aottesen Skrevet Mars 21, 2013 Share Skrevet Mars 21, 2013 Er det mulig å få BMW Scanner til å fungere med INPA/K-DCAN/Ediabas-USB kabel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2013 Er det mulig å få BMW Scanner til å fungere med INPA/K-DCAN/Ediabas-USB kabel? Det tviler jeg på, men ska ikke si det sikkert I bunn og grunn er det vel bare en vanlig usb til com port krets, men tror kaskje bmw scanner har en ekstra krets som kommuiserer med programmet for og identifisere at det er en bmw scanner kabel som er plugget i.. Jeg VET ikke dette, men jeg tipper det er noe slik Har du prøvd? Jeg kan godt prøve om du lurer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 http://bmtechnic.co.uk/bmw-diagnostic-cable/ Noen som har vært borti dette utstyret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2013 http://bmtechnic.co.uk/bmw-diagnostic-cable/Noen som har vært borti dette utstyret? Vel, den gjør vel alt det alle andre INPA/Ediabas kabler gjør, men kanskje bedre kvalitet? (Hevder dem).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 http://bmtechnic.co.uk/bmw-diagnostic-cable/Noen som har vært borti dette utstyret? Vel, den gjør vel alt det alle andre INPA/Ediabas kabler gjør, men kanskje bedre kvalitet? (Hevder dem).. Har bestilt, får teste ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdf Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 Noen i Oslo som kan aktivere OBC på en e46 -04 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 Noen som vet hva denne feilen kan være? Bytte LCM'en pga ikke fungerende varslingsindikatorer i instrumentet. De virker nå, men får ikke tilgang til Light coding. Får programmert FGSTNR og odometer, men ikke ADFG. LCM2 og BMW scanner 1.4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2013 Tror ikke den støtter eldre lysmoduler.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 Høh, okey. Så trenger noe grovere diagnoseutstyr enn bmwscanner for koding av lcm, da sikkert? Lcm'en er vel kodbar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2013 Må du ha ADFG da? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 Har ingen peiling! Men muligheten for lyskoding hadde vært fint synes jeg. Blant annet fått USA lys, og varselblink ved låsing/opplåsing:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulsen Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 Har lest litt i tråden, men føler fortsatt at jeg er ganske grønn på emnet. Jeg har en 525tds E39 '98 der jeg vil kode bort lyspæresjekk og warm-/cold check på bl.a. tåkelys for å slippe feilmelding og blafring ved bruk av LED-pærer. Jeg har en 20-pins kontakt i motorrommet og en laptop med USB. Er NavCoder greit nok til denne jobben? Det programmet så ganske enkelt ut. Hvilke kabler trenger jeg? USB -> OBDII -> 20-pins? Hjelp en forvirra nordlending! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2013 Har ingen peiling! Men muligheten for lyskoding hadde vært fint synes jeg. Blant annet fått USA lys, og varselblink ved låsing/opplåsing:) Har kodet LCM uten og legge inn dette, og det har fungert ok det, men jeg vet heller ikke om det har noe og si. Har lest litt i tråden, men føler fortsatt at jeg er ganske grønn på emnet.Jeg har en 525tds E39 '98 der jeg vil kode bort lyspæresjekk og warm-/cold check på bl.a. tåkelys for å slippe feilmelding og blafring ved bruk av LED-pærer. Jeg har en 20-pins kontakt i motorrommet og en laptop med USB. Er NavCoder greit nok til denne jobben? Det programmet så ganske enkelt ut. Hvilke kabler trenger jeg? USB -> OBDII -> 20-pins? Hjelp en forvirra nordlending! Hei, husker ikke om navcoder kan gjøre dette da jeg sjeldent bruker dette. Samtidig så tror jeg ikke du kan bruke Bmw scanner 1.4.0 siden du mest sansynelig ikke kommer inn på light coding der du forandrer på dette. Så da er vel eneste måten å gjøre dette med NCS, og da blir det fort litt mer avansert. Ikke umulig, om du følger en guide, men krever litt mer trykking og styr for og komme i mål. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 Har ingen peiling! Men muligheten for lyskoding hadde vært fint synes jeg. Blant annet fått USA lys, og varselblink ved låsing/opplåsing:) Har kodet LCM uten og legge inn dette, og det har fungert ok det, men jeg vet heller ikke om det har noe og si. Nei, det var det da Men du har hatt muligheten til lyskoding i dine forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2013 Ja, på min 2003 modell funker dette knall Prøvde på min far sin 98 mod med ettermontert LCM3 (den hadde lcm2 orginalt mener jeg) og der mener jeg at jeg kom inn på, men menyen så ikke helt lik ut som bildet du la ut, den manglet blandt annet PWM value Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå