Dingy Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Følg instruksene på linken her: http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm og utfør test nr 2 Gjorde denne testen (Instrument test) , Test 02. Alle lamper lyste og nålene gikk til max og tilbake ett par ganger, men *ikke* motorlampa. Vil det si at den ikke fungerer? Er det vanlig pære bak motorlampen i e39 eller er det en LCD greie? Hvilken modell er bilen... ikke alle som har motorlampe... sent by me, with Tapatalk 2 Det er en '98 528i E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Hei!Har kjøpt meg en BMW scanner 1.4.0, men får den ikke til å virke..Har installert drivere og slikt, men når jeg kobler til bilen og skrur på tenninga, kommer det opp "Hardware is not ready". Har et grønt og et gult lys på scanneren når den er tilkoblet. Bilen er en 2002 E46 320 DAT. Noen ideer hva som er galt? Har du sjekket at com port stemmer da? Har installert på XP-maskinen nå, men får det fremdeles ikke til å virke. Hardware is not ready kommer opp. Når jeg går inn på enhetsbehandling har jeg bare Skriverport under porter (com og lpt). BMW Scanner finner jeg igjen under USB.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Slik som jeg har skjønt det så mangler jeg kun software i dette kitet her, hvor får jeg tak i riktig software? http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... d7&vxp=mtr Beklager om det er et dumt spm, men bedre og høre med dere som har gjort det før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Følg instruksene på linken her: http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm og utfør test nr 2 Gjorde denne testen (Instrument test) , Test 02. Alle lamper lyste og nålene gikk til max og tilbake ett par ganger, men *ikke* motorlampa. Vil det si at den ikke fungerer? Er det vanlig pære bak motorlampen i e39 eller er det en LCD greie? Hvilken modell er bilen... ikke alle som har motorlampe... sent by me, with Tapatalk 2 Det er en '98 528i E39 Enkelvanos har ikke motorlys, dobbelvanos tror jeg alle har... Enkel prod før 09.98, dobbel 09.98 og videre. sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2013 Har installert på XP-maskinen nå, men får det fremdeles ikke til å virke. Hardware is not ready kommer opp. Når jeg går inn på enhetsbehandling har jeg bare Skriverport under porter (com og lpt). BMW Scanner finner jeg igjen under USB.. Da er ikke driveren riktig installert, hvilken driver brukte du? Den skal ligge under com og lpt. Slik som jeg har skjønt det så mangler jeg kun software i dette kitet her, hvor får jeg tak i riktig software?http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... d7&vxp=mtr Beklager om det er et dumt spm, men bedre og høre med dere som har gjort det før Ediabas/INPA (Bmw tools) finnes på nett Vis du søker etter "bmw inpa download" eller noe slikt så tenker jeg du finner det Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Driverleverandør: FTDI Driverdato: 01.12.2005 Driverversjon:3.1.2.0 Driverfiler: FTD2XX.sys FTD2XX.dll FTD2XXUN.ini FTDIUNIN.exe Når jeg starter programmet og trykker på Help-->Hardware Info, får jeg opp Device Number: V14rFeG. Gjør jeg det samme etter å ha koblet til bilen er feltet bak Device Number tomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dingy Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Det er en '98 528i E39 Enkelvanos har ikke motorlys, dobbelvanos tror jeg alle har... Enkel prod før 09.98, dobbel 09.98 og videre. sent by me, with Tapatalk 2 Ok. Takk for svar! Men er ikke det litt rart at BMW har valgt å ikke ha motor lampe pre 09.98 / enkel vanos? Tidligere eier av bilen visste ikke at det var feil på den engang (feil på kam sensor, lambda sonde, og *muligens* noe krøll med VANOS) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Da ser det ut som jeg fikk til Inpa med ADS på bruks bilen (E36 94 model) Har bare lest av ABS /ASC MK4 å fant error venstre forand (tror jeg det var), så får bare håpe den leser alle modulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Hvis noen andre vil vite, så brukte jeg disse tinga. Usikker hvor jeg lasta ned Inpa, da jeg prøvde flere, men legger ut link hvis jeg finner. http://atlanticcity-newjersey.olx.com/d ... id-1626342 http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... 7675.l2557 http://www.ebay.com/itm/9F-9M-MONITOR-M ... 1c2f1bfdf7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 Driverleverandør: FTDIDriverdato: 01.12.2005 Driverversjon:3.1.2.0 Driverfiler: FTD2XX.sys FTD2XX.dll FTD2XXUN.ini FTDIUNIN.exe Når jeg starter programmet og trykker på Help-->Hardware Info, får jeg opp Device Number: V14rFeG. Gjør jeg det samme etter å ha koblet til bilen er feltet bak Device Number tomt.. Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Til alle dere som har diagnose utstyr, og ønsker og hjelpe andre; Tenkte jeg kunne lage en liste med alle som kan ta diagnose rundt om i landet, slik at det er lettere for dem som trenger en sjekk og finne noen i deres område Send meg en PM med hvor du holder til, og hvilken bmw`er du kan ta diagnose på, så kan jeg prøve og lage en liste, som jeg legger inn i første post. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Til alle dere som har diagnose utstyr, og ønsker og hjelpe andre;Tenkte jeg kunne lage en liste med alle som kan ta diagnose rundt om i landet, slik at det er lettere for dem som trenger en sjekk og finne noen i deres område Send meg en PM med hvor du holder til, og hvilken bmw`er du kan ta diagnose på, så kan jeg prøve og lage en liste, som jeg legger inn i første post. Bra tiltak Hva med å lage en egen tråd som du kan lenke til i første post. Om listen skulle bli lang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Det går an ja Får se hvor mange som er tilgjengelig først, og ta det etter hvert Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Flott tråd. MASSE informasjon! Kikka litt på ebay i dag for eg vil ha til min E39 fra 01-99. Så da blir det 20 pins i motorrommet sånn å forstå. Fant dette kitet fra england, men ser det står "BMW Scanner V1.3.6" printa på den omformeren som går til pcen. Går det kun an å bruke BMW Scanner til denne da eller? Vurderer denne: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Diagnosti ... 336675aa10 Skal egentlig bare se og slette feilkoder, tilbakestille service og slike generelle ting. En annen ting eg vil også er å programmere Daylight blinklys (US Lys) på blinklysa. Setter på pris på all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 hentet fra første post: - 1.3.6 er igrunnen et ubrukelig program, her får du kun feilkoder i HEX/dec koder, er ikke stort mye du kan gjøre med mindre du kan og kode i hex osv. Så dette fraråder jeg og kaste vekk penger på. Har kjøpt det selv, men kosta bare 200,- så lider ikke et stort tap. Denne kabelen bruker COM port, er ikke alle com port adaptere som funker på den heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå