Gå til innhold

bensin vs diesel???

ervik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

har planer om å kjøpe ny bil til sommeren, valget står mellom e39 525 diesel og 525 bensin(2001-2003 automat).

Det jeg da lurer på er om noen her inne har noen meninger om hvordan disse to veier opp i mot hverandre?? noen som har erfaring med chip på diesel? :)

tanken var først bensin siden det er det jeg har hatt tidligere og var godt fornøyd med, men så flytter jeg til bergen i løpet av sommeren og det blir en del bykjøring og forbruk #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

525d vil oppleves raskere enn 525i, pga. mye dreiemoment og "ketchup-effekten" fra turbodieselen. Chip vil også gi deg merkbart bedre ytelse på dieselmotor (pga. turbo) vs. bensinmotor der det ofte er lite vits med chip på mindre kraftige motorer... Også er diesel så mye billigere i bykjøring (ikke minst på langtur!) i lengden.

Men, etter turbodieselbilene i familien er jeg personlig drittlei turbolag, og ville valgt bensin uansett... Når jeg presser gassen vil jeg at bilen skal gå frem med en gang, liker ikke å vente litt før det skyver :P Deiligere at kreftene økes jevnt jo mer turtallet bygges opp...

Kjørte siste E-klassen 250 CDi for to dager siden: Bilen dro veldig godt, men det tok alltid irriterende "lang" tid før motoren sparket fra seg og det ødela litt av moroa... Men når det først sparker inn, så er det et ordentlig spark. Dreiemoment er sterke kortet til nyere dieselbiler...

I og med at du skal kjøre mest i byen, er dieselen overlegen fra et fornuftig ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin brukes jo i gressklipper og påhengsmotorer...

Men når det gjelder sakens kjerne så er 525d en ganske så fin motor. Men det samme gjelder jo en 525i. Det koker egentlig ned til hva du føler at du har lyst på eller ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, blir jo litt som å velge imellom mora eller dattera. Mora er mer fornuftig, men du kommer til ha ha det mer moro med dattera... :lol:

Et artig poeng, men er du nå helt sikker på dette. Den morsomme datteren får bare litt mer erfaring og selvsikkerhet med årene. Hun vet hva hun vil ha og hvordan hun skal få det... :wink:

Jeg kjøpte min første Porsche da jeg var knapt 20 år gammel. Den første dieselbilen kjøpte jeg først da jeg var 31 år gammel. Er ikke dette ganske fortellende for situasjonen egentlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er døtrene mainstream, akkurat som bensin, kjappe bevegelser, de skriker høyt, men er og blir kjedelig.

Med mora eller milfen er det helt annerledes, erfaring, grov lyd, samt et vanvittig moment i bevegelsen. Det skiller seg ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...