aottesen Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Noen som vet hvor jeg kan få tak i DIS? Jeg fant et ferdig-image som liksom bare skulle bootes fra, og så skulle den repartisjonere harddisken automatisk, og legge seg inn. Men no worke' worke' --- Fått tak i --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 330dtouring: Her er meny valgene jeg gjør for og komme til pre supply pressure: Inn på DDE 4.0 (Eneste som gjelder for M57 hos meg) Så F5 - Status F2 - Analog 1 Der ligger pre supply og rail pressure osv. Og jeg har INPA versjon 5.0.2 noen som ha testa 2.0.1 kabelen? har bestillt den, men skulle gjerne hatt noen erfaringer... Kom gjerne med bilder av valg og menyer osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Alpejohn, du har andre valg en hva jeg har. Litt rart når vi begge har inpa 5.0.2 Min ecu er inne for deaktivering av EGR-funksjon, så jeg får ikke tatt bilde akk nå. Kommer tilbake med bilder senere. ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 LØST. Hadde satt COM3 i obd.ini istedetfor COM1. Byttet port-nummer i Enhetsbehandling og i ini-filen, og vips! HJELP!! Jeg holdt på med NCS Expert, og skulle til å trykke på noe, men så klarte jeg å trykke på "INDIVIDUALISEREN". Programmet begynner å jobbe, og 45 sekunder senere kommer det opp en beskjed om "TMFT" ett eller annet. Så kom jeg inn på et vindu med "Car Keys" osv. osv. Lukket bare alt ned, og åpnet INPA. Den ser at batteriet er tilkoblet, og at tenningen er på, men får ikke tilgang til en eneste modul. Får bare beskjed om at det ikke er noe kontakt... Det samme skjer i NCS Expert, jeg får ikke tilgang til å lese noe som helst ut av bilen... HVA HAR JEG GJORT?! Forøvrig, bilen virker som om ingenting har skjedd ... ----EDIT---- Etter å ha kikket på masse engelske NCS-bilder, later det til at jeg har trykket på Car/Keymemory. Dette har skjedd samtidig som "Job Type" har vært satt til "SG_CODIEREN". Har jeg i det heletatt ødelagt noe, eller er det tilfeldig at jeg plutselig ikke får lesetilgang til en eneste modul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Jeg vet ikke så mye om NCS, litt redd for og bruke det egentlig så jeg prøver og unngå det Kanskje mudbug vet, men har ikke sett han her inne på en stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Jeg vet ikke så mye om NCS, litt redd for og bruke det egentlig så jeg prøver og unngå det Kanskje mudbug vet, men har ikke sett han her inne på en stund Problemet er løst. Var heldigvis bare en kombinasjon av en tilfeldighet og en bagatel! Men FY så nervøs jeg var .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Jeg vet ikke så mye om NCS, litt redd for og bruke det egentlig så jeg prøver og unngå det Kanskje mudbug vet, men har ikke sett han her inne på en stund Problemet er løst. Var heldigvis bare en kombinasjon av en tilfeldighet og en bagatel! Men FY så nervøs jeg var .. Vet hva du mener, har vært der sjøl Dog litt mer alvorlig i mitt tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Men, kan noen forklare meg litt om hvordan jeg får DIS opp å gå? Har fått VMWare-filen startet, men hvordan i huleste får jeg brukt USB-kabelen som diagnosehode? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Du har vel programmet som heter diaghead? Dette må kjøres sammen med ediabas server mener jeg, før du starter filen i vmware. Om du ikke får signal inne i dis må du inn i instillinger i dis og velge kabelen på nytt, og da skal du få dekning. Har ikke det oppe og går selv for øyblikket Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Du har vel programmet som heter diaghead?Dette må kjøres sammen med ediabas server mener jeg, før du starter filen i vmware. Om du ikke får signal inne i dis må du inn i instillinger i dis og velge kabelen på nytt, og da skal du få dekning. Har ikke det oppe og går selv for øyblikket Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Ah, nei. Men jeg fant mye når jeg søkte på det Fungerer EDIABAS og INPA i Windows 7 x64?! Jeg har en Win 7-maskin, hvor jeg kjører Win XP i VMWare. Inni WinXP-imaget har jeg installert EDIABAS, NCS Expert og INPA. Funker strålende, men jeg ser ikke for meg at ytelsen blir så bra om jeg skal kjøre DIS gjennom VMWare i WinXP, som allrede kjører i VMWare. Blir oppsettet slik? 1) Installere EDIABAS, INPA og USB-kabeldriver i Win 7 x64 2) Kjøre diaghead-emulator i Win 7 x64 3) Kjøre DIS gjennom VMWare med delt nettverk til Win7? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 Jeg kjørte vmware og dis + inpa og ediabas i win7 på gamle maskina Mener jeg måtte kjøre det i kompatibilitetsmodus for win xp da, men funket greit det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimznope Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Hei. Har invistert i en sånn BMW Scanner 1.4.0. Men får ikke installert driverene i Win7.:S Fikk opp plata og starta den Scanner installasjons greia, men når jeg starter programmet klarer den ikke å installere driverene. Har prøvd å kjøre programmet som Admin og i komp modus som XPs2. Noen som har hatt samme probleme? Må jeg evt koble boksen i bilen, og dataen for å få opp rette valg? -Kim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiim Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 HASTER! Vil denne, http://www.ebay.com/itm/BMW-Scanner-1-4 ... 6332309%26 , fungere i bilen min, e46 320Cia 09/2003 ? ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Du har vel programmet som heter diaghead?Dette må kjøres sammen med ediabas server mener jeg, før du starter filen i vmware. Om du ikke får signal inne i dis må du inn i instillinger i dis og velge kabelen på nytt, og da skal du få dekning. Har ikke det oppe og går selv for øyblikket Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Ah, nei. Men jeg fant mye når jeg søkte på det Fungerer EDIABAS og INPA i Windows 7 x64?! Jeg har en Win 7-maskin, hvor jeg kjører Win XP i VMWare. Inni WinXP-imaget har jeg installert EDIABAS, NCS Expert og INPA. Funker strålende, men jeg ser ikke for meg at ytelsen blir så bra om jeg skal kjøre DIS gjennom VMWare i WinXP, som allrede kjører i VMWare. Blir oppsettet slik? 1) Installere EDIABAS, INPA og USB-kabeldriver i Win 7 x64 2) Kjøre diaghead-emulator i Win 7 x64 3) Kjøre DIS gjennom VMWare med delt nettverk til Win7? Oppsettet blir slik ja.. Jeg kjører en egen maskin med xp, men så lenge drivere finnes til win7x64 skal det ikke være noe problem. Du skal også kunne pinge DIS/SSS fra win7 og få respons på kommunikasjon mellom de to systemene... Edit: Leste litt for raskt gjennom posten din.. så lenge du tildeler nok minne til vmware for imaget så tror jeg det skal gå greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå