summitjohnsen Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 instalerte xp igår vet ikkeo m alle driverne er intakt! har ikke nett bla... og dær jeg trodde jeg fant får å se hvilken comport jeg bruker fant jeg ikke nå.. så det skal altså være 15 pinner på kontakten i bilen? skal ut å se:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 instalerte xp igår vet ikkeo m alle driverne er intakt! har ikke nett bla... og dær jeg trodde jeg fant får å se hvilken comport jeg bruker fant jeg ikke nå.. så det skal altså være 15 pinner på kontakten i bilen? skal ut å se:) Har du pinne 15 må du ha ADS kabel for og få utnyttet programmet. Har aldri vært borti en bil med denne pinnen så vet ikke hvordan ting virker med den. Men tror ikke det funker med vanlig kabel da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitjohnsen Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 har pinne 15 ja.. ADS kabel? Lest at man skal kunne bruke det men ikke få tillgang til alt.. Hva gjør jeg nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Når du får orden på com porten og kabelen, så kan du jo prøve med overgang og se om du får kontakt og lest ut noe.. Ellers kan du jo prøve på en nyere om du har mulighet for og sjekke at alt funker slik det skal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Har et problem med ncs expert. Leser ecu og endrer på det jeg skal i lcm i en .man fil. T.o.m prøvd og bruke ncsdummy. Bytter til skrivemodus og trykker code car eller hva det nå står. Alt funker fint og det blinker i lys og det som er mens den koder. Prøvde og legge inn us blinker som egentlig skal være ganske lett. Når jeg da prøver det ut på bilen har det ikke skjedd noenting og når jeg da leser ecu på nytt står det fortsatt som nicht_aktiv og det virker ikke som det har skjedd noe endring selv om det står at kodingen var vellykket. Noen forslag her til hva som går galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitjohnsen Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Når du får orden på com porten og kabelen, så kan du jo prøve med overgang og se om du får kontakt og lest ut noe.. Ellers kan du jo prøve på en nyere om du har mulighet for og sjekke at alt funker slik det skal ikke bare bare å finne drivere til win xp.. prøve en nyere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Har et problem med ncs expert. Leser ecu og endrer på det jeg skal i lcm i en .man fil. T.o.m prøvd og bruke ncsdummy. Bytter til skrivemodus og trykker code car eller hva det nå står. Alt funker fint og det blinker i lys og det som er mens den koder. Prøvde og legge inn us blinker som egentlig skal være ganske lett. Når jeg da prøver det ut på bilen har det ikke skjedd noenting og når jeg da leser ecu på nytt står det fortsatt som nicht_aktiv og det virker ikke som det har skjedd noe endring selv om det står at kodingen var vellykket. Noen forslag her til hva som går galt? du endrer denne til aktive: BLK_V_GED_ALS_SIDEMARK aktiv Det hadde skjedd en gang med min bil at jeg kodet US light og den virket ca. 6 måneder. En dag nullstillet LCM seg selv tilbake. Jeg kodet om igjen og igjen med NSC, men det virket ikke med US light. Jeg vet ikke hvorfor. Det var akkurat som deg at det kodet suksessfull. Men det var ikke noen forandringer i LCM.TRC. Så brukte jeg BMW scanner, da virket US light igjen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Vurderer å bytte motor (M54B22 --> M54B30). Noen som vet om jeg kan bruke WinKFP eller SSS Progman til å få ny motor til å starte? Jeg må ærlig innrømme at jeg er totalt grønn på dette her, men jeg har forstått det slik at DME (motorstyre-enheten?) må selvfølgelig ha nye verdier, og EWS (start-sperre?) må kodes på nytt for å forstå at det har dukket opp en ny motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Har et problem med ncs expert. Leser ecu og endrer på det jeg skal i lcm i en .man fil. T.o.m prøvd og bruke ncsdummy. Bytter til skrivemodus og trykker code car eller hva det nå står. Alt funker fint og det blinker i lys og det som er mens den koder. Prøvde og legge inn us blinker som egentlig skal være ganske lett. Når jeg da prøver det ut på bilen har det ikke skjedd noenting og når jeg da leser ecu på nytt står det fortsatt som nicht_aktiv og det virker ikke som det har skjedd noe endring selv om det står at kodingen var vellykket. Noen forslag her til hva som går galt? du endrer denne til aktive: BLK_V_GED_ALS_SIDEMARK aktiv Det hadde skjedd en gang med min bil at jeg kodet US light og den virket ca. 6 måneder. En dag nullstillet LCM seg selv tilbake. Jeg kodet om igjen og igjen med NSC, men det virket ikke med US light. Jeg vet ikke hvorfor. Det var akkurat som deg at det kodet suksessfull. Men det var ikke noen forandringer i LCM.TRC. Så brukte jeg BMW scanner, da virket US light igjen . Ja nå husker jeg ikke helt strengen men tror det var den. Uansett så funka det ikke og det er jævlig frustrerende. Må ha en egen kabel til bmw scanner? Virker jo som at lcm resetter seg selv med en gang så jeg veit a f hva som er problemet. Har jo ikke vært noe problem før og kode så jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Hei Var inne på DIS v/57. Da jeg ikke fikk forbindelse prøvde jeg å ta bilde (Fn+PrtSc) av skjermen for å spørre om hjelp. Da ble skjermen sort med spørsmål om Login passord. Ingenting virket for å komme videre, så måtte tvinge maskinen av med av/på knappen. Når VMware skulle avsluttes fikk jeg tre valg. Her trykket jeg feil og avsluttet med det som var default, å lagre. Så når jeg prøver å starte DIS i VMware kommer den sorte skjermen med spørsmål om Login passord. Er det noen måter å resette feilen slik at DIS starter normalt? ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Har et problem med ncs expert. Leser ecu og endrer på det jeg skal i lcm i en .man fil. T.o.m prøvd og bruke ncsdummy. Bytter til skrivemodus og trykker code car eller hva det nå står. Alt funker fint og det blinker i lys og det som er mens den koder. Prøvde og legge inn us blinker som egentlig skal være ganske lett. Når jeg da prøver det ut på bilen har det ikke skjedd noenting og når jeg da leser ecu på nytt står det fortsatt som nicht_aktiv og det virker ikke som det har skjedd noe endring selv om det står at kodingen var vellykket. Noen forslag her til hva som går galt? du endrer denne til aktive: BLK_V_GED_ALS_SIDEMARK aktiv Det hadde skjedd en gang med min bil at jeg kodet US light og den virket ca. 6 måneder. En dag nullstillet LCM seg selv tilbake. Jeg kodet om igjen og igjen med NSC, men det virket ikke med US light. Jeg vet ikke hvorfor. Det var akkurat som deg at det kodet suksessfull. Men det var ikke noen forandringer i LCM.TRC. Så brukte jeg BMW scanner, da virket US light igjen . Ja nå husker jeg ikke helt strengen men tror det var den. Uansett så funka det ikke og det er jævlig frustrerende. Må ha en egen kabel til bmw scanner? Virker jo som at lcm resetter seg selv med en gang så jeg veit a f hva som er problemet. Har jo ikke vært noe problem før og kode så jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn nå. Du trenger en overgang mellom OBDII til 20 PIN kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 HeiVar inne på DIS v/57. Da jeg ikke fikk forbindelse prøvde jeg å ta bilde (Fn+PrtSc) av skjermen for å spørre om hjelp. Da ble skjermen sort med spørsmål om Login passord. Ingenting virket for å komme videre, så måtte tvinge maskinen av med av/på knappen. Når VMware skulle avsluttes fikk jeg tre valg. Her trykket jeg feil og avsluttet med det som var default, å lagre. Så når jeg prøver å starte DIS i VMware kommer den sorte skjermen med spørsmål om Login passord. Er det noen måter å resette feilen slik at DIS starter normalt? ojo Du sletter DIS image og kopier om igjen til harddisk på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Jeg har denne overgangen og jeg bruker den så det er ikke problemt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Vurderer å bytte motor (M54B22 --> M54B30).Noen som vet om jeg kan bruke WinKFP eller SSS Progman til å få ny motor til å starte? Jeg må ærlig innrømme at jeg er totalt grønn på dette her, men jeg har forstått det slik at DME (motorstyre-enheten?) må selvfølgelig ha nye verdier, og EWS (start-sperre?) må kodes på nytt for å forstå at det har dukket opp en ny motor? Hvis du er heldig, så din DME M54B22 har samme delenr. som M54B30. Det er bare å oppdatere software nr. på DME M54B22 med winkfp. Hvis de har forskjellige delenr. på DME, så må du ha en ny DME M54B30. Du bruker DIS for å pare med EWS etterpå. Du kan bruke en brukt DME, men den må nullstille tilbake i "virgin" tilstand uten EWS passord. Jeg kjøpte en brukt DME til min bil, så sendte jeg til en i Tyskland. Han nullstilte EWS passord og oppdaterte software på min DME. Jeg betalte 85 EURO med sending (tror jeg). Nå har jeg en reservert DME uten EWS passord . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 HeiVar inne på DIS v/57. Da jeg ikke fikk forbindelse prøvde jeg å ta bilde (Fn+PrtSc) av skjermen for å spørre om hjelp. Da ble skjermen sort med spørsmål om Login passord. Ingenting virket for å komme videre, så måtte tvinge maskinen av med av/på knappen. Når VMware skulle avsluttes fikk jeg tre valg. Her trykket jeg feil og avsluttet med det som var default, å lagre. Så når jeg prøver å starte DIS i VMware kommer den sorte skjermen med spørsmål om Login passord. Er det noen måter å resette feilen slik at DIS starter normalt? ojo Du sletter DIS image og kopier om igjen til harddisk på nytt. Ikke helt sikker på hva DIS image er. Er det en fil i DIS mappen(se bilde), eller hele mappen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå