Gå til innhold

Vær så snill. Ta til vettet.

pajoe
 Share

Anbefalte innlegg

Atter en gang har det skjedd.

Mine gode venners umistelige unge datter.

Min datters venninne gjennom 19 korte år.

En nydelig liten solstråle vil ikke skinne mer. :cry:

Nok en gang mister vi en vi er så glade i på grunn av uvettig bruk av bil.

Ungdom; TA TIL VETTET!!

Villmannskjøring hører til på bane, i bil som er forskriftsmessig utstyrt, og med sikkerhetsutstyr på person.

IKKE på offentlige veier. [-X

http://www.rbnett.no/lokal/fraena/article361261.ece

Denne vakre jenta som nettopp hadde fått lappen, og gledet seg til årevis med kos i E30'n sin, omkom så meningsløst i natt.

6znffhtu1r1jl69afrpj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Las dette på RB-nett i sta, og fikk raskt frysninger.. Har familie selv i Fræna, der bl.a mitt søskenbarn kjente henne, så det gikk grøss i hold gjennom meg.. Utrolig trist beskjed oppe i alt det andre som skjer.

Støtter uttalelsen din om å kjøre med vettet i behold. Det er dessverre alt for mange som ikke gjør dette, særlig de med kort erfaring på veien.

Sender varme tanker til foreldre, familie og venner, kjæreste og alle innbyggere i Fræna, da også denne plassen ikke er større enn at de fleste "kjenner alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du det er respektløst?

Hvis hennes ansikt kan få noen til å tenke seg om før de trår gassen i bunnen på offentlige veier, vil hensikten være oppnådd.

Aller helst burde bildet vært skrevet ut, og montert inn i dashbordet på mange av bilene på forumet. Dette som en påminner om at hjernen skal være tyngre enn høyrefoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kondolerer... nok engang har et ungt menneske blitt revet vekk fra oss pga. uerfaren og uvettig kjøring med bil. Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har hatt innlegg om slike saker i de 8 årene jeg har vært her inne, men det er alt, alt for mange ganger. Som vi har vært inne på i en annen trist tråd er et menneskeliv uerstattelig og tapet nesten ikke til å bære for de pårørende og bekjente. Hvis vi alle holder litt igjen på farten ville mange menneskeliv blitt spart. Min datter fyller 18 år i september og jeg er ærlig talt livredd. Ikke nødvendigvis for hva hun vil finne på bak rattet, men noen av hennes bekjente har etter min mening litt vel mye testosteron i blodet. Aldri har jeg "hatet" effektanlegg, grov eksos, store felger og en eplekjekk ungdommelig fremferd mer enn akkurat nå..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, det virker som det aldri tar slutt :(

Gammel BMW uten ESP krever vanvittig mye av sjåføren når det skal kjøres hardt, ikke er de spesielt krasjssikre heller. Må være et mareritt å krasje i fullastet E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, det virker som det aldri tar slutt :(

Gammel BMW uten ESP krever vanvittig mye av sjåføren når det skal kjøres hardt, ikke er de spesielt krasjssikre heller. Må være et mareritt å krasje i fullastet E30.

FEIL!!!

Det skal ikke kjøres hardt på offentlig vei.

Hverken med, eller uten ESP.

Hardkjøring skal utføres i løpsrigget bil, med godkjent sikkerhetsutstyr.

Dette er hovedpoenget med denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en perfekt verden skal det ikke kjøres hardt, men det er et ubestridt faktum i dagens samfunn.

"når det skal kjøres hardt" er forøvrig en snakkemåte. Det handler ikke om at det _skal_ , men NÅR det først skjer.

Men vi holder oss til topic, dette er uviktig i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en perfekt verden skal det ikke kjøres hardt, men det er et ubestridt faktum i dagens samfunn.

"når det skal kjøres hardt" er forøvrig en snakkemåte. Det handler ikke om at det _skal_ , men NÅR det først skjer.

Men vi holder oss til topic, dette er uviktig i denne sammenhengen.

Det er desverre ikke uviktig i det hele tatt.

Tvert om er det kjernen i budskapet.

Ditt ubestridte faktum, bestrides herved.

Hvis en person tenker seg om en ekstra gang og berger livet, fordi han hadde mitt bilde i bakhodet, da er målet oppnådd. [-o<

Det er nettopp den innstillingen at "Sånne ungdomsulykker kommer alltid til å skje" som gjør at det gjør nettopp det.

99% av alle helgeulykker der ungdommer er involvert, skyldes korttenkt overmot.

Hvis alle disse hadde hatt et sånt bilde i bakhodet idet de satte seg bak rattet, kunne de fleste vært unngått.

Men statistikken viser dessverre at om noen få uker, vil selv nære venner av denne jenta bedrive villmannskjøring igjen.

Det glemmes fort, om det ikke mases kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far og mor var på sykkeltur ute i Fræna idag, syklet forbi minnestunden som de hadde der. To minutt senere kom ene BMWen (han sa det var en E39 M5 eller en E34 med 4 utblåsninger bak) som hadde vært på minnestunden og braste forbi i hundre og helvette og ga på ekstra når han passerte de. Vil påstå at det var meget respektløs av føreren rett etter han hadde vært på en minnestund hvor noen har mistet livet i trafikken.

Kondolerer til pårørende! Jeg har mange venner som var god venn men henne, trist når slikt skjer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk, tragisk og atter tragisk :(

Mulig jeg oppfører meg som en sur gammal gubbe men jeg nøler faktisk ikke lengre med å ringe til Politiet hvis jeg ser galematias kjøring, ikke lengre enn ett par uker siden jeg gjorde det sist!

Sort Passat dro forbi meg i en høyresving så det kviner i hjula, i mot kommer en Porsche Cayenne med en småbarnsfamilie i som må bråbremse og hive seg ut på veiskulderen. Jeg selv bråbremsa og tenkte "Nå smeller det" :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...