Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

Har vært plaget med ugjevn tomgang, noe som særlig merkes på en automat da bilen føles som den kveles når du kommer inn til lyskryss. Dessuten har den luktet surt og tydelig fått fet blanding. Valgte å kjøpe ny innsugsbelg og slanger til veivhus og tomgangsregulator. Det var på tide. Flere av slangene hadde store revner og var morkne, noe som ikke vistes før man demonterte det. Bilen ble som ny etter delene var montert. En oppgradering til noen hundrelapper som gjør underverker.

0qebe80p0j1mhhp1gpp6.jpg

ed5qph5kf3s8n8fwx5qu.jpg

l39kaxlb836vwbgyahaw.jpg

ds1azyrke431mfkb8vkm.jpg

ypq3cc3dxjb599ddidna.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morkne slanger er stadig en utfordring å finne, men du verden for en forskjell og respons bilen får når man får rettet det opp! :D

Bilen skal da jage litt på tomgang ved kaldstart, det er jo bare tøft! :D

Du har en nydelig E24! Liker også stereoanlegget som er montert! Ser veldig bra ut! Likte også at 6x9ene i hattehylla er montert riktig slik de burde monteres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julian: Så deg ikke, men takk for det :)

E24Bimmers628csi: Anlegget er modifisert noe. Dvs. at spilleren med skjermen er fjernet og erstattet med en original Blaupunkt Stockholm spiller som ikke er koblet på. Men i bagasjerommet har jeg koblet til en annen enhet til anlegget med en auxkabel lagt fram til håndbrekket. Denne kobler jeg til telefonen når jeg kjører. Tanken var bluetooth, men bagasjerommet er for tett, så tilkoblingen hakker.

Ellers takk for fine ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morty: Du som har ekspertpeiling på M30, hva mer er lurt å sjekke ut ang. jaging? Fikk dessuten ikke tak i kompisen din med m-tech1 ratt med grove splines. Har han det enda?

Forøvrig har bilen ettermonter alarmsystem fra byen Rottweil i Baden-Württemberg, hakket hvassere en DEFA's.

8y9m9kfta7cndug6rxf9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En liten update i finværet i Trondheim.

Var litt uheldig og kjørte over en fartspute som var litt for skarp og slo hull i bunnpanna for ett par uker siden. Monterte Bilstein B6 og H&R 30mm fjærer i fjor, men fikk feil dempere bak. Satte på de originale og sesongen tok slutt før jeg fikk de rette. I fjor var det ingen problemer og kjøre over fartsputer.

Monterte de nye demperne bak i år, og stilte de inn på høyeste høyde siden det lignet mest på de originale demperne i lengde. Var fornøyd med høyden bak slik som det var fra før. Siden de nye demperne var stivere ble bilen for høy bak og for lav fram, derfor tok den ned i fartsputene.

Etter mye søking på nettet etter brukt bunnpanne resignerte jeg og kjøpte en ny fra GS. De hadde en liggende på Bud. Siden bilen sto og opptok en bukk, ble det slik denne gangen.

Fikk montert bunnpanna/pakning, justert demperne bak maks ned og byttet bensinfilter. Etter justering hevet jeg høyden under bunnpanna med 3cm. Det blir avgjørende.

il78939t411akmf0w3s5.jpg

uevw2w272mp86ea4zlbx.jpg

zngo6rc2x6zvfxmgxw7r.jpg

frffd2wu8a73wecq5gz9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...