Litjhaug Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Ser bra ut Einar... skal prøve å ta meg en tur igjen snart.... å da må jeg få være med å montere litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 4, 2014 Share Skrevet Mai 4, 2014 Fy søren å fin den ble.. Jeg elsker å lese om folk som bruker tid på smådetaljer som vasking og oppstrekking av deler før det monteres.. Jeg har alltid likt 6 serien. Dette er en drømmebil akkurat som e21 323i. Jeg har i det siste vurdert å selge min e34 til fordel for en klassiker som du har men er et vanskelig valg. Uansett nydelig bil som jeg følger med på. Ta masse bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 4, 2014 Share Skrevet Mai 4, 2014 Ja dette må jeg si er imponerende, jeg blir så glad når folk gjør ting skikkelig En bil som dette fortjener å få slik stell som dette så dette er meget bra ESveen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2014 Takk for det folkens. Dette er virkelig bare kosearbeid når jeg har en skikkelig garasje med varme og god belysning. Skal sies at det baller på seg når man starter noe slikt. Budsjettene er sprengt og skulle gjerne gjort mer, men det får bli etterhvert. Det viktigste er at det gjøres grundig arbeid der man ikke kommer til senere. E34 er en flott entusiastbil, men mangler enda klassikerstatus. Synes E24 er ett flott kompromiss mellom sportslighet, komfort, pris og stil. Dessuten er bilen såpass moderne at den kan kjøres som en normal bil. Den er lett og skru på og deletilgang er god. Absolutt verd og vurdere Sveigis. Dagens vaskeøkt: Vasket ned dørene for limester, bodyschutz og dritt. En skikkelig drittjobb og kanskje litt unødvendig. Skal fjerne litt rust rundt to skruehull på førerdøra. Blir uansett hyggeligere å sette på membran og dørtrekk når det ser rent ut. Brukte en citrusspray fra jobben, den tar ikke lakken. Brakettene for vinduene og speilene ble lakkert hvite, litt fordi jeg hadde alpinhvit på sprayboks og litt fordi det ikke vises tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2014 Ny isolering innside panser: Siden jeg var godt i gang med vasking ble det montering av ny isolasjon på innsiden av panseret. Den gamle så trist ut og var revet i stykker. Fikk ett godt tips om å dekke til motorrommet da dette smuldrer opp. Hadde kun gladpack for hånden men det fungerte bra. Tok en plastikkspade og skrapet av isoleringen og vasket bort limet med citrussprayen. Jobben gikk lettere en forventet. Fikk endelig bruk for den originale skjermbeskytteren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 6, 2014 Share Skrevet Mai 6, 2014 Dette blir så fint!! Ferdig til 17. Mai, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 17. mai er målet, men tror det skal holde hardt. Siste frist er 29. mai og GDW. Fikk besøk av tre kompiser i går og fikk gjort endel. Tauekroken ble lakkert, regnlister montert med chrome, fikk laget membran til vindusheisen bak av fuktsperre og butylbånd. Fikk montert vindusguidene og nye gummilister til dørene. Nå begynner det og monne litt. Dessuten hentet jeg fangerne ferdig lakkert i dag. Det ser utrolig bra ut! Litjhaug reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Dette blir rått! Planlegger "veteranbil-17.Mai" med noen kompiser i byen, får se hvor mange vi blir, men hadde vært kjekt om du rakk å få bilen ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2014 Om bilen blir ferdig, været holder seg og det klaffer med familien, så blir det en cruiserunde. Høres bra ut å treffe flere veteraner. Vi prates nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2014 Etter en kort tur til Düsseldorf og Interpack ble det litt skruing igjen. Fangere: Bakfangeren ble montert først. Beholdt gummien da den var grei, men tok meg bryet og strammet ut alle klips før montering. Brukte en ledningstump for å trekke alle klipsene godt på plass. Dette er viktig slik at det ikke blir glipper og bølger på gummien. Fangeren er i tre deler som skrues sammen. Framfangeren fikk nye skruer, fester, gummi, mutterer og lister. En drøm og montere. Fangeren er i syv deler, seks deler som er selve fangeren adskilt av ei gummilist og en del som er selve skjørtet. Skjørtet er skrudd til fangeren med gummilistene som består av fem deler. Monterte fangeren med hjelp av to korte gjengestag som guidet fangeren til brakettene på bilen, fikk på to av fire skruer før jeg skrudde ut gjengestagene og skrudde inn de to siste skruene. Løsnet oljekjøleren for å komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2014 Montering av spoiler: og emblem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2014 Div kosemontering! Emblem, griller, skilt, binklys, gjeller på b-stolpe, justert guider for vindu og smørt opp vindusheis nytt batteri, lister på dører, begynte på dørhåndtak! norbakken og Litjhaug reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litjhaug Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Fy flate du kom langt i kveld.... Liker det jeg ser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mai 16, 2014 Share Skrevet Mai 16, 2014 Gledes og se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mai 16, 2014 Share Skrevet Mai 16, 2014 Strøkent!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå