Rogeren Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Noen som har peiling på om kabelen/boksen som funker med Carsoft, ville funket med P.A Soft BMW Scanner? Eller trengs det en annen kabel og boks for å få det opp å gå? Er det noe å rote med...? Se prisen... http://dx.com/p/bmw-scanner-car-diagnos ... -4-0-51768 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2013 Er det andre en meg som mangler M51 under "Engine" i Inpa? Skulle sjekke feilkoder på faren min sin 98 E39 525tds, men motoren ligger ikke i lista.. For det er jo en M51? Det sier han selv og det kommer opp på Bmw scanner at det er en M51. Jeg finner den under E36 og E34, men altså ikke under E39.. Nå har jeg sjekka begge maskinene jeg har installert INPA på, og ingen av dem har den motoren.. Må vel dra igang DIS da for og få svar.. Bmw scanner fant bare Error 03 et eller annet.. EDIT: TROR jeg fant ut av problemet. I filen: c:/ec-apps/inpa/cfgdat/OLD.BMW_ALT.ENG under [ROOT_E39_MOTOR] er der en liste med alle typer motorer, inkludert M51 DDE2.2. M51 DDE2.2 var skrevet slik: ;ENTRY= DDE22,DDE 2.2 for M51, Menst for eksempel M57 var skrevet slik: ENTRY= DDE40,DDE 4.0 for M57, Så jeg fjernet ; forran ENTRY, lagra fila og opna inpa, og vips dukka M51 opp i lista for motor under E39. Jeg har DDE22.IPO filen også, så vil tro det skal fungere, men får ikke testet det på bil før i morgen. GO NATT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Noen som har peiling på om kabelen/boksen som funker med Carsoft, ville funket med P.A Soft BMW Scanner? Eller trengs det en annen kabel og boks for å få det opp å gå? Er det noe å rote med...? Se prisen... http://dx.com/p/bmw-scanner-car-diagnos ... -4-0-51768 Var bare nysgjerrig på om det var mulig =) Forøvrig takk for linken. Blir nok et kjøp til den prisen gitt, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloppe Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Hvilken kommunikasjon er det egentlig på de nyere trallene (2008 og nyere)? Har en e87 2009 mod som jeg skulle hatt kontakt med, men føler meg ikke trygg nok til å kjøpe kabel til denne. Har søkt en del rundtom, men blir ikke helt klok. Har carsoft og bmw scanner 1.4, men de får ikke kontakt. Har sett på bmw scanner 2.21(?), og den skal visst funke, men den koster jo så mye at man ikke har lyst å tenke på å kjøpe engang. bmw scanner 1.4 har k-line (?) og L-line (?), og de nyere trenger Dcan? Er det kabel med K+Dcan som vil funke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2013 Hvilken kommunikasjon er det egentlig på de nyere trallene (2008 og nyere)? Har en e87 2009 mod som jeg skulle hatt kontakt med, men føler meg ikke trygg nok til å kjøpe kabel til denne. Har søkt en del rundtom, men blir ikke helt klok. Har carsoft og bmw scanner 1.4, men de får ikke kontakt. Har sett på bmw scanner 2.21(?), og den skal visst funke, men den koster jo så mye at man ikke har lyst å tenke på å kjøpe engang. bmw scanner 1.4 har k-line (?) og L-line (?), og de nyere trenger Dcan? Er det kabel med K+Dcan som vil funke? Hei, Vis du sjekker one stop electronics så mener jeg kabelen dem har funker både på 98-07 og fra 07-10 eller noe slikt.. Søk etter siden på google så finner du Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloppe Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Ser ut som det er Dcan som skal til. Den på onestopelectronics er oppgitt til å virke på modeller opp til og med 2013, men de kablene jeg finner andre steder som skal være "lik", står det at de kun funker på modeller eldre enn 2007.. eller er det jeg som har misforstått? ser ikke disse ut til å være noenlunde lik?: http://www.one-stop-electronics.com/sho ... duct_id=16 http://www.xcar360.com/bmw-inpa-k-dcan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2013 Den fra one stop har et adapter som gjør det mulig for den og virke på begge sider av modell året 2007. Det er noe med at pinnene som brukes i obd kontakten er plassert på samme plass for k-can og D-can, så dem har sikkert flyttet pinnen for d-can en annen plass i kabelen, og adapteret kobler da ihop denne pinnen med den rette eller noe slikt. Du må vertfall bruke adapteret på eldre biler vis jeg ikke husket feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloppe Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Der sa du noe, de selger kun en sånn adapter på onestop, kan være det er den som trengs. Kjøper meg en billig dcan kabel og den adapteren, så ser jeg om det funker. Takk for hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebut Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Er det noen som kan ta diagnosetest på en E46 i Porsgrunn/Skien området? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2013 Der sa du noe, de selger kun en sånn adapter på onestop, kan være det er den som trengs. Kjøper meg en billig dcan kabel og den adapteren, så ser jeg om det funker. Takk for hjelp Er ikke sikkert det adapteret er beregnet for andre kabler en den dem selger på one stop, det aner jeg ikke.. Men for meg virker der som kabelen må være laget for det, da de andre kun funker på <- 2008 -> Men er jo mulig og prøve.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygdenissen Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Noen her som e intresert i å installere dis inpa og progman på en data å få det til å funke? Har kabler å allt av cd. Datan kan sendes om noen er intresert i å tjene litt penger:)? Pm eller meld på 97173091 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biglake Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Hei Prøver å få Inpa til å virke på en 2008 E61. Jeg klarer ikke å komme inn i noen moduler, men batteri og tenningslampa virker i inpa (veksler når jeg skrur av og på tenning). Mulig problemet ligger i at ikke får D-Can.exe programmet til å virke som det skal, får alltid timeout når jeg prøver å bytte setting. Bruker en "billig" K+DCAN USB Interface Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2013 HeiPrøver å få Inpa til å virke på en 2008 E61. Jeg klarer ikke å komme inn i noen moduler, men batteri og tenningslampa virker i inpa (veksler når jeg skrur av og på tenning). Mulig problemet ligger i at ikke får D-Can.exe programmet til å virke som det skal, får alltid timeout når jeg prøver å bytte setting. Bruker en "billig" K+DCAN USB Interface Sikker på at kabelen er laget for 2007> modeller da? Om du prøver med en som er beregnet på 98-07 modeller så vil det nok ikke fungere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biglake Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Takk for svar Ifølge selger skal den passe (men vet ikke om det er hold i det). Men vil batteri/tenningslampa funke med gml kabel? Og hvis det er feil kabel, vil det være grunnen til at jeg ikke får "programmert" kabelen til Dcan med D-Can.exe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2013 Akkurat det vet jeg ikke, har ikke ny nok bil til at jeg har fått forsket noe på det selv, så vet ikke så mye om det.. Men det skal være skille i 2007. Du kan jo prøve kabel og program på en eldre bil, som er et par år eldre en 2007 så finner du vertfall ut om den funker i det hele tatt.. Men det kan jo sef. være at kabelen er til nyere biler, og at det er noe feil i programmet/installasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå