Gå til innhold

BMW 1-serie (F20) Hatchback - bilder, info og førsteinntrykk

Simennzz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om 1-2 uker får jeg en 116D med sport pakke. Tilbakemeldingen fra de som har sett og prøvd bilen er veldig bra, og jeg regner med å blir riktig så fornøyd. :)

Konebil?

Minns å huske at du har rattet litt sprekere saker gjennom årene.. slutt på moroa? :lol:

Virker som den nye 1 serien høster gode kritikker på alle kanter, å det lover bra. Personlig er jeg litt skuffet over designet (lite forandring og mindre pene frontlykter), som nevnt tidligere. Men.. hvis BMW har klart å heve standarden enda ett hakk eller to opp fra dagens 1 serie er det ingen tvil om det er en bra bil. Uten å sjekke opp salgstall etc, tror jeg BMW gjorde ett sjakktrekk da de bestemte seg for å produsere 1 serien. Selger bra virker det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 1-2 uker får jeg en 116D med sport pakke. Tilbakemeldingen fra de som har sett og prøvd bilen er veldig bra, og jeg regner med å blir riktig så fornøyd. :)

Konebil?

Minns å huske at du har rattet litt sprekere saker gjennom årene.. slutt på moroa? :lol:

Virker som den nye 1 serien høster gode kritikker på alle kanter, å det lover bra. Personlig er jeg litt skuffet over designet (lite forandring og mindre pene frontlykter), som nevnt tidligere. Men.. hvis BMW har klart å heve standarden enda ett hakk eller to opp fra dagens 1 serie er det ingen tvil om det er en bra bil. Uten å sjekke opp salgstall etc, tror jeg BMW gjorde ett sjakktrekk da de bestemte seg for å produsere 1 serien. Selger bra virker det til.

Med over 16mil t/r jobb må en tenke litt økonomisk. Har selvfølgelig en lekebil stående for de rette anledningene :) I følge de som har sett bilen og kjørt den er kvaliteten på interiøret og kjøreegenskapene veldig forbedret. De tilbakemeldingene jeg har fått fra selger er at jeg gjorde helt rett i å vente på nye modellen for den er etter hans mening veldig mye bedre. Jeg satser på at BMW ikke skuffer, noe de ikke har gjort på lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å teste 1.6 litern i bensin og diesel. Aldri likt den gamle 1 serien utenom coupe, men denne er noe helt annet. Ikke så konete som den gamle heller ;)

Jeg tror at spesielt 116i er litt av et kupp slik markedet ser ut idag. Hvor mange bilprodusenter har en innstegsmodell som klarer 0-100 Km/t på kun 8,5 sekunder og en topphastighet på 210 Km/t? Vi er nærmere Porsche enn vi er Audi og Mercedes-Benz for å si det slik og fortsetter det på denne måten blir jeg skikkelig stolt av BMW igjen... 8)

F20 116d blir imidlertid for lik vår gamle 2003 E46 318d Touring når det gjelder effekt og ytelser. Vår 318d yter 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm mellom 1750 og 2500 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 10,6 sekunder og topphastigheten er 201 Km/t. Vi snakker om svært små forskjeller i forhold til F20 116d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at 116i kan bli en slager om litt, men enn så lenge så er folk for fokusert på at diesel er veien å gå pga fraværende kraft i dagens bensinmodeller. Dog synes jeg ikke lydnivået i dieselen var noe høyere enn i bensinen, og hadde forventet meg enda litt mer sprut på lave turtall fra bensinen. Den klemmer liksom aldri skikkelig til, men har en fin stingende effektkurve, som dessverre gir seg litt tidlig.. men sånn er det vel med så lite hk...

Som passasjer kan man dog tydelig merke om sjåføren gir gass eller ikke i 170 på 6. gir, og det kan vel ikke akkurat dagens 116i motorer skryte av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...