gaasen Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 For den vanlige mann i gata er nok en ferrari mer sinnsykt, men personlig og for en del andre entusiaster tror jeg nok M3'n er faktisk kulere.. Med unntak av verditap er jeg enig i de andre tingene, men hallo... en ferrari stiller i en helt annen liga enn en M3 på kulhetsskalaen. En M3 er jo bare nok en bil; ferrari er kunst Verditap er vel vanskelig å forutse. Nå har vel 348 stått til 400-500 i 5 år så de står vel seg greit. Men tror og understreker tror att ferrarien må mer ned i pris enn m3'n om du ønsker å selge kjapt. Som sagt, så en 360 på våler/gatebil. Og mista helt intressen for den. Fin bakfra, men framskjærmene ser helt jævlig ut. Skal ha ferrari en dag, men da blir det 430 eller 458 italia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Fant en Monte Carlo Blau på Mobile.de. Den er helt ny og med Competition package. Nydelig farge. DO IT! DO IT! DO IT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 All ære til E92 M3, men å nevne den modellen i samme åndedrag som Ferrari 458 Italia blir for dumt. Ikke bare koster en 458 Italia 1,7 millioner kroner før norske avgifter... der en E92 M3 kan kjøpes for 1,5 millioner kroner ferdig registrert. 458 Italia har også 150 HK mer og klarer bl.a 0-100 Km/t hele 1,5 sekunder hurtigere enn E92 M3 (og det er svært mye på dette nivået). BMW´en har ikke en sjanse. Skal man ha en fair sjanse mot 458 Italia må man evt. opp i bilmodeller som f.eks Porsche 911 Turbo S eller 911 GT2 RS... altså biler i en helt annen klasse enn dagens M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Litt av ett problem du har Geir Jeg mener du må gå for Monte carlo blå M3, Ikke en farge du ser så ofte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Ferrari viser berre at du kompanserer for noko anna. Ville heller gått for ein BMW, "anonym" til du gir gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Ferrari viser berre at du kompanserer for noko anna. Ville heller gått for ein BMW, "anonym" til du gir gass. Dette er jeg ikke enig i. Det finnes temmelig mange svært lidenskapelige eiere av Ferrarier også... og det er heller ikke uvanlig at de kan kjøre bilene slik de skal kjøres. Man kan selvfølgelig argumentere for at det ofte er to helt forskjellige typer bilentusiaster som har en stor interesse for hhv. BMW og Ferrari. Bare prisen på bilene gjør nok en stor forskjell i så måte. Jeg vet imidlertid at BMW eiere og Alfa Romeo eiere ofte ser relativt likt på tingene og har sammenfallende interesser. BMWCCN har i alle fall tradisjoner for å holde banedager sammen med Alfaklubben. 3-serien og modellene 156/159 appellerer også markedsmessig til stort sett den samme kundegruppen. BMW har dessverre ikke egentlig noen modeller idag som matcher Ferraris modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Ferrari 458 koster ca. 3 mill i Norge og da får man jo 2 x M3 for samme pris. Jeg synes slike sammenligninger derfor blir søkte...jeg vil tro at det nærmeste man kommer rent prismessig er en M3 GTS G-Power, men igjen blir det ren 2-seters sportsbil mot en 4-seters "helårsbil". For øvrig er min favorittfarge på E92 M3 karbonsort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Såvidt jeg kan se er det ingen her inne som faktisk har sammenlignet 458 med M3, trådstarter skrev kun at han ønsket en slik en dag. Uansett, jeg er enig i at Ferrari 360 muligens ikke er den tøffeste Ferrarien, men hva med 355? Den begynner å dra på årene etterhvert, men prisene har begynt å flate ut på de. Etter min mening ser den utrolig tøff ut også, spesielt i gult av alle ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 Fant en Monte Carlo Blau på Mobile.de.Den er helt ny og med Competition package. Nydelig farge. DO IT! DO IT! DO IT! Link/pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 All ære til E92 M3, men å nevne den modellen i samme åndedrag som Ferrari 458 Italia blir for dumt. Ikke bare koster en 458 Italia 1,7 millioner kroner før norske avgifter... der en E92 M3 kan kjøpes for 1,5 millioner kroner ferdig registrert. 458 Italia har også 150 HK mer og klarer bl.a 0-100 Km/t hele 1,5 sekunder hurtigere enn E92 M3 (og det er svært mye på dette nivået). BMW´en har ikke en sjanse. Skal man ha en fair sjanse mot 458 Italia må man evt. opp i bilmodeller som f.eks Porsche 911 Turbo S eller 911 GT2 RS... altså biler i en helt annen klasse enn dagens M3. Jeg skrev att jeg VILLE ha 430 eller 458 en dag, men har ikke penger til de, da 430 starter på ca 75000 euro... Må også ut med ca 60000 euro for 360 og det er den ilke værdt i mine øyne. Sjønner ikke hvorfor du skal prøve å lage en diskusjon basert på dysleksi.. Det blir faktisk mye dummere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 Såvidt jeg kan se er det ingen her inne som faktisk har sammenlignet 458 med M3, trådstarter skrev kun at han ønsket en slik en dag.Uansett, jeg er enig i at Ferrari 360 muligens ikke er den tøffeste Ferrarien, men hva med 355? Den begynner å dra på årene etterhvert, men prisene har begynt å flate ut på de. Etter min mening ser den utrolig tøff ut også, spesielt i gult av alle ting. Er faktisk litt enig att det ikke trenger å være ett dårlig valg, men valget er tatt. Blir det drømmebil, blir d m3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 Kan gjærne diskutere bmw mot ferrari for min del, men valget mitt faller på m3, noe som er basert på min lommebok og mine behov. Sammenligninga var mellom m3 og ferrari 360 og da falt jeg på m3 da jeg har strre tro på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Sjønner ikke hvorfor du skal prøve å lage en diskusjon basert på dysleksi.. Det blir faktisk mye dummere.. Det var jeg faktisk ikke klar over og selvfølgelig beklager jeg misforståelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Kan gjærne diskutere bmw mot ferrari for min del, men valget mitt faller på m3, noe som er basert på min lommebok og mine behov. Forståelig. Jeg reagerte bare på at BMW-en skulle være kulere. Det tror jeg få utenom BMW-entusiaster synes, og merkeentusiaster får man sjelden noe klokt ut av. Man sammenligner jo en 2-seters sportsbil mot en sportslig familiebil her, og da er det jo ikke så rart at en M3 dekker mange flere behov. Det er jo egentlig det som er så genialt med M-bilene - de er ikke best på noe, men gode på alt. Kjøre på bane på søndag, kjøre til barnehagen på mandag. Og ang farge.. kjøp en som faktisk har farge! Altså ikke hvit, sort eller kun grunning (sølv). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 Syntes sedan utgaven er like fin som coupé! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå