stianly Skrevet Juli 23, 2013 Share Skrevet Juli 23, 2013 byttet fjærer og topplager bake. samt svingarmsforinger i bakaksel. så no ble alle ulyder vekke:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Forutenom å endelig bli "ferdig" med evighetsprosjektet som har kosta meg altfor mange øl og arbeidstimer, så har jeg vaska bilen, kjøpt nye wannabe xenon pærer. Oljelampa lyser, så enten er jeg uheldig å må ha ny pumpe evt bare en føler? Lmm på vei opp fra sør, Oljetrykktest kommer i neste uke:) Bilen er e34 m50b20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Kompis sin bil: Fjerna side skjerm og innerskjerm. Fjerna front fanger og høyre lykt. Lenge leve kræsja bil. Min bil har fått litt kos i motorrommet med justering av camber og litt senk. Nå venter jeg på nye dekk og traversforinger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulsen Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Bytta olje og filter på motoren og automatkassen på tds'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Har helt ufrivillig måttet bytte bremsesko bak på coupeen. Utrivelig jobb som skyldes at bremseskjoldet har en svakhet ved innfestningen til skoen Pinnen har glidd ut og skoen har vridd seg Var temmelig mye fikkel å festet nye pinnner Skoen hadde blitt slitt på en side og måtte byttes Byttet støtdemper samtidig da denne så slitt og rusten ut i toppen Fant dessverre temmelig mye rust under techtylen rett over innfestningen til bærearmen og oppover i innerskjermen Må nok sandblåses eller sveises inn ett stykke Skuff dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim-A_84 Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Ikke så mye i grunn. Satte på den nye vedlikeholds laderen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Fikk årsavgift påminnelse fra en bil jeg hadde solgt i februar, gjorde det klart at kjøperen skulle betale årsavgiften på kontrakt, men det har tydligvis ikke skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Fikk årsavgift påminnelse fra en bil jeg hadde solgt i februar, gjorde det klart at kjøperen skulle betale årsavgiften på kontrakt, men det har tydligvis ikke skjedd. Hvorfor fikk du ikke penger fra kjøperen for årsavgiften når du solgte? Nå ender du opp med å måtte betale. Solgte tre biler innenfor det "årsavgift-tidsrommet", og fikk kjøper til å gi meg penger i hånda slik at jeg slapp det styret der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Holder på og bytte skiver og bremseklosser (+ håndbrekk), mala kaliperene med 2 komp svart maling i samme slengen. Så nå ser det GANSKE mye finere ut, isteden for brune/rustfarga. Blir vel en grundig vask av alle 4 hjulhus før felgene blir montert igjen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Fikk årsavgift påminnelse fra en bil jeg hadde solgt i februar, gjorde det klart at kjøperen skulle betale årsavgiften på kontrakt, men det har tydligvis ikke skjedd. Hvorfor fikk du ikke penger fra kjøperen for årsavgiften når du solgte? Nå ender du opp med å måtte betale. Solgte tre biler innenfor det "årsavgift-tidsrommet", og fikk kjøper til å gi meg penger i hånda slik at jeg slapp det styret der. Trodde jo fyren ville betale den, ettersom jeg sa rett før vi skrev under kontrakten at han skulle betale årsavgiften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Hvorfor fikk du ikke penger fra kjøperen for årsavgiften når du solgte? Nå ender du opp med å måtte betale.Solgte tre biler innenfor det "årsavgift-tidsrommet", og fikk kjøper til å gi meg penger i hånda slik at jeg slapp det styret der. Akkurat det går jo begge veier. Når jeg kjøpte 1-serien i februar foreslo selger at vi delte på årsavgiften. Da fikk jeg han til å trekke halve denne summen av totalprisen slik at jeg betalte hele. På denne måten slipper jeg tull med avskiltingsbegjær og slikt om han ikke hadde betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Trodde ikke at batteriene kunne bli så nedtappet på sommeren. De fikk en omgang polpuss og noen timer med vedlikeholdslading. Kom til å tenke på hvor mye jeg småkjører egentlig. Pleier jo egentlig bare gjøre dette om vinteren. Den gamle støtdemperen var kast. Selv nå med bare en ny og en gammel demper er bilen helt annerledes å kjøre. Rart jeg ikke ble oppmerksom på at demperen var helt gåen før nå. Fikk sett over brønnen til batteriet og der dukket det opp litt begynnende rust. Merket meg at utluftingen til batteriet var borte. Sikkert en grunn til at det var begynnende rust akkurat der. Litt batterisyredamp? Blir å pusse over der og grunne godt. Nesten flatt reservedekk. Var greit å få fylt luft i det også. Tårnlageret var også defekt. Totalt gått i oppløsning. GS sine blå ble montert. Vet ikke om dette er tilfelle, men jeg synes jeg fikk litt mer veistøy etter at senk, GS tårnlager og FK demperne kom på. Uansett så har jeg mistet litt komfort. Hadde jeg orket skulle jeg ha brukt tepperenseren. Alle mine biler bærer preg av at det transporteres en del bilder i dem. Skal slutte med det og begynne å bruke henger og HA RYDDIGE BILER Denne har jeg pleid å holde rimelig ryddig fordi madammen også bruker den. Hun har ikke de samme toleransegrensene som meg på slikt(merkelig). Her ser alt tilforlatelig ut inntil jeg stikker hull på techtylen. Blir ikke lakkert noe her nei. Får ikke legge for mye arbeid i bruksbilen heller. To prosjekter står og hyler etter mekketid. Er som sagt bruksbil dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Da jeg skal(skulle i morgen) på biltilsynet tenkte jeg at brekk var en god ting å ha Byttet håndbrekkssko på dagligbilen og monterte en støtdemper Bortkastet arbeid da jeg etter to km hørte en knaste/ gnisse lyd som etter hvert ble rimelig høy. Det viste seg at bremseskjoldet hadde gitt seg Da var det bare å bestille verkstedtime. Nå vil jeg skru B3 P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 5, 2013 Share Skrevet August 5, 2013 igår og idag, på cab'n byttet vindusheis på sjåførsiden, fikset at passasjersiden ikke funka (dårlig kontakt) støvsugde bilen monterte cruisecontrol, så nå går det an å kjøre uanstrengt bortover, så kjøreturen til trondheim imorra burde bli fin da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet August 5, 2013 Share Skrevet August 5, 2013 igår og idag, på cab'nbyttet vindusheis på sjåførsiden, fikset at passasjersiden ikke funka (dårlig kontakt) støvsugde bilen monterte cruisecontrol, så nå går det an å kjøre uanstrengt bortover, så kjøreturen til trondheim imorra burde bli fin da Cruisecontrol er nydelig bare strekningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå