R Andersen Skrevet Mai 8, 2011 Share Skrevet Mai 8, 2011 Har kjøpt en -07 E91, og den har hverken xenon eller Angel Eyes. Trodde AE var standard på disse bilene? Hva må til for å få det på denne? Bytte hele lykten eller går det å ettermontere på de jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mai 8, 2011 Share Skrevet Mai 8, 2011 Angel eyes kom kun på utgaver med xenonlys på prefacelift, på facelift var angel eyes standard dog mye svakere enn på biler med xenon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mering90 Skrevet Mai 8, 2011 Share Skrevet Mai 8, 2011 Det selges lykter med AE.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 8, 2011 Share Skrevet Mai 8, 2011 E90 uten Xenon har ikke Angle eyes, kun de med xenon hadde dette. Litt rart i grunn siden E60 uten Xenoen har AE dog litt svakere enn de med Xenon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Som in2you sier. På prefacelift var det kun AE på biler med Xenon orginalt, hvis ikke var det vanlige halogen lys uten AE. På facelift derimot fikk du AE (dog noe svakere og anderledes) også hvis du ikke har bil med xenon. Igrunnen litt rart at du får bestille E9x facelift med halogen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Som in2you sier. På prefacelift var det kun AE på biler med Xenon orginalt, hvis ikke var det vanlige halogen lys uten AE. På facelift derimot fikk du AE (dog noe svakere og anderledes) også hvis du ikke har bil med xenon.Igrunnen litt rart at du får bestille E9x facelift med halogen 7850,- kroner koster Xenonlys til E90/91. Jeg ville ikke ha betalt såpass mye for en teknikk som allerede er gammeldags. Fremtiden er LED. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Som in2you sier. På prefacelift var det kun AE på biler med Xenon orginalt, hvis ikke var det vanlige halogen lys uten AE. På facelift derimot fikk du AE (dog noe svakere og anderledes) også hvis du ikke har bil med xenon.Igrunnen litt rart at du får bestille E9x facelift med halogen 7850,- kroner koster Xenonlys til E90/91. Jeg ville ikke ha betalt såpass mye for en teknikk som allerede er gammeldags. Fremtiden er LED. Mange ville sagt det samme også om bilens fremdriftssystem! Ellers er det absolutt behagelig med Bi-xenon i mørket, så fordelen vil etter min mening være større på E9x enn på modeller med kun xenon i nærlys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Fredrik Innleggets emne: Re: Er ikke AE standard på E90/E91? Svar med sitat Det ville nok faktisk jeg gledelig ha betalt. Selv om LED er fremtiden, så gjør AE bilen 10 år nyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Fredrik Innleggets emne: Re: Er ikke AE standard på E90/E91? Svar med sitat Det ville nok faktisk jeg gledelig ha betalt. Selv om LED er fremtiden, så gjør AE bilen 10 år nyere. Jeg synes faktisk ikke at Xenonlys er så imponerende. Det er mulig at de har blitt med driftsikre nå, men for bare noen få år siden var det mye tullball med lyssystemet. Det var problemer med pærene og balastene hele tiden... og dette var dyrt. Jeg kjørte med de originale halogenpærene i nesten 8 år i vår E46 før den ene pæren sa takk for deg. Det er imidlertid ingen tvil om at Xenonlys lyser bedre enn halogenlys, men det er stor forskjell på Xenonlys også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 I familien har vi hatt Xenon på flere biler, og det har ikke vært andre problem enn enkelte såkalte brukerfeil. Dvs feilmontering av pærer som gjør at de går fortere enn de skal. Xenon er ikke noe nytt system akkurat, så barnesykdommene som eventuelt en gang fantes, er nok borte nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Kan også legge til at hvis du kjøper pærer i Norge så har du god råd. Bestiller på Ebay for en hundredel av prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 7850,- kroner koster Xenonlys til E90/91. Jeg ville ikke ha betalt såpass mye for en teknikk som allerede er gammeldags. Fremtiden er LED. Det er greit nok at noen ikke ville betalt det Xenon koster ekstra, jeg ville uten tvil ha valgt Xenon. Men nå er det bare det at LED ikke finnes i fronten på E90/91 så da vil Xenon, tross at det ikke er moderene lengre i allfall gjøre bilen mer moderne enn med halogen. Jeg har hatt Xenoen på tre av mine biler uten trøbbel, fattern har kjørt biler med Xenon siden 2000. Husker alle skeptikerene kommenterte hans Xenoen valg på sin nye A6 den gang, men det funka som bare det den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 E90 uten Xenon har ikke Angle eyes, kun de med xenon hadde dette. Litt rart i grunn siden E60 uten Xenoen har AE dog litt svakere enn de med Xenon! Coronaringene er faktisk like sterke på pre-facelift enten det dreier seg om xenon eller vanlig halogenlys. Facelift med halogenlys har samme styrke som de tidligere pre-faceliftene, mens facelift med xenon har ringer som er vesentlig sterkere ettersom de er godkjente som DRL, kjørelys. Jeg må forøvrig tilføye at en E9x og E6x (pre-LCI) uten xenonlys ikke klinger særlig bra i mine øyne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Jeg må forøvrig tilføye at en E9x og E6x (pre-LCI) uten xenonlys ikke klinger særlig bra i mine øyne.. Det er jeg helt enig i, men når man har kjørt fra Østfold til Stavanger for å kjøpe bil (glemte å sjekke ang. xenon før jeg dro...), og bilen var minst like velholdt som selger sa, så fikk jeg heller svelge en kamel.. Er det en omfattende og dyr jobb å bytte til xenon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 7850,- kroner koster Xenonlys til E90/91. Jeg ville ikke ha betalt såpass mye for en teknikk som allerede er gammeldags. Fremtiden er LED. Så du hadde heller valgt å spare pengene og kjørt rundt med lets face it, dårligere lysbilde og mindre sikkerhet (og noget urelevant, men et forringet utseende sammenlignet med xenon) grunnet at LED ikke er tilgjengelig ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå