Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Er det riktig at en ikke skal få kontakt med en eneste modul på e38 og e39 med rund 20 pins kontakt og BMW Scanner 1.4.0?

e38n har pin 15 men så ikke ut for at e39n hadde det.

Jeg så i første post at en ikke ville få kontakt med alle modulene hvis pin 15 var der, men jeg får ikke kontakt med noen moduler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke koblet noe feil, da vil programmet si hardware not ready eller noe sånt.

Skal sjekke kontakten nærmere på e39n idag i lyset, men rimelig sikker på at den ikke er tilkoblet.

Har du brukt BMW Scanner 1.4.0 på rund 20 pins kontakt?

Har brukt 1.4.0 på rund overgang ja. :)

Men overgangen min var feilkoblet og virka ikke ned inpa heller, så jeg måtte koble om og da funket det. :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ohme din overgang og sammenligne med denne som er avbildet her:

http://www.gendan.co.uk/product_CBLBMW.html

Eller denne kanskje er bedre:

http://www.resettools.com/images/produc ... to_obd.jpg

Jeg vet ikke om disse er rett, men har skjema på min hjemme. Så kan finne det ut senere eventuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er HELT ny på dette å har styrt i mange timer nå uten å komme noen vei.. Har en sånn obd-2 16pin kabel å en overgang til 20pins bilen er en E36 1996 mod.. Får ingen programmer til å funke helt, har instalert inpa på en pc med xp men får ingen ting til.. Kan noen hjelpe meg?

Har denne bilen pinne 15? (Da trenger du i så fall ADS kabelen)

Får du startet INPA?

Hvilken guide fulgte du?

Inpa er ganske kurant og installere, men greit og ha en guide og følge så alt blir rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om den har pinne 15 vet jeg ikke, hvordan finner jeg det ut så skal jeg springe ut å se:)

Får startet inpa brukte denne guiden http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-ops- ... tware-328/

Får det instalert men får den ikke koblet opp mot bilen, for jeg valgte bare en comport for jeg finner iikke ut hvilken com jeg er koblet til, får startet programme og alt men har tenning på men står bare battery og ingnition off.. å d har jeg jo på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kabelen er tilkoblet usb, og eventuelle drivere installert; høyreklikk min datamaskin, egenskaper, system, husker ikke helt videre, men inn der du ser listen med alle installerte ting på masknen (av maskinvare) Under usb et eller annet, skal du se kabelen din og hvilken com den har fått tildelt :) Du kan også velge hvilken port den skal ha om du høyreklikker på kabelen og velger egenskaper og avansert.

(Sitter på en mac nå, så får ikke sjekka det:P )

Deretter finner du obd.ini i en av mappene til inpa og forandrer com porten der og lagrer :)

Dette med pinne 15, da ser du i kontakten i bilen, og sjekker om pinne 15 er tilstede. Se første side, der er et bilde som viser kontakten og pinne 15 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...