D.Toft Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 alpejohn: hvordan er det å ettermontere lcm3 i lcm2 bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2013 Det er ikke noe problem Lurer på om det måtte være en vis modell mellom 2001 og 2002 eller noe.. Kan høre med faren min hvordan det var (Var bmw som hadde sagt at det måtte være fra en vis årsmodell). Så var det bare og montere, så brukte vi Progman til og kode den. Da ordner alt seg selv, så koda vi celis baklys i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 supert om du kunne hørt med han hva som må kodes da? klarer bms scanner å kode den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2013 Usikker på hva som ligger inne i prossedyren til progman, men den henter vertfall ut den orginale meassure plan´en fra bilen og legger den inn på den nye lcm. Det ligger backup av program filene til alle moduler på et par plasser i bilen, slik at om LCM skulle ryke så kan programmet lett hente ut backup fra bilen og legge det inn på nye modulen Men nå kan man jo justere det meste selv etterpå, eneste km stand og chassi nr som må stemme. Faren min fikk vite på bmw at han måtte ha en LCM fra en bil som var produsert mellom 09.2000 - 02.2003. Så må den selvsagt stemme med utstyret du har på din bil, om du har xenon skal den ha "ohne man lwr" eller "auto lwr" eller noe slikt. Bare sjekk nøye om den kommer fra en bil med eller uten xenon når du kjøper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2013 Np Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 30, 2013 Share Skrevet Mars 30, 2013 For å kjøre tester i inpa, må man ha bilen igang da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2013 Kommer an på hva du skal teste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 30, 2013 Share Skrevet Mars 30, 2013 Står i inpa også chassis også ABS/ASC MK4. kjører jeg test, får jeg feil ABS error ECU nack. Må jeg ha bilen i gang for å få dette til å fungere, samme med engine DME 1.7 for M42 / M43 ? Noen tips, eller er den inpa jeg bare tull med. Sjekka feil meldinger på ABS/ASC MK4 å får da opp 17 ABS Valve, Front left intake. Men det rare er at jeg får den samme feilen på bruks bilen også, som abs lyser på også. Bilene er 93/94 model 318is/316i. Noen som vet hva denne feilen betyr 17 ABS Valve, Front left intake ? Finner ikke ut av det på google. Takker for alle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 30, 2013 Share Skrevet Mars 30, 2013 Noen som har link til inpa/ediabas som dem vet fungerer, lurer litt på om det er programme jeg lasta ned som er problem med. Da den ikke registrerer feil hvis jeg tar av abs sensorer heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2013 Funker det på andre moduler da? Og finner den feil på andre ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Mars 31, 2013 Share Skrevet Mars 31, 2013 Og er det den abs' en du har? sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 31, 2013 Share Skrevet Mars 31, 2013 Alpejohn: Er bare instrument cluster å ABS/ASC MK4 jeg kommer inn på. Rogeren: Har prøvd alle di andre å det er bare ABS/ASC MK4 jeg kommer inn på å får sjekka feilkoder å sletta, men det er det eneste som fungerer. Har lest litt rundt at det er mange dårlig ediabas/inpa programmer som ikke fungerer, så lurer bare på om det er det som er probleme, da jeg har satt opp til ADS å comport, å bruker en OBD/ADS Interface. I inpa, står det at den (Running) å tester jeg moduler står det busy (gult) Men jeg får ikke sort i Battery/Ignition. Men det lyser på Interface rødt på IGN mellom OBD/ADS. Takker for alle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2013 Vis du ikke får sort prikk på battery/ignition så får ikke programmet signal om at tenninga er på eller noe, så da er det enten noe som er kobla feil, eller satt opp feil vil jeg tro Bruker du overgang fra 16 pin til 20 pin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 31, 2013 Share Skrevet Mars 31, 2013 Her er di 3 tinga jeg bruker, er riktig ting å bruke ? Hvis det er riktig, så må det være program oppsette mitt være feil, trodde jeg hadde fått det til, men da er det bare å jobbe videre. Takker for svar/hjelpen http://atlanticcity-newjersey.olx.com/d ... id-1626342 http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... 7675.l2557 http://www.ebay.com/itm/9F-9M-MONITOR-M ... 1c2f1bfdf7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå