TRF Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 "Fordelen med bensin over diesel. 6000rpm ." hmmm, vi presser regelemessig m51 til 6000. Uten problemer, på en 20 år gammel motor. sorry OT, måtte bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Jeg kommer til å gå for bensin. Forklare hvorfor. Biler for meg handler om følelser,lukter,opplevelse,lidenskap.. Tenk deg en deilig sommerdag,du har nettopp vasket coupen din,går å nynner på yndlingslåta di,har det flott. Starter bilen,brrrr,drrrrrrrr,yes,its a diesel!! Du går ut,ser på den nydelige bilen som står å rakler og lukter papafinaktig på tomgang. Akkurat dette opplevde jeg med min nyere vw golf gtd, og da merket jeg at dette er bare feil feil feil! Drit i lavere forbruk,mer nm dittnog datt,på slutten av dagen handler det om følelser... Diesel er vel og bra,men vekker ikke samme følelsene.. Just my concolusion. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Om du liker gressklippere så kan du jo velge bensin, liker du biler så velger du diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 liker gressklippere jeg,for de gjør plenen min så flott og fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Og du har rett i at biler går på diesel å, men det får aldri frem sammen gnisten (bokstaveligtalt) som en bensinbil gjør. Og ja, biler er noe jeg absolutt brenner for! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 E92 320i har ikke turbo... Det er helt korrekt, men bl.a den nye F30 320i har turbo og dermed snakker vi langt på vei en like sofistikert og sårbar teknologi som man ellers f.eks finner i E92 320d... Hva har det med E92 320i vs 320d valget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 jeg har ikke kjørt noen av de to nevnte, men jeg har selv en e82 120d og har prøvd 120i og jeg angrer ikke på valget av dieselen i forhold til bensin bilen, rett i overkant av 200 hk med chip er det nok av effekt og ta, eneste jeg har og klage på er som diskutert før her litt mangel på respons og selvfølgelig diesel lyden, (men nå skal det sies at bensin fireren også høres ut som en dass etter min mening) jeg er glad i og tråkke på gassen og kjører ganske aktivt og har ett gjennomsnitt forbruk på 0,61l på mila ifølge kjøre computeren, så jeg vil absolutt anbefale diesel over bensin så sant du ikke skal ha noe større enn en 320 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsi Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Jeg kommer til å gå for bensin. Forklare hvorfor. Biler for meg handler om følelser,lukter,opplevelse,lidenskap.. Tenk deg en deilig sommerdag,du har nettopp vasket coupen din,går å nynner på yndlingslåta di,har det flott. Starter bilen,brrrr,drrrrrrrr,yes,its a diesel!! Du går ut,ser på den nydelige bilen som står å rakler og lukter papafinaktig på tomgang. Akkurat dette opplevde jeg med min nyere vw golf gtd, og da merket jeg at dette er bare feil feil feil! Drit i lavere forbruk,mer nm dittnog datt,på slutten av dagen handler det om følelser...Diesel er vel og bra,men vekker ikke samme følelsene.. Just my concolusion. Helt enig her altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_sala Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Jeg gikk for bensin.. veldig fornøyd med det. Å lyden blir visst grom med performance eksos på de og, sies det.. men alt er jo som du føler selv, prøv en diesel vs en bensin å se hva du liker best. Jeg kjøpte også en E92 320i for litt siden. Fikk satt på BMW Performance eksos og det ble en annen verden! Herlig brumming på lavt turtal og ved kaldstart, fin basslyd på motorvei i 100+ km/t og ved motorbremsing. Under pådrag fra ca. 2500 rpm er lyden helt rå! Da er det bare én ting som gjelder, av med stereoen, opp med vinduer/takluke, nyt! Du kan prøve å skjule øre-til-øre-gliset, men tror ikke det er mulig I tillegg ser eksosanlegget helt biff ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Det er selvmotsigende det du skriver super-sala, du får ikke noe fin brumming eller lyd i en firesylindret gressklipper, med mindre det står evo på toppdekselet og motoren stammer fra en volvo rally/rallycrossbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_sala Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Det er i eksospotta magien skjer i dette tilfellet, det være seg rekkefirer eller -sekser. Skulle gjerne hatt to sylindre til selv, men når det gjelder eksosanlegget er BMWP, kontra vanlig, som natt og dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå