Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Nå for 2 dager siden kom det jo som kjent nye regler som gjør det mye lettere og miste lappen.

Bare ut av ren nykjerrighet: Er det fremdeles slik at ved fartsgrenser under 60km/t ryker lappen ved 26 over, og i over 70 ryker den ved 36 eller over? Eller er dette blitt strengere også?

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette er sånn som gjør at jeg er glad for å være over med prøvetiden..... For en god stund siden egentlig , men likevel.

Ligge for nærme en annen bil, 6 prikker. Det gjør du bare en gang for å si det sånn! :facepalm:

EDIT: Morsom ting som jeg så på jobben i stad, ble hengt opp første juli for å minne lærlingene på å kjøre pent. Siden firma tross alt har sponset lappen på dem....

MeltveitXkleppa_960_1202524171_1202524191.jpg

Om ikke detta er motivasjon til å kjøre pent så veit ikke jeg as.. Får frysninger når jeg går forbi... :mrgreen:

Skrevet

Se for deg dette scenarioet. Du er 20 år gammel og du har hatt lappen i nesten to år. Du er ute og kjører bil på din sedvanlige lovlydige måte men havner bak en gammel tulling som ligger i 40 i 60-sonen. Det er nesten ikke til å unngå at avstanden til idioten foran deg blir noe mindre enn 1001-1002-1003. En purk-faen legger merke til dette og stopper deg. Han driter selvfølgelig lagt i den senile tullingen som skaper road-rage uansett hvor han befinner seg, men han gir deg seks prikker for at du lå for nære ham. Nei vent! Du er jo ennå i prøvetiden din, så det blir 12 prikker. You're fucked! Seks måneder uten lappen!

Og det beste er muligheten for å klage:

"Du kan ikke klage på ileggelsen av prikker som sådan, dette må i tilfelle skje som følge av at et forelegg som sådan ikke aksepteres."

Skrevet

En prikk er en anmerkning, og du skal bry deg fordi hvis du i løpet av tre år blir tatt to ganger for å kjøre i 71 km/t i 60-sonen, da blir du fotgjenger det neste halve året.

Skrevet

Jeg har hatt slike prikker før, men mistet dem når jeg fant sammenhengen mellom tallet på de skiltene med rød ring rundt i vegkanten og tallet på den pilgreia ved siden av bensinmåleren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...