Gå til innhold

Bruk av "slikkepott" istedenfor pusseskinn

Tom K
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe... No offence men du bør særiøst ta en titt på den videoen Torek har linket til ovenfor.

Og? Bruke "spesialbøtte" og miljøavfetting gjør ikke min bil ren i hvertfall. Men jeg kjører langt når jeg bruker bilen og da samler det seg ting som en høyttykkspyler ikke takler i hvertfall. Etter en vanlig tur på 1400 km med piggdekk samler det seg utrolig mye dritt langs bunnen av dørene/skjermene.

Tror ikke du skal bekymre deg for at du kommer til å fornærme meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en bil med kraftig og klar rødfarge som jeg tørket av med en slik nal. Dette var Turtle Wax sin. Det resulterte i en hel dags arbeid med rubbing/lakkrens og ny polering.

Har kikket litt på disse etter den erfaringen, og det største problemet, er at mikroskopiske støvpartikler og annet dritt blir "klemt ut av" vannet mellom nalen og lakken...

En mikrofiberduk suger til seg vannet, støvet flyter oppe i vanndråpene (så lenge bilen er nyvasket), og blir da med inn i duken.

Men selvsagt må folk få bruke nal akkurat så mye de vil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og? Bruke "spesialbøtte" og miljøavfetting gjør ikke min bil ren i hvertfall. Men jeg kjører langt når jeg bruker bilen og da samler det seg ting som en høyttykkspyler ikke takler i hvertfall. Etter en vanlig tur på 1400 km med piggdekk samler det seg utrolig mye dritt langs bunnen av dørene/skjermene.

Tror ikke du skal bekymre deg for at du kommer til å fornærme meg ;)

Neida, du vet nok bedre enn de som er kjent for å være blant norges beste detailere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører Volvo så jeg skjønner godt at du ikke bryr deg. Det blir som et dårlig ligg med ei stygg dame, da er man vel stort sett fornøyd med en enkel tømming. Snakker vi derimot om et bra ligg så gir i allefall jeg litt ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg spyler duden i videoen av bilen feil.. Man skal bestandig spyle fra under og OPPOVER. Ikke starte oppe da du spyler av avfettingen med en gang..

Spiller det noen rolle da? Avfettinga har jo ligget på lakken i mange minutter. 3-5 sekunder fra eller til utgjør ikke noen forskjell.

Spyler du nedenfra og opp vil det potensielt renne ned mye dritt på det du allerede har spylt av. Det medfører bare merarbeid med spyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg spyler duden i videoen av bilen feil.. Man skal bestandig spyle fra under og OPPOVER. Ikke starte oppe da du spyler av avfettingen med en gang..

Spiller det noen rolle da? Avfettinga har jo ligget på lakken i mange minutter. 3-5 sekunder fra eller til utgjør ikke noen forskjell.

Spyler du nedenfra og opp vil det potensielt renne ned mye dritt på det du allerede har spylt av. Det medfører bare merarbeid med spyling.

Har også hørt man skal spyle fra bunnen av og opp!

er vel bedre å begynne nede og spyle opp med tanke på at dritten ikke skal sette seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke på noen måte skjønne at dritten skal "sette seg". Spylingen har bare til hensikt å fjerne mest mulig sand og støvkorn. Rent blir det som kjent ikke uten en eller annen form for mekanisk berøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører Volvo så jeg skjønner godt at du ikke bryr deg. Det blir som et dårlig ligg med ei stygg dame, da er man vel stort sett fornøyd med en enkel tømming. Snakker vi derimot om et bra ligg så gir i allefall jeg litt ekstra...

Det står nok flere biler i gården her ja, men sålenge min bil ikke er 100% strøken i lakken så ser jeg ikke hensikten med å bruke en hel dag på å vaske bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står nok flere biler i gården her ja, men sålenge min bil ikke er 100% strøken i lakken så ser jeg ikke hensikten med å bruke en hel dag på å vaske bilen ;)

Enig i den... jeg vasker bilen etter de samme prinsippene og den blir så fin og ren så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...