DieselDog Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Ble bedre med M-Sport på plass. Jøss... jeg håper bildet er ekte. Her vil jeg for første gang si at sportspakken bør være standard for alle som har planer om å kjøpe den nye 1-serien. Det er ekte ja, hentet på .com siden til BMW. M-Sport blir tilgjengelig for bestilling Mars 2012.
Hansh Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Som jeg skrev i en annen tråd tror jeg absolutt denne må oppleves i levende live for å få riktig inntrykk av designen. Tror da fronten vil se mye mer riktig ut! Er mer skeptisk til baklyktene som ser litt for Polo ut, men totalt sett synes jeg egentlig det ser lovende ut. Spesielt interessant er det egentlig som andre har nevnt med de nye bensinmotorene, som trolig vil ta en solid andel fra traktormotorene. Er jo også nærliggende å tro at den samme bensinmotoren dukker opp i nye 3-serie, og da vil nok en 318i kunne bli en spennende sak for min del!
Simennzz Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Skrevet Juni 6, 2011 Fant en sammenligning av Audi A3, F20 og Golf. Ligger også i første post Må si jeg syns Audi'en ser best ut utfra disse bildene.
Skaar Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 M-sport gjorde seg mye ja, så alle som ikke bare skal ha et fremkomstmiddel går nok for den. Spennende motorer som er nevnt også, men kommer ikke den med mer enn 118i og 120d? Kommer mer info senere kanskje?
Fredrik Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Spesielt interessant er det egentlig som andre har nevnt med de nye bensinmotorene, som trolig vil ta en solid andel fra traktormotorene. Er jo også nærliggende å tro at den samme bensinmotoren dukker opp i nye 3-serie, og da vil nok en 318i kunne bli en spennende sak for min del! Avhengig av hvor stor plass det er i baksetet på den nye 1-serien kan 116i helt klart være et seriøst alternativ for oss. 136 bensinhestekrefter i kombinasjon med en svært brukervennlig dreiemomentkurve på 220 Nm mellom 1350 og 2300 rpm burde være midt i blinken som en bruksbil. Det eneste som trekker ned er at turbomotoren er relativt kortpustet iom. at den har maksimal effekt ved temmelig lave 4400 rpm. Motoren har med andre ord på papiret nesten en dieselkarakteristikk. 0-100 Km/t på kun 8,5 sekunder forteller imidlertid at motoren er svært effektiv og 210 Km/t holder for min del 99,8% av tiden. Et gjennomsnitlig drivstofforbruk på 0,57 liter/mil er også helt godkjent for såpass bra ytelser. 116i/118i blir et kjempefint kompromis som nesten totalt utmanøvrerer dieselalternativene... som du også påpeker.
in2you Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 F20 kommer som 125d 130d og 135i som eg har hørt om til nå, men ikke ved lansering.
[space] Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Har slått sammen de 2 trådene til en. Trist med Polo baklyktene og de håpløse upassende frontlyktene... Liker interiøret
ogee1 Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Har kikket noen ganger på den nederste videoen på "Video"-siden her: http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=539990. Synes inntrykket blir annerledes når jeg ser bilen i fart. Har kanskje glant for mye på F20 i det siste, for jeg begynner allerede å vende meg til utseendet. Liker interiøret veldig godt. Lurer på om de har fått noen bedre koppholdere enn på dagen 1-serie?
Chriso Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 136 bensinhestekrefter i kombinasjon med en svært brukervennlig dreiemomentkurve på 220 Nm mellom 1350 og 2300 rpm burde være midt i blinken som en bruksbil. Mener på at 116i, til din "fordel", har 220 Nm fra 1350 til 4300 rpm. Ser ingen fordeler med å kjøpe en 116d eller 118d når 116i slår begge to på prestasjoner (jeg driter i om den bruker 0.1 mer på milen), rimelig lei av disse dieselmotorene. Å kunne trekke en bensiner opp på høyt turtall er som et friskt pust for sjelen etter å ha kjørt diesel i noen år!
Saltkjelen Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 M-sportspakke gjorde denne bilen fra å være merkelig i fronten til å få en skikkelig grom front. Nå har jeg virkelig troen på at dette kan bli en bra bil.. Med M-sportspakke vel og merke..
goty Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Tror at den vill være greit sprek når vi først får sett den i virkeligheten. Syntes den ser enda penere ut i dag enn i går, så har hatt litt progresjon allerede.
[space] Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Større felger og senk, kombinert med den M-sportpakka er kanskje en ok løsning, selv om den M-fronten også umiddelbart gir et noe rotete inntrykk. Den KAN ha potensiale. Men den polo-rumpa?... Hmmm.... Jeg vil se den nye coupeen!
[space] Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Buen opp til skuldra på bakdøra la jeg ikke merke til før jeg så videoen, men den kan også sees på bildet over. Kanskje artig. Edit: Nå har jeg lest gjennom hele tråden skikkelig her Bensinmotorene ser jo veldig lovende ut da! Det med å snu seg etter bilen når en går fra den er noe jeg gjorde både med E46en og Z4en. De bilene ga en skikkelig godfølelse på den måten. Det er den følelsen som vet du har valgt rett bil, og det er den følelsen jeg leter etter når jeg ser etter potensielle nye biler. Touranen gir definitivt ikke den følelsen på parkeringsplassen. Når det gjelder BMWs siste design, så må jeg si at både F01 og F10 er nydelige biler på linje med e46 og e38 i sin tid. Jeg håper VIRKELIG den nye 3-serien henter mye av formspråket sitt fra disse.
Chriso Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Den M-sportspakken gjorde en god del! Ser mye bedre ut når "øyenbrynet" går over i en "neserot" der mellom frontlykten og nyren, slik det gjorde på både e39, e46, e60 osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå