Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en ting til jeg må få svar på her ;) Mudbug: Dis versjonen din funka smertefritt så tusen takk skal du ha ;) Men når jeg er i progman så ser jeg at jeg f.eks kan oppdatere firmare versjonen på f.eks DME. Når jeg gjør dette gir den meg beskjed om at det MÅ være 13v tilgjengelig. Problemet er at programmet viser alltid 14v når det starter men etterhvert viser den 12,4v. Synes det alltid er det samme uansett hva jeg gjør så er det noen som har noe forslag? Veit jo at det er strøm i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har en ting til jeg må få svar på her ;) Mudbug: Dis versjonen din funka smertefritt så tusen takk skal du ha ;) Men når jeg er i progman så ser jeg at jeg f.eks kan oppdatere firmare versjonen på f.eks DME. Når jeg gjør dette gir den meg beskjed om at det MÅ være 13v tilgjengelig. Problemet er at programmet viser alltid 14v når det starter men etterhvert viser den 12,4v. Synes det alltid er det samme uansett hva jeg gjør så er det noen som har noe forslag? Veit jo at det er strøm i massevis.

Hvis du ikke har strømsforsyning, anbefaler deg ikke å oppdatere. Hvilken interface har du??? Progman installerer du selv?? Når det gjelder volt, du kan modifisere filen slik at den viser 14V hele tiden. Jeg vet at det er mange som har problem med progman. Du må vite hva du gjør.

åpner carcontext.php ( linje 51 og 52) med notepad og forandrer. Denne vil bypass batteri sjekk.

function getBatVoltage()

{

return 14;

}

function getIgnVoltage()

{

return 14;

}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ediabas kabel. Usb sak. Funka fint til alt jeg har prøvd. Har to batterier og begge er nye men viser fortsatt 12,4 volt så jeg er ikke redd for at jeg ikke har nok strøm. Har ikke installert det selv men det er ferdig vmware fil som jeg fikk med kabelen. Stoler på programmet i seg selv da det aldri har kræsjet og har alltid gjort det jeg har bedt det om uten problemer. Ok får se om jeg tørr og endre på det her da ;)

Hvis du ikke har strømsforsyning, anbefaler deg ikke å oppdatere. Hvilken interface har du??? Progman installerer du selv?? Når det gjelder volt, du kan modifisere filen slik at den viser 14V hele tiden. Jeg vet at det er mange som har problem med progman. Du må vite hva du gjør.

åpner carcontext.php ( linje 51 og 52) med notepad og forandrer. Denne vil bypass batteri sjekk.

function getBatVoltage()

{

return 14;

}

function getIgnVoltage()

{

return 14;

}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på det men det går jo ikke ann og åpne den fila når jeg ikke har det installert selv. Får se om jeg finner en installasjonsfil og installere det på maskinen her.. Kjører jo xp på den maskinen jeg har diagnose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker man egentlig winkfp osv til? er jo flere programmer i ediabas pakken som jeg ikke helt har skjønt poenget med... Bruker bare inpa og ncs expert

Winkfpt er den beste for å oppdatere sw. Det tar ca.10 min, men progman kan ta 20-30 min, da er din batterien død :x . Jeg oppdaterte min DME og EGS med winkfp :D . Men Alpejohn fikk feil da han brukte winkfp. så så krysser på finger og ber [-o<[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ediabas kabel. Usb sak. Funka fint til alt jeg har prøvd. Har to batterier og begge er nye men viser fortsatt 12,4 volt så jeg er ikke redd for at jeg ikke har nok strøm. Har ikke installert det selv men det er ferdig vmware fil som jeg fikk med kabelen. Stoler på programmet i seg selv da det aldri har kræsjet og har alltid gjort det jeg har bedt det om uten problemer. Ok får se om jeg tørr og endre på det her da ;)

Hvis du fikk program med kabel, tror jeg den er ferdig modifisert. Men du kan editere og ser om det er samme som jeg beskrive ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fikk program med kabel, tror jeg den er ferdig modifisert. Men du kan editere og ser om det er samme som jeg beskrive ovenfor.

Hvor skal man editere da? Ser jo bare vmware fila og ikke noe annet. Den starter bare xp og går rett inn i progman. Ser ikke noe startmeny eller noenting. Var ute og prøvde nå og den har stått på lading i hele dag. T.o.m nå viste den 12.4v. Funker winkfp på samme måte ? eller må man ha software fil vedsiden av? veit du om noe guide til kfp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man editere da? Ser jo bare vmware fila og ikke noe annet. Den starter bare xp og går rett inn i progman. Ser ikke noe startmeny eller noenting. Var ute og prøvde nå og den har stått på lading i hele dag. T.o.m nå viste den 12.4v. Funker winkfp på samme måte ? eller må man ha software fil vedsiden av? veit du om noe guide til kfp?

les denne tråden og bruke winkfpt. For å editere i progman er litt komplisert, du må inn i regedit og forandre slik at progman starter på explorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm har programmert bilen min til og blinke og lage et beep når man låser den opp og når man låser den igjen, men syntes det er litt random om den gjør det eller ikke, hadde et problem med gm5 modulen så byttet den, og trodde det løste dette problemet også, men nå holder den på på samme måte, har lest at den kan droppe pipet hvis ikke alle bryterne for lukket dør/panser/bakluke er lukket, noen som vet om det er noe i det? og hvordan tester man alarmen med inpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm har programmert bilen min til og blinke og lage et beep når man låser den opp og når man låser den igjen, men syntes det er litt random om den gjør det eller ikke, hadde et problem med gm5 modulen så byttet den, og trodde det løste dette problemet også, men nå holder den på på samme måte, har lest at den kan droppe pipet hvis ikke alle bryterne for lukket dør/panser/bakluke er lukket, noen som vet om det er noe i det? og hvordan tester man alarmen med inpa?

Har du gjort en "reprogram" av den nye modulen?

Kan være lurt slik at alt blir innstilt slik den gamle kom fra fabrikk tilpasset din bil :)

Kan bruke progman til det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg får "DVD navigation blocked" når jeg prøver å få ut DVD'n på iDriven (eject knappen).

Har en E82 2008 mod. Etter hva jeg har forstått er dette en sikkerhetsinnstilling for iDriven. Blir heller ikke bedt om en PIN-kode som noen nevner i andre fora.

Snakket med Gunnar på GS, og fikk beskjed om at det kunne låses opp rimelig enkelt. Nå husker jeg ikke helt hvilket program han nevnte :/ . Mitt lokale BMW verksted vet ikke hvordan, men skal undersøke.

Så jeg lurte på om noen har tips/råd som kan peile meg i riktig retning så jeg kan informere verkstedet. Ennå bedre om noen vet eksakt hva og hvordan det skal gjøres :)

Alle svar mottas med stor takk!

Løst! Opplåst hos BMW forhandler med koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61 sider og det diskuteres fremdeles bruk av VMWare, proprietære progs til modeller fra 90-tallet?

Noe nytt å legge i førstepost fra trådstarter om mer brukervennlig software/interface til nyere BMW'er?

Selv MC'er har idag software/lesere som kobles rett til diagnosestikk og bruker USB/Windows til å gjøre det meste.

Når klarer noen å levere noe tilsvarende RossTech (VW) som enkelt kan brukes for alle BMW-modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61 sider og det diskuteres fremdeles bruk av VMWare, proprietære progs til modeller fra 90-tallet?

Noe nytt å legge i førstepost fra trådstarter om mer brukervennlig software/interface til nyere BMW'er?

Selv MC'er har idag software/lesere som kobles rett til diagnosestikk og bruker USB/Windows til å gjøre det meste.

Når klarer noen å levere noe tilsvarende RossTech (VW) som enkelt kan brukes for alle BMW-modeller?

Hei,

Så vidt jeg vet finst der ikke noe bedre/nyere.. Bortsett fra dis/progman (som må kjøres i vmware) så har du inpa son for såvidt er gammelt men støtter nyere modeller, dette funker fint i windows. De fledte kabler bruker usb. Kun de eldre som krever ads må ha com port.

Ellers finst det bmw scanner som finst til nyere biler. Disse er relativt enkle i bruk, funker i win og bruker usb.

Har du noe info må du gjerne dele den, gjerne ang prog for nyere biler. Jeg har bare e39 så jeg interiserer meg mest rundt denne naturlig nok. Men er også interisert i nyere biler, men kjenner fint lite folk med felled interesser for diagnose med nyere bmwer så da blir det lite man lærer der.. :)

Der finst foresten et firma som leverer kabler med egen software som jeg tror er veldig bra. Men disse koster ca 1300,- ++ for en kabel du kun ka bruke på opp til 3 biler. De har kabler som virker på så mange biler du vil men da snakker vi flere tusen kr. Og det er nok uaktuelt for de fleste privat personer. :)

Fredrik

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan install ISIS ISTA/P og ISTA/D i VMWare. Hardware må du ha

HDD: 700GB

Processors 2 dual-core 2

Mem: 8gb

Den ekte hardware spesifikasjon er RX-300 S3.

Installasjon software er den hardest, i tillegg til må du aktivere sofware for å bruke som standalone, dvs ikke kopler til ISIS server.

Her er en link du kan kontakte for å høre på pris :

http://bmw-isis.info/2012/01/27/bmw-isis-isid-isss/

I tillegg må du ha ICOM interface for å jobbe

Ebay selger med ICOM 2000 $ på en Lenovo-X61. Jeg tror det er en China klone ICOM.

http://www.ebay.com/itm/BMW-ICOM-A-B-C- ... 1e&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...