karl92 Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Hei hei! Nå for 2 dager siden kom det jo som kjent nye regler som gjør det mye lettere og miste lappen. Bare ut av ren nykjerrighet: Er det fremdeles slik at ved fartsgrenser under 60km/t ryker lappen ved 26 over, og i over 70 ryker den ved 36 eller over? Eller er dette blitt strengere også?
Evenol Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Er vel samme som tidligere, bare at man får flere prikker.
Øyvind L. Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Er samme ja, men man får flere prikker og det er lettere og få prikker nå.
SweetBMW Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Dette er sånn som gjør at jeg er glad for å være over med prøvetiden..... For en god stund siden egentlig , men likevel. Ligge for nærme en annen bil, 6 prikker. Det gjør du bare en gang for å si det sånn! :facepalm: EDIT: Morsom ting som jeg så på jobben i stad, ble hengt opp første juli for å minne lærlingene på å kjøre pent. Siden firma tross alt har sponset lappen på dem.... Om ikke detta er motivasjon til å kjøre pent så veit ikke jeg as.. Får frysninger når jeg går forbi...
Bradbury Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Se for deg dette scenarioet. Du er 20 år gammel og du har hatt lappen i nesten to år. Du er ute og kjører bil på din sedvanlige lovlydige måte men havner bak en gammel tulling som ligger i 40 i 60-sonen. Det er nesten ikke til å unngå at avstanden til idioten foran deg blir noe mindre enn 1001-1002-1003. En purk-faen legger merke til dette og stopper deg. Han driter selvfølgelig lagt i den senile tullingen som skaper road-rage uansett hvor han befinner seg, men han gir deg seks prikker for at du lå for nære ham. Nei vent! Du er jo ennå i prøvetiden din, så det blir 12 prikker. You're fucked! Seks måneder uten lappen! Og det beste er muligheten for å klage: "Du kan ikke klage på ileggelsen av prikker som sådan, dette må i tilfelle skje som følge av at et forelegg som sådan ikke aksepteres."
Bradbury Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 En prikk er en anmerkning, og du skal bry deg fordi hvis du i løpet av tre år blir tatt to ganger for å kjøre i 71 km/t i 60-sonen, da blir du fotgjenger det neste halve året.
GeRo Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Jeg har hatt slike prikker før, men mistet dem når jeg fant sammenhengen mellom tallet på de skiltene med rød ring rundt i vegkanten og tallet på den pilgreia ved siden av bensinmåleren:)
ingard Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Det er jo aldri kontroller på veien, så tviler på at dette prikksystemet vil være noe jeg kommer til å tenke så hardt på.
SweetBMW Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 blir ikke tolv prikker. det er seks for de i provetid ved og ligge for nærme andre. tre for oss andre
316 Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Kjør pent! Har vel kjørt gjennom kontroll 5 ganger og fått bot 1.
Bradbury Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 blir ikke tolv prikker. det er seks for de i provetid ved og ligge for nærme andre. tre for oss andre Ser det nå. Jeg ble lurt av denne fra Adressa.no http://bil.adressa.no/bil/article4161791.ece Det jeg ikke la merke til, var at det var mulighet for å velge mellom fersk og erfaren sjåfør, og at førstnevnte var standardvalget.
eeikenes Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Jeg får 6 viss jeg blir stoppa på mopeden... Men helvete heller, er ikke trykt og kjøre 45 værtfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå