FredrikE24 Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Slenger ut noen bilder fra donorbilen jeg tok interiør og diverse nyttige deler fraBilen var en urørt originalbil med 103 000km på telleren uten antydning til rust noe sted. Hadde planer om å plukke med meg motor også, men dessverre sprukket noe bilde nummer to vil illustrere. [ Bilde ] Noen måneder senere: [ Bilde ] Hvorfor skulle du bruke en strøken, registrert bil, som donorbil? Fordi den ble vraket? Bilen er dessverre ingenting og samle på, motor sprukket, torpedoveggen er bøyd innover, taket er skjeivt etter at et tre falt over taket på bilen... Sorry, jeg misforstås innlegget ditt Var kanskje et litt krasst svar fra min side, ikke ment slik, men som bilde nummer 2 viser, den møtte et par trær og fikk et tre over seg som måtte felles får å få bilen ut såvidt jeg forsto fra forrige eier. Greit nok at bilen var fin, men alle kan være uheldige iblant en godt voksen person som eide bilen. Det kan skje med alle klenodier, synd, men sånn er det iblant. Jeg får hvertfall nytte av det som var igjen. Ettersom bilen hadde fått noen liter med regnvann inn allerede da jeg plukket ut interiøret og muggen hadde begynt å krype på tepper og skai så er det like greit at jeg fikk demontert delene som jeg ønsket meg(som jeg hadde lett etter i årevis), fremfor at den skulle stå og råtne og vente på at noen gidder å rette den(noe som for meg virket som et dødfødt prosjekt). Om den er sendt i pressa enda vet jeg ikke, men jeg fikk deler tilsendt fra hoggern i Østfold i juleferien hvertfall, så jeg er usikker på om det er noe igjen av den eller ikke. Jeg er hvertfall i full gang med delevask og sortering av skruer! Klar til snø og salt er borte slik at jeg får min bil hjem slik at demontering kan starte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Jeg demonterte en E24 i samme lyegrønn farge for noen år siden. Har frontfanger med leppe, krom sidespeil med el. justering og frontlykter i monteringsbrakett/ramme liggende å slenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Hvilken leppe er det du har? den som bygger lenger ned enn den jeg har? Kunne tenkt meg spoiler, men må lakkes uansett i og med at min bil er rød. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Hvilken leppe er det du har? den som bygger lenger ned enn den jeg har? Kunne tenkt meg spoiler, men må lakkes uansett i og med at min bil er rød. Har ikke bilde av den men den ligner veldig på denne her http://www.bygonedecals.com/products/bm ... 635spoiler -muligens den er enda litt lavere, men ikke mye. Husker ikke helt. Det var jo så mange forskjellige typer av disse i sin tid. Det eneste jeg vet er at det var originalt ekstrautstyr fra bmw når den ble kjøpt ny i Norge i 1976 som den første registrerte e24 i Norge. Bilen var en 633i. Kom på at jeg har motoren liggende fremdeles, med standardinnsprutet, pluss et ekstra m30 forgasserinnsug med originalgasserne på (gasserne må overhales) Motoren ser bra ut, men er tørket i pakninger og ser korrodert ut utvendig pga av lagring i fukting luft på Vestlandet. Det har ikke vært vann i sylinderne eller noe, det er bare et lag utvendig som bør pusses og lakkes, samt en lett overhaling av pakninger osv kunne motoren hatt godt av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Synd du skal bo så langt unna.. Koster vel skjorta å sende nedover! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Ja sånn er det. 90 % av all handel på bilforum skjer med folk som bor i- eller i 2 timers omkrets av Oslo. I mine år på bimmers og finn.no har det alltid vært de fra Østlandet som sier jeg bor på feil sted i forhold til dem. Mens f.eks de fra Trondheim tar fly ned på dagen for å hente bil eller deler. Personlig har jeg ingen problemer med å hive meg i bilen en tur over fjellet for å hente biler eller deler. I noen tilfeller har jeg også måttet kjørt biler på henger over til østlendinger, men de skulle ikke betale ekstra for det, så klart! Det mest spesielle tilfelle var èn fra oslo som skulle kjøpe 4 hjul av meg. Jeg kjørte dem til Hokksund, fordi jeg skulle dit. Men han kunne ikke komme den lille turen fra Oslo, det var da alt for langt! Så da ble hjulene stående i Hokksund, til jeg fikk en annen kjøper på dem. Litt off topic, og det er ikke kritikk på noen måte, det er bare morsomt å se hvordan folk er forskjellige i forhold til hvor man bor i landet. Delene står i Haugesund, og hvis jeg skal østover tar jeg selvfølgelig delene med meg så langt jeg skal, men ikke "på døra" hvis kjøperen bor lengre borte enn dit jeg skal. Hvis det ikke passer, blir delene stående hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Ja sånn er det. 90 % av all handel på bilforum skjer med folk som bor i- eller i 2 timers omkrets av Oslo. I mine år på bimmers og finn.no har det alltid vært de fra Østlandet som sier jeg bor på feil sted i forhold til dem. Mens f.eks de fra Trondheim tar fly ned på dagen for å hente bil eller deler. Personlig har jeg ingen problemer med å hive meg i bilen en tur over fjellet for å hente biler eller deler. I noen tilfeller har jeg også måttet kjørt biler på henger over til østlendinger, men de skulle ikke betale ekstra for det, så klart! Det mest spesielle tilfelle var èn fra oslo som skulle kjøpe 4 hjul av meg. Jeg kjørte dem til Hokksund, fordi jeg skulle dit. Men han kunne ikke komme den lille turen fra Oslo, det var da alt for langt! Så da ble hjulene stående i Hokksund, til jeg fikk en annen kjøper på dem.Litt off topic, og det er ikke kritikk på noen måte, det er bare morsomt å se hvordan folk er forskjellige i forhold til hvor man bor i landet. Delene står i Haugesund, og hvis jeg skal østover tar jeg selvfølgelig delene med meg så langt jeg skal, men ikke "på døra" hvis kjøperen bor lengre borte enn dit jeg skal. Hvis det ikke passer, blir delene stående hos meg. Hadde jeg ikke vært student hadde jeg ikke hatt noe imot en roadtrip, har feks. henta en motor i Trondheim en gang uten at man kviet seg noe over det. Jeg har ikke tid til slikt lenger i og med at all ledig tid går til studiearbeid(skulle i tillegg vært enda mer tid til studier). Jeg forstår deg veldig godt, har måtte gjøre dette flere ganger selv og det er ikke så greit at kjøper ikke setter pris på slikt.. Om du formodning skal over fjellet en dag og er villig til å ta med fangern, kunne du sagt fra? så kan man bli enige om møtested. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Sitter med litt tanker rundt pinstripes på min E24, jeg har hatt dem liggende i skuffen lenge nå og burde vel slutte å tenke å konkludere med noe snart.. Trossalt gjort det i 2 år nå. Jeg er bare så usikker.. Slik bilen ser ut idag: Så har jeg noen bilder av røde biler med disse stripene på.. Jeg ønsker noen synspunkter på hva dere ville ha gjort! Burde jeg klistre på striper? Eller burde jeg hoppe over det? En annen ting jeg vet er at Borbet A felgene bør smeltes om til noe mer nyttig enn å sitte på en E24.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 Siden de er lett å fjerne og du har de liggende så vil jeg si kjør på. Da får du en annen bil ett par sesonger, så fornyer du bilen med å fjerne de igjen. Slik tenker jeg med m-stripene på min. Forandring fryder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2013 Har problemer med en lekkasje på servopumpa, byttet til en brukt i fjor etter lekkasje, men den "nye" lekker litt og det kommer luft i systemet. Blir like ille om systemet luftes. Vurderer schmiedmann's OE pumpe, men er skeptisk til noe som koster så lite. Varenummer: 32411133969 pris: 1513,75kr. Noen med erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Februar 1, 2013 Share Skrevet Februar 1, 2013 Uff da. Ikke alle E24 som er like pene gitt. Gustav C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stuperen Skrevet Februar 1, 2013 Share Skrevet Februar 1, 2013 Har vurdert de stipene på min Hennarød M635csi men greier ikke og bestemme meg.Synes bilen kler de jeg.Bilen var levert med de fra fabrikken så vidt jeg vet.Vurderer forresten og selge bilen min til våren,så vi får se hva som skjer i løpet av vinteren.Hvor får man kjøpt de forresten? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Ebay 3M dekaler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Apropos spørsmålet om pinstriper synes jeg at E24 (spesielt med lyse lakkfarger) kler dette. Det man i praksis gjør med de smale pinstripelinjene er å forsterke skulderlinjen som allerede er der. Stripene deler effektivt opp de store sideflatene slik at designet fremstår som mer spennende. Visuelt vil bilen virke lavere med en mer markert skulderlinje. På moderne biler er skulderlinjen ofte enda mer markert (spesielt på F10) for å få frem den samme effekten. Da E24 var på markedet var pinstriper ganske vanlig og jeg hadde originale BMW striper på min 1987 E30 320i. Et tidsriktig designelement. Alpina har jo alltid hatt pinstriper selv om de idag er litt mer moderate enn de var på 70 og 80-tallet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Må finne en som er kyndig til å legge det på på min bil så blir det vel bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå