ESveen Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 Har vært plaget med ugjevn tomgang, noe som særlig merkes på en automat da bilen føles som den kveles når du kommer inn til lyskryss. Dessuten har den luktet surt og tydelig fått fet blanding. Valgte å kjøpe ny innsugsbelg og slanger til veivhus og tomgangsregulator. Det var på tide. Flere av slangene hadde store revner og var morkne, noe som ikke vistes før man demonterte det. Bilen ble som ny etter delene var montert. En oppgradering til noen hundrelapper som gjør underverker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Så bra det var så enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 pen bil dette ! vært borti det tomgangsproblemet før jeg også ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2013 Takk for det! Bilen har fortsatt litt ugjevn gange på kaldstart. Men når den er varm er det ingen jaging. Fikk forresten en bursdagsgave av samboeren, nytt mattesett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Møtte deg i okstadbakken i stad. Nydelig syn som kom nedover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Morkne slanger er stadig en utfordring å finne, men du verden for en forskjell og respons bilen får når man får rettet det opp! Bilen skal da jage litt på tomgang ved kaldstart, det er jo bare tøft! Du har en nydelig E24! Liker også stereoanlegget som er montert! Ser veldig bra ut! Likte også at 6x9ene i hattehylla er montert riktig slik de burde monteres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 Julian: Så deg ikke, men takk for det E24Bimmers628csi: Anlegget er modifisert noe. Dvs. at spilleren med skjermen er fjernet og erstattet med en original Blaupunkt Stockholm spiller som ikke er koblet på. Men i bagasjerommet har jeg koblet til en annen enhet til anlegget med en auxkabel lagt fram til håndbrekket. Denne kobler jeg til telefonen når jeg kjører. Tanken var bluetooth, men bagasjerommet er for tett, så tilkoblingen hakker. Ellers takk for fine ord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Stilig denne er! Ser ut som du pleier den godt også Sees vel lørdagen hos GS ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 Takk for det. Ja, den får det den trenger Planer er å ta turen, men må kanskje jobbe. Ingen krise i såfall siden jeg jobber i nabobygget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Sålenge doningen er nyvasket så er du good to go Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Bilen skal da jage litt på tomgang ved kaldstart, det er jo bare tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2013 Morty: Du som har ekspertpeiling på M30, hva mer er lurt å sjekke ut ang. jaging? Fikk dessuten ikke tak i kompisen din med m-tech1 ratt med grove splines. Har han det enda? Forøvrig har bilen ettermonter alarmsystem fra byen Rottweil i Baden-Württemberg, hakket hvassere en DEFA's. Gustav C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Liker alarmen, har den intwgrert gps, også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2013 Ville ikke stolt 100% på den, men den har en slags "følg meg hjem" funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2013 En liten update i finværet i Trondheim. Var litt uheldig og kjørte over en fartspute som var litt for skarp og slo hull i bunnpanna for ett par uker siden. Monterte Bilstein B6 og H&R 30mm fjærer i fjor, men fikk feil dempere bak. Satte på de originale og sesongen tok slutt før jeg fikk de rette. I fjor var det ingen problemer og kjøre over fartsputer. Monterte de nye demperne bak i år, og stilte de inn på høyeste høyde siden det lignet mest på de originale demperne i lengde. Var fornøyd med høyden bak slik som det var fra før. Siden de nye demperne var stivere ble bilen for høy bak og for lav fram, derfor tok den ned i fartsputene. Etter mye søking på nettet etter brukt bunnpanne resignerte jeg og kjøpte en ny fra GS. De hadde en liggende på Bud. Siden bilen sto og opptok en bukk, ble det slik denne gangen. Fikk montert bunnpanna/pakning, justert demperne bak maks ned og byttet bensinfilter. Etter justering hevet jeg høyden under bunnpanna med 3cm. Det blir avgjørende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå