Kennethe34 Skrevet August 17, 2012 Forfatter Share Skrevet August 17, 2012 Video må legges ut etter montering ja...!! Det kan vel ordnes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 17, 2012 Forfatter Share Skrevet August 17, 2012 For å være helt ærlig, synes jeg faktisk denne blei litt tøff med skiboksen. Haha! Men den er veldig grom den bilen din, og slik motoren blir, vil det bli en ordentlig kjøremaskin! Bremsene du bruker nå, vil de passe plug and play på en preface 520 og? Det er 540 calippere og klaver og 530 skiver? Hehe, er enig i at det kunne vært tøft om boksen lå lavere på taket Takker for det! Det er nesten plug and play på preface 520 ja, eneste er at du må ha en skive mellom klave og spindel, ellers vil klaven ta borti skiva. 540 calippere og klaver og 530i skiver ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Har nå begynt å montere kitet Monterer det jeg kan før braketten kommer, den kommer onsdag eller torsdag. Byttet dyser til medfølgende i kitet (usikker på str. på disse) Originale dyser: Peilepinnerøret jeg fikk sveisa på en ekstra stuss på for å få oljeretur ferdig lakkert: Her montert med veivhusvent returslangen kobla på: Ett par dårlige bilder av hvor veivhusventslangen kommer ut (skal monteres på innsugsbelgen til kompressoren) Forøvrig "spennende" å demontere den originale isolerte slangen uten å ødelegge den Denne saken her bestemte seg for å miste låsepinnen til spjeldet sitt når jeg tok den ut.. Var enda godt at den ikke har løsnet før og gått inn i sylindrene! Så også at selve spjeldet var meget slitt, så skader ikke å få bytta denne ut Kom over en oppgradert versjon på eBay, og ifølge det som står i annonsen ser det ut til at folk har vært plaget med dette tidligere. Legger ved en link http://www.ebay.com/itm/DISA-INTAKE-MAN ... 318wt_1271 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shs Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 regner ikke med det skal være noe problem og sette en sånn motor i en 93 520i 24v`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 regner ikke med det skal være noe problem og sette en sånn motor i en 93 520i 24v`? Det går, men blir litt ekstra styr blant annet pga M54 har elektrisk gassspjeld++ ------------------------ Nå er kompressoren montert, og foreløpig fungerer det bra! Jeg trodde dette skulle være ett bolt on kit, men slik ble det altså ikke. Stortsett alt måtte lages egne løsninger på/ombygges for at det skulle passe og fungere. Det er såpass mye å fortelle at jeg orker rett og slett ikke å skrive alt som er gjort og hvordan det er gjort Om noen skulle lure på noe så får de heller spørre Under den første prøveturen skøyt jeg samco slangen rett av gassspjeldet. Dette var i 12 tiden igår natt og skjedde under turtallskutt i 1.gir. Fiksa dette idag med en kraftigere slangeklemme og stramma til det jeg turte. Bilen går c.a 150 ganger bedre enn forventet, jeg tviler ikke på de 330hk som loves med dette kitet! (Og ja, bilen skal benkes etterhvert for å se hva den egentlig yter). Tok ett bilde fra undersiden mens jeg tappet olje Fylte på Mobil1 5W50. Fra oversiden: Måtte customises i viftekappa pga annen vinkel på kjøleslangen så den ikke skulle ta borti reima. Vifta passer ikke lengre, så blir å bygge om til elektrisk vifte. Her ser man noe av tomgangssystemet og resirkventil løsningen min: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Utrolig fett med 530i kompressor. Sleng ut video av speedometer i en 0-200 sprint eller lignende Edit: Ser ut til at du er nødt til å skaffe deg M5 bakstilling/diff eller Quaife diff. Den er vel ubrukelig med såpass effekt og åpen diff! Det plager hvertfall livet av meg på de E39ene jeg har vært borti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 da er du klar for vintern og litt til må jo gå greit denne nå men kjedelig at det skal en del tilpassing til da, best om alt kunne sett mest mulig orginalt ut i motorommet også, istedenfor å klippe til ved vifta der osv. men sånn blir det vell ofte må ha video av besistet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 Utrolig fett med 530i kompressor. Sleng ut video av speedometer i en 0-200 sprint eller lignende Edit: Ser ut til at du er nødt til å skaffe deg M5 bakstilling/diff eller Quaife diff. Den er vel ubrukelig med såpass effekt og åpen diff! Det plager hvertfall livet av meg på de E39ene jeg har vært borti. Skal få ordnet en video i nærmeste fremtid Ja, er nok pent nødt til å få tak i diffbrems etterhvert, den åpne diffen har irritert meg helt siden ombyggingen til 530i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 da er du klar for vintern og litt til må jo gå greit denne nå men kjedelig at det skal en del tilpassing til da, best om alt kunne sett mest mulig orginalt ut i motorommet også, istedenfor å klippe til ved vifta der osv. men sånn blir det vell ofte må ha video av besistet Vil vel bli nærmest ukjørbar på vinteren med ASC av nå.. Har prøvd etter beste evne å ikke kappe/slipe/ødelegge originaldeler, så viftekappa og termostathuset er de to eneste komponentene som må byttes om bilen skal settes tilbake til originalstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Helrått! Absolutt helrått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 Har sendt en liten bestilling til kimmit, skal bygge om trykkgaten litt, bytte litt vacuumslanger, og montere elektrisk kjølevifte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerM Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 Fantastisk! Dette må jo bare flytte på seg nå !: ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 Råkult!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå