Gå til innhold

BMW E90 fjerning av DPF og montering av dobbel eksos:)

Share

Anbefalte innlegg

røret bestillte jeg fra Uk med remmapingsmaskin som du får med, denne kan du lese og slette feilmld med.:) bestilte da med DPF og EGR off:) ferdig fraktet til norge kr 6.300,- mva ca 500. montering 2.500 inkl rør bøying og endestussen.

totalt 9.300,- som ikke er en upris for alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røret bestillte jeg fra Uk med remmapingsmaskin som du får med, denne kan du lese og slette feilmld med.:) bestilte da med DPF og EGR off:) ferdig fraktet til norge kr 6.300,- mva ca 500. montering 2.500 inkl rør bøying og endestussen.

Og passformen på røret fra england var topp eller?

Hvliket program fikk du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No way om du får den bilen igjennom EU-kontrollen. Man hører tydelig at eksosanlegget er av den "enkle" typen med alt for grov lyd. Bilen klarer ganske sikkert ikke hverken en ekstra sjekk av decibel eller CO2/NOx nivået. Jeg synes lyden minnet mest om en gammel lett trimmet Opel Kadett/Manta... oldschool... no offence... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOT - Removal of the DPF on the 3 Series has no effect on the MOT smoke test. Your engine will produce a more complete combustion and has been tested to pass the MOT smoke test without any issues. Petrol cars differ as they are subject to a full emissions test.

bare for å si det slik 2005 mod kom jo uten dpf. og den slipper in like mye nox som min gjør nå. så eu konroll no problem,. og skulle det være noe problem setter jeg bare på lydkasseten tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og passformen på røret fra england var topp eller?

Hvliket program fikk du med?

How does it fit? - This downpipe was carefully developed using the Genuine BMW factory item as a template and tested on the vehicle, improvements were made to flow where possible. Every downpipe is hand made using a jig ensuring a perfect fit every time:)

fikk jo med maxitune samt ecotune:) 2 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No way om du får den bilen igjennom EU-kontrollen. Man hører tydelig at eksosanlegget er av den "enkle" typen med alt for grov lyd. Bilen klarer ganske sikkert ikke hverken en ekstra sjekk av decibel eller CO2/NOx nivået. Jeg synes lyden minnet mest om en gammel lett trimmet Opel Kadett/Manta... oldschool... no offence... :roll:

Jeg er faktisk enig med deg Fredrik.. Lyden er alt for grov og hadde den i det minste vært tonet ned vesentlig kunne det ha blitt bedre. Faktisk må jeg si at den vanlige 4'er lyden med et snev av turbolyd høres bedre ut.. Det som imidlertid er viktig er at det er din bil og dine valg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med deg Fredrik.. Lyden er alt for grov og hadde den i det minste vært tonet ned vesentlig kunne det ha blitt bedre. Faktisk må jeg si at den vanlige 4'er lyden med et snev av turbolyd høres bedre ut.. Det som imidlertid er viktig er at det er din bil og dine valg.. :wink:

Selvfølgelig, men dette er et diskusjonsforum og egne meninger er derfor en viktig del av poenget. Jeg synes eksoslyden høres "billig" ut... litt som når man i gamle dager kjørte høygaffelen inn i lyddemperen for å få "sportsbil" lyd... :lol:

E90 320d anno 2005 uten partikkelfilter klarer i likhet med E46 320d kun Euro 3 normen anno 2000. Dette vil si bl.a partikler opp til 0,05 mm. Euro 4 normen kom i januar 2005 og tillater partikkelstørrelser opp til 0,025 mm. Derfor fikk E90/91 318d/320d et partikkelfilter for alle biler førstegangsregistrert etter 1 januar 2006 (iom. at E90 320d ble typegodkjent før 1 januar 2005). Euro 5 normen kom 1 september 2009 og tillater partikkelstørrelser opp til 0,005 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remappinga er skjedd i henhold til de normene som du snakker om, å for å si det slik så blir disse partiklene som slippes ut i størrelse som er tillatt.

og lyden, man kan jo ikke sammenlikne en diesel bil med bensin.. bensin vil jo selvfølgelig være noe helt annet. Men med tanke på hvordan andre diesler er, er lyden mye bedre enn "den billige" lyden du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lyden var fet eg :) Men litt mye "blrlrlrlrl", mørk buldrelyd.

Det er jo ein diesel-bmw han har. 4-sylindret. Man klarer ikkje få ein skikkelig BMW-bensin-effektanlegg lyd ut fra disse to faktorene. Men at han har fått fram ein kul lyd er jo sant :) - men det høyres ut som hvilken som helst bil som kommer køyrende. Volvo med effektanlegg? Audi med effektanlegg? Opel med effektanlegg? Det kan vere hvilken som helst bil med effektanlegg. Men kul lyd, ja :) Men mangler motorlyden. Effektanlegg uten noen som helst lyd fra motoren blir litt "simpelt".

...Eg snur meg aldri etter motorlyder om eg høyrer det er kun et effektanlegg som produserer lyden. Sånne biler er det nok av :P Man høyrer forskjell på stor motor og liten motor med effektanlegg.

Kul bil du har forresten! :)

ps; det blei litt mye EFFEKTANLEGG i inlegget mitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...