Dr. J Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Hei! Da jeg startet opp bilen min her om dagen begynte oljelampen å lyse gult etter at bilen hadde gått i noen sekunder. Det opphørte like etter. På morgen idag når bilen hadde stått stille over nattan, lyste ikke lampen, men når jeg stoppet opp i noen minutter og startet motoren, begynte lampen å lyse igjen, og som før; Den slukket rett etter. Jeg peilet oljen og den var halvveis på peilepinnen (Moteren hadde vært avslått i mange timer). Kan dette ha noe med oljetrykket og oljefilteret og gjøre? Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr. J Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 Det er forøvrig en bmw e46, 316 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Da har du trolig en defekt sensor i bunnpanna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr. J Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 Hm.. Går bra å kjøre uten denne? Så lenge jeg peiler oljen jevnlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Lampa har med oljetrykk å gjøre. Vill ikke kjørt med denne før feilen er funnet og rettet på! Edit: Slurveleste jeg og. Trodde det var den røde lampen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Er lampen gul, eller er den rød ? Gul er oljenivå og kjent fenomen at denne nivåvakten som sitter i bunnpanne, svikter. Rød er oljetrykk, og det er ikke kjent at denne føleren svikter, det er da heller mer sannsylig at du faktisk mangler oljetrykk. Men starter du bilen, så tar det litt tid, så slukker rød . Det er normalt. Etter din beskrivelse, så tror jeg lampen du snakker om er gul. Tut å kjør, men peil oljenivå manuelt og ikke stol på føler før du har byttet den. Edit; Ja, jeg slurve leste. Du har sagt at den er gul : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr. J Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 Ja, den er gul. Takk for utfyllende svar. Da får jeg bare kjøre videre og sjekke oljepinnen jevnlig. Ellers er det vel ikke noe stort eller dyrt arbeid å bytte denne føleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Den koste vel rundt 1200,- mener jeg. IKKE ha på tenningen når den skiftes, da den går i stykker av at det er strøm på den, men ingen olje. Du må nemlig tømme motoren for olje ved skifte. Så det er greit/lurt å skiften den samtidig som oljeservice. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Jeg har inntrykk av at denne lyser gult så fort det er under midten på peilepinnen. Om du etterfyller noen desiliter så du nærmer deg maxmerket blir det nok slutt på gult lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Den skal vel ikke lyse før oljenivået er på minimum på peilepinnen, men fyll opp til max og se om det ordner seg. Kan være at føleren er litt "tidlig" ute og markerer lite olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 disse sensorene på bmw svikter ofte pga. kondens i olje, hjelper oftest å ta den ut samtidig med et oljeskift og bare rengjøre den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr. J Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Skal prøve ut litt forskjellig. Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 gammel post men prøver meg, hvor står denne føleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Bunnpanna, du ser den fra undersiden.. Jeg bestilte forresten føler fra Ebay, sparte meg en tusenlapp der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiim Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Bunnpanna, du ser den fra undersiden.. Jeg bestilte forresten føler fra Ebay, sparte meg en tusenlapp der Har samme problemet og må bytte den selv. Hvor på ebay? evt link? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå