Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, som kjent har jeg skiftet alt av interiør lys fra vanlige glødepærer til LED pærer. Resultat er som kjent...Veldig bra, me like alot :D

Så over til neste spørsmål...

Hvordan er det å skifte alle glødepærer over til LED pærer.

Tenker da på front, bak, grøft,blinklys osv..

Noen som har gått over til LED på alle kjørelys?

Kluss med "check control"????

Så lurer på hvordan lyskvaliteten (sterkt/svak) blir på LED kontra vanlige glødepærer.

Del deres erfaringer med meg :wink:

Skrevet

LED blir elendig i forhold til glødepærer som kjørelys. Så det anbefales absolutt ikke.

Å sette LED pærer i baklysene ser jeg ikke poenget med, for der vil du trolig ikke kunne se forskjell på halogen og LED bak glasset.

Er nok mulig du får kluss med pære kontrollen ja, men det er ikke værre enn å kjøpe pærer med canbus motstand ;)

Skrevet
LED blir elendig i forhold til glødepærer som kjørelys. Så det anbefales absolutt ikke.

Å sette LED pærer i baklysene ser jeg ikke poenget med, for der vil du trolig ikke kunne se forskjell på halogen og LED bak glasset.

Er nok mulig du får kluss med pære kontrollen ja, men det er ikke værre enn å kjøpe pærer med canbus motstand ;)

Har tenkt det samme selv ang lysstyrke, men ville noe bare høre andres erfaringer på dette feltet

Skrevet

Been there done that, skiftet en gang i tiden ut mine ryggelyspærer med Led men de lyste så dårlig i forhold til vanlig halogen at jeg byttet tilbake.

Skrevet

I mine øyne er ikke LED egnet til noe annet enn belysning inne i bilen, samt lys for kjennemerke. Utover dette er ikke led kraftig nok til å kunne erstatte halogen/xenon.

Skrevet

dioder.no har en Xenon-look pærer som har en farge tilsvarende 8500Kelvin Xenon, noe som ikke blir helt reelt, men har sett diverse eksempler på lysene, og jeg må si at de pærene imponerer. Selvfølgelig litt lysreduksjon ifra helt klare vanlige halogen pærer, men 100ganger bedre enn led ;)

Skrevet

+ 1 :P

Har planer om også bytte ut alle de gule lysene i midtkonsollen :D

Men som nevnt tidligere, Led fungerer ikke som kjørelys.

få deg xenon i fjernlys, (evnt. også nærlys, men velger selv ikke å gjøre dette i tilfelle kontroll),

100W xenon-look i nærlys/grøftelys og hvite angle-eyes så blir det bra :D

Skrevet

Nå er det jo kommet en del nye typer LED på markedet som er helt inni helvette mye lys av da... Får jo LED kjørelys også i div biler.. så om du leter litt på markedet kan du komme over mye tø 8)ft... 8)

Skrevet
Nå er det jo kommet en del nye typer LED på markedet som er helt inni helvette mye lys av da... Får jo LED kjørelys også i div biler.. så om du leter litt på markedet kan du komme over mye tø 8)ft... 8)

Vet blant annet at en del Lexus biler leveres med LED som kjørelys fra fabrikk (ikke disse vanlige DRL lysene, men altså som kjørelyspærer), men har fortsatt til gode å se at det fungerer tilnærmet like bra som halogen/xenon. Men jeg skal ikke motsi deg hvis du mener at det finnes, for jeg har tatt feil før :P

Skrevet

Selv den nye F12/F13 6 serie har LED nærlys som option. De fleste nye busser blir også levert med LED nærlys. Du må isåfall finne pærer som er beregnet som nærlys dersom du skal bruke dette og det tror jeg ikke du finner per d.d. ettersom det ikke er noen løse LED pærer som befinner seg i nærlyset til biler som har dette.

100w pærer bør du også styre unna da det som oftest blir for varmt. Hella gir feks ikke garanti dersom det sette inn pærer sterkere enn originale 55w. Lykteglassene har en tendens til å sprekke ved 100w pærer..

Skrevet

Det blir vel litt feil å kalle det for LED nærlys... de kalles vel "daytime running lights".... i mørket funker de vel ikke som nærlys...da er det vel xenon som tar over??? eller? Som de nye A6 f.eks.... :?

Fant dette "kittet" på ebay... til bmw e60.... litt kult for de uten m-styling...

5nfszb4h9ulebkyqcppv.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...