Fredrik 90 Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 Da var det tid for å få litt mer trøkk under panseret på E90en, har hatt meg en runde i dag rundt til forskjellige forhandlere av Tuning (ikke Powerboks eller Chipp). Fant jo fort ut at det var flere alternativer å velge i blant, noen dyrere en andre. Hos Bavaria så kunne de oppgradere bilen med en Hartge Tuning som ga ca 270 hk og 550 nm til en svimlende sum av 24 000,-!!! Dette er jo i samråd med BMW og er sånnsett bombesikkert hvis noe skulle skje. Hos Autopower så kunne de tilby meg to alternativer, BSR PPC3 som gir 249 hester og 512 nm til 7900,- eller Autopower sin egen CTC som på steg en ga 231 hester og 500 nm til 6500,- eller steg 2 som gir 260 hester og 550 nm til 7500,-. Noen som har erfaringer med CTC og BSR PPC3, vet at BSR er veldig populært på VAG modeller men hvordan funker det på en BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 BSR er i hvert fall anbefalt på volvo, så burde være en sikker produsent. Jeg lurte lenge på å kjøpe en s60 2.0T og leste rundt om dette med chip til den bensinmotoren og de fleste fåreslo BSR. ( I hvert fall på bensinsiden med turbomotorene til volvo. Kanskje verdt å dobbelsjekke dieselreferanser ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 Hørt med ESS? De har bra programvare, kostet 5500,- for å tune 318d min ifjor sommer... Fikk en effektøkning på ca. 33HK, usikker på momentet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 Anbefaler ecotune uk ldt med dpf off Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 Da var det tid for å få litt mer trøkk under panseret på E90en, har hatt meg en runde i dag rundt til forskjellige forhandlere av Tuning (ikke Powerboks eller Chipp).Fant jo fort ut at det var flere alternativer å velge i blant, noen dyrere en andre. Hos Bavaria så kunne de oppgradere bilen med en Hartge Tuning som ga ca 270 hk og 550 nm til en svimlende sum av 24 000,-!!! Dette er jo i samråd med BMW og er sånnsett bombesikkert hvis noe skulle skje. Hos Autopower så kunne de tilby meg to alternativer, BSR PPC3 som gir 249 hester og 512 nm til 7900,- eller Autopower sin egen CTC som på steg en ga 231 hester og 500 nm til 6500,- eller steg 2 som gir 260 hester og 550 nm til 7500,-. Noen som har erfaringer med CTC og BSR PPC3, vet at BSR er veldig populært på VAG modeller men hvordan funker det på en BMW? ville gått for steg 2 til autopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 ESS har vel mye fint til en hyggelig pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2011 Kikka litt ESS sin Direct Flash ECU Tuning steg to. 285 hester og 600 nm er jo respektable tall og rett over 7000,- "fjelldollars" så var jo ikke prisen så gal heller. Men blir ikke detta litt i overkant for en 3,0l som var beregna til å leve ett liv som 325d med nesten 100 hester og 200 nm mindre? Ser for meg svartrøyk og turboproblemer, eller tåler denne motoren såpass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Mercedes sin nye 250 2.2l motor på 4 sylindre yter 600nm originalt. Skulle tru en 3l bmw motor tåler 600nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Det er feil, thoslags. Det er 500nm den yter. Dessuten så er det en veldig rar påstand, da det finnes mange motorer der ute som kan yte både mer og mindre med bortimot samme slagvolum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Ja var vel 500nm originalt og nesten 700nm tuna. Beklager. Sitter litt i ørska med influensa. Eg påstår ikkje at den tåler det. Men eg trur at den tåler det. Men en anna sak om eg hadde tuna min egen bil med steg 2. Eg hadde heller valgt løsninga som kosta 6500kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Ess har peiling på hva de driver med, ville ikke latt noen andre en de røre bilen min. Bjørn Ellingsen på forumet her har gode erfaringer med 325d omprogramert hos Ess. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 Ringte ESS Preformance i dag og snakka med en hyggelig kar der. Han frarådet meg faktisk å bruke den steg to tuninga med 285 hester, ting ville bli slitt veldig fort på en bil som brukes i det daglige mente han. Steg en med 260 hester og 550 nm passet mye bedre til motoren og vanlig normal kjøring. Synes igrunn det var positivt at han ikke bare tenkte på å selge men også ga gode råd, ikke mange butikker man får oppleve sånt igrunn. Det står egentelig mellom Autopower sin CTC steg to og ESS sin ESS DirectFlash ECU Tuning steg en, begge koster det samme og gir samme effekt. Fordelen med Autopower er at jeg kjenner veldig mange som er strålende fornøyd med dem og at de har base her i Arendal, de skulle også hjelpe meg første gangen med å få på plass oppdateringa. Fordelen med ESS er som CrZyWiz sier at de har veldig god peiling på hva de driver med, ser også ut som de har peiling på BMW! Jeg vil jo kun ha det beste for bilen jeg, lite lysten på svartrøyk, turbohavari og elektrofeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 ESS, uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Jeg hadde også valgt ESS. Det er ikke for ingenting at de er verdenskjente innen BMW tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SKB Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 Velger du Hartge hadde jeg nok vurdert en tur til Tyskland. Prisen hos Hartge er 1690 euro inkl tysk mva (rett nok for e-60 men mener prisen er den samme for e-90) Mener nærmeste Hartgeforhandler er http://www.bundk.de ( B&K Hamburg). I følge Hartge i Tyskland gir de garanti opp til 100 000 km/maks to år gammel bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå