Evenol Skrevet November 24, 2012 Share Skrevet November 24, 2012 Ladet batteriet med min nye CETEX MXS 5.0 POLAR lader, bra lader forøvrig. Er det nødvendig å lade en så ny bil...? Min bil står ubrukt 1-3 uker av gangen, disse nye bilene er storforbruker av strøm når de står ubrukt, derfor lader jeg ofte --- svært ofte --- dette har medført at jeg aldri har prøblemer med mine batterier. Slik er det med den saken... Det skal fortsatt ikke være nødvendig å lade bilen bare etter 1-3 uker ubrukt. Jeg har hatt en E92 som stod stille i mange uker i strekk, uten problemer - selv vinterstid. Fatter har også hatt en ny Audi Q5 og nå en helt ny X3 som har stått stille lenge også, uten problemer. Vi har aldri heller hatt problemer med batterier. Hvis batteriet ditt er flatt etter 1-3 uke så har du i hvert fall batteriproblemer, eller en feil med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet November 24, 2012 Share Skrevet November 24, 2012 Har ikke sakt at jeg har problemer med hverken bil eller batteri, kun vedlikeholdslading og det er vell tillatt. Har ikke et snev av problemer med min F11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 24, 2012 Share Skrevet November 24, 2012 Har ikke sakt at jeg har problemer med hverken bil eller batteri, kun vedlikeholdslading og det er vell tillatt. Har ikke et snev av problemer med min F11. +1, min har også stått en stund, men startet lett og pent som vanlig F10'en min ikveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet November 24, 2012 Share Skrevet November 24, 2012 Har ikke sakt at jeg har problemer med hverken bil eller batteri, kun vedlikeholdslading og det er vell tillatt. Har ikke et snev av problemer med min F11. Nei, jeg påstår ikke at du har sagt at du har batteriproblemer, men det virker jo litt rart at du lader bilen ofte - svært ofte(som du selv sier). Men jeg skal ikke diskutere mer, det er opp til deg om du vil lade bilen din hele tiden. Jeg er glad jeg slipper det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 24, 2012 Share Skrevet November 24, 2012 Bilen jeg har vinterlagret står med batteriet i og vedlikeholdslader koblet på I dag har jeg skrudd en del på class II'n min Byttet svinghjulslager, simering bak svinghjulet, clutch og montert girkasse. Slitsom jobb i garasjen når bilen kun står på bukker. Håper å få den på hjulene igjen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 fikset nye slanger så innsuget ikek blåste av ny bremsing til uka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 fikk byttet utveksling til 3.45 i 210 diffen i går, + laget ny mellomaksel som ikke ryker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laland10 Skrevet Desember 3, 2012 Share Skrevet Desember 3, 2012 bytta bremserør bak ... For en f...... drittjobb! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 3, 2012 Share Skrevet Desember 3, 2012 Har ikke sakt at jeg har problemer med hverken bil eller batteri, kun vedlikeholdslading og det er vell tillatt. Har ikke et snev av problemer med min F11. Min ber om lading nå, med orange skrift. Har stått stille i ca. 3 uker, nesten, i garasje. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulsen Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Har ikke gjort noe med bilen min idag, men jeg besto BE-lappen samtidig som en kompis. Strålende stemning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Tok diagnosetest idag, fikk feil på: Varmeseter(begge), kam.sensorer, oljenivåsensor, veivhus.ventil, airbag matte(passasjer side) og bakrutespyler(gåen pumpe) Total rep på 26k GS Venter spent på hva Strandveien auto kommer til å koste samme arbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Tok diagnosetest idag, fikk feil på: Varmeseter(begge), kam.sensorer, oljenivåsensor, veivhus.ventil, airbag matte(passasjer side) og bakrutespyler(gåen pumpe) Total rep på 26k GSVenter spent på hva Strandveien auto kommer til å koste samme arbeidet. Sa de noe om hva som var kaputt på setene, og hva de ville gjøre med det? Jeg har gåen temp-sensor på førersiden, tror ikke det er bare-bare å bytte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Tok diagnosetest idag, fikk feil på: Varmeseter(begge), kam.sensorer, oljenivåsensor, veivhus.ventil, airbag matte(passasjer side) og bakrutespyler(gåen pumpe) Total rep på 26k GSVenter spent på hva Strandveien auto kommer til å koste samme arbeidet. Sa de noe om hva som var kaputt på setene, og hva de ville gjøre med det? Jeg har gåen temp-sensor på førersiden, tror ikke det er bare-bare å bytte.. Det var vel varmeelement som de skulle bytte på begge sidene. Dette er slett ikke uvanlig på diss bilene, men som jeg forsto er litt vanskelig å få byttet. Ring på Gs og spør de om temp.sensor, da gir de deg et prisoverslag på hva det evt. kommer til å koste Greie folk der altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laland10 Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Fikk bilen EU-godkjent i dag Endelig!!! Byttet: EWS Alt av bremser forran og bak + bremserør bak Bærearmer forran Hjullager og ABS sensorer forran Kamakselsensor Batteri Frontlykter Spjeldmotorwire Oljeskift Tok sin tid og nesten 20K i deler, men når jeg fikk bilen for 7500.- så ser jeg på det som en god deal Takk til alle som svarte på trådene mine med spørsmål og til alle andre på forumet som har postet før slik at jeg har hatt ett fantastisk oppslagsverk! Nå tror jeg at jeg skal vente med å skru til våren, blir fort kaldt på fingrene når det er -10 ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Bytta batteri. Det gamle holdt i 4-5 år. Ikke dårlig det for et Biltema-batteri uten vedlikeholdslading og generelt "misbruk" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå