wicky124 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 kasme..salo ki waat laga dete he...HAHAHAH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 kasme..salo ki waat laga dete he...HAHAHAH jaja, I følge google translate snakker dere svensk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 ikkeno svensk her....ren og skjær desi-prat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakvaag Racing Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Bare en ting og huske på før mann kritiserer enkelte for stavefeil og div. Det finnes folk med dysleksi som faktisk også trenger hjelp av og till når di skrur bil. Så mann skal være en anelse forsiktig med og kritisere rettskrivingen till folk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Bare en ting og huske på før mann kritiserer enkelte for stavefeil og div. Det finnes folk med dysleksi som faktisk også trenger hjelp av og till når di skrur bil. Så mann skal være en anelse forsiktig med og kritisere rettskrivingen till folk. Selvfølgelig, og skrivefeil gjør meg fint lite. (Har jo mange av de selv også) Men åpenbare forsøk på dialektskriving, samt unødvendig forkortede ord er unødvendig. (eksempel: Det = D, Jeg = Jg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakvaag Racing Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Har en stygg uvane og gjøre det der selv jeg, skriver mye dialekt på Facebook og da henger fort slike ting med når man skall skrive på et fora, men prøver og luke di ut da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Hva er egentlig greia med å skrive på dialekt sånn uansett? Det er jo bare -vanskeligere- , både for den som skal lese, og for den som skriver - da spesielt elektronisk hvor alle stavekontroller og slikt går bananas. Trådstarters innlegg var jo ikke akkurat fantastisk godt formulert, men jeg er helt enig med poenget. Virker som mange poster bare for å poste, uten å tenke over om innlegget faktisk hjelper eller bidrar noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Dette er vel egentlig tulletrådmateriale, men fortsatt et litt interessant tema. De aller fleste forslag som kommer i Teknisk tråden er for å hjelpe. Det er alltid slik at når du feilsøker på annen manns bil fra sofaen må man fiske etter informasjon, samt kanskje gjette litt for å hjelpe trådstarter inn på rett spor. De færreste på forumet er "profesjonelle" BMW mekanikere, og når man ber hobbymekanikere om tips, må man og ha det i bakhodet når man leser igjennom svarene. Personlig blir jeg mye mer frustrert når folk ikke klarer å lage hverken en forklarende tittel eller saklig trådinnehold. Dialekt er en litt annen diskusjon, men personlig fatter jeg ikke hvorfor folk gidder å bruke det. Det eneste man oppnår er at man blir oppfattet som en 14-åring når man skal delta i en saklig debatt eller skal henvende deg til seriøse bedrifter. Man får så mange uvaner i ordbruken at man ikke klarer å skille "profesjonelt" og privat språk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Dialekt er en litt annen diskusjon, men personlig fatter jeg ikke hvorfor folk gidder å bruke det. Det eneste man oppnår er at man blir oppfattet som en 14-åring når man skal delta i en saklig debatt eller skal henvende deg til seriøse bedrifter. Man får så mange uvaner i ordbruken at man ikke klarer å skille "profesjonelt" og privat språk. Akkurat det siste argumentet er et veldig viktig poeng. Tyskland er proppfullt av tildels komplett uforståelige dialekter... også for tyskerne selv. Forskjellene er så store at en tysker som snakker dialekt fra Oberbayern ikke har en sjanse til å forstå en annen tysker som snakker en tysk dialekt fra grensen mot Nederland. For ikke å snakke om enkelte dialekter fra Østerrike og den tysktalende delen av Sveits. Tyskerne har derfor samlet seg om en dialekt fra området rundt Hannover som de kaller "Hochdeutsch" eller "høytysk" på godt norsk for å gjøre det litt enklere for alle. Det er ikke god kotyme å snakke dialekt offentlig i Tyskland... iallefall ikke hvis de andre ikke er fra det samme geografiske området som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Veldig mye feilstaving i innlegget ditt.... Just so u know...McGyver hadde garantert stavet riktig... eeeh... Bare så du vet det så staves det MacGyver! Hehe, MacGyver hadde nok stavet det riktig men så slått deg ned for å stavet navnet hans feil Bare et aldri så lite tulleinnlegg i en ellers så tullete tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Veldig mye feilstaving i innlegget ditt.... Just so u know...McGyver hadde garantert stavet riktig... eeeh... Bare så du vet det så staves det MacGyver! Hehe, MacGyver hadde nok stavet det riktig men så slått deg ned for å stavet navnet hans feil Bare et aldri så lite tulleinnlegg i en ellers så tullete tråd Og etter det hadde Chuck Norris "toppa heile driden"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 helt til snåsamannen hadde banka dem alle... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 At det er mange personer her inne som kommer med forslag til reparasjoner,utbedringer og virkemåte som er helt feil er jo greitt nok,men ren gjetting,spekulasjon og videreføring av rykter er jo helt håpløst da det ikke er lett for en som har liten teknisk innsikt å skille ut de ubrukelige,og ofte skadelige,forslaga til utbedring av problemene. Her er et eksempel på nok et tilfelle av "feil-informasjon"...... viewtopic.php?f=9&t=147014&hilit=diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 Det var egentlig et veldig godt eksempel, men jeg tror oddsen for å få feilinformasjon på dieselmaskiner er ganske mye større enn på en bensiner, da de fleste (hobbymekanikerene) her har fokusert sin hobby på bensinmotorer, og blander derfor sikkert veldig fort fakta når man begynner å snakke om diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dorris Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2011 Til alle som klager over rettskrivning og feil ord sammensetning her. Det har vel kanskje noe med at jeg suger i alt som heter teori, jeg har aldri vært teoretisk skole flink, kommer aldri til å bli det. Ferdig med det! Dette henger kanskje sammen med at jeg er oppvokst i en garasje og kun vært opptatt av motoriserte ting siden jeg va 5-6 år gammel! Derfor sitter jeg også med evnen til å forstå virkningen av f.eks en motor, eller oppbygningen av ett karosseri osv...! Det er mulig jeg er tvers igjennom dum, sånn som dere framstiller meg, eller så har jeg bare ett poeng med at det er alt for mange av dere synsere som svarer på ting dere ikke har den minste aning om hvordan fungerer! Mulig jeg framstår som et 14 åring, men dette forandrer nå fortsatt ikke poenget mitt! Jeg har ett fagbrev, jeg har 20 års erfaring innen mekanikk og bil, og det viktigste, jeg holder kjeften min vist det er noe jeg ikke har greie på! Dette eksempelet over her med den diesel saken var ett godt eksempel! Påståelige folk som egentlig ikke skjønner hvordan en motor fungerer, men skal fortsatt diskutere. Dette er vel sikkert ikke leselig dette heller skjønner jeg! Hehe, you make my day! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå