Zymh Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Hey, Jeg har en BMW 528i E39 96modell original ratt som jeg har veldig lyst til å bytte til noe nyere type E39 ratt 2000 modell rattene: problemet er at, passer de 2000 modell rattene til en 96 modell? hørt at noen av de har dualairbag, vil det gi meg problemer eller? Hvert meget fornøyd om noen kunne ha hjelpet meg! Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Rattet skal nok passe rent fysisk, men de fleste jeg har lest om vil tenkt seg om 1-2 ganger på å montere, da som du selv sier, de nyere rattene har dual-stage airbag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 3, 2011 Forfatter Share Skrevet August 3, 2011 Hei, så jeg må eventuelt finne et ratt uten dual-stage airbag og alt vil passe rent fysisk men det er vell ikke noe forskjell på de airbag kontaktene i de nyere ratt right? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Hei, så jeg må eventuelt finne et ratt uten dual-stage airbag og alt vil passe rent fysisk men det er vell ikke noe forskjell på de airbag kontaktene i de nyere ratt right? Jeg skal bytte rattet mitt p.g.a. skinnskade. Har 1998-modell med single stage airbag. Forkastet raskt ideen om å finne et dual stage airbag-ratt. Min subjektive ufaglærte mening er at man ikke skal tukle med sikkerhetssystemet på den måten. Så jeg har et single stage ratt som ligger og venter på meg hos et hoggeri. Har forsikret meg om at det er samme feste og 3 kontakts multifunksjonsratt der jeg kan gjenbruke slip ring og bare bytte over airbag/multifunksjonsknapper fra det gamle rattet. Mine "2 cents" om saken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 3, 2011 Forfatter Share Skrevet August 3, 2011 Takk for litt info @Hollabaloo. Ja, har ikke lyst til å tukle med sikkerhetssystemet på bilen min heller. Yep, skal prøve å finne Single stage ratt fra nå av. Thanks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Men er ikkje det avbilda rattet et single-stage ratt? Kjenner fleire som har hatt sånn ratt i både E39 og E38 før 2000 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Men er ikkje det avbilda rattet et single-stage ratt? Kjenner fleire som har hatt sånn ratt i både E39 og E38 før 2000 modell. Det er enkelt å skille single stage ratt fra dual stage dersom man ser på baksiden av rattet. Se forøvrig følgende DIY for inspirasjon: http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Men er ikkje det avbilda rattet et single-stage ratt? Kjenner fleire som har hatt sånn ratt i både E39 og E38 før 2000 modell. Det er enkelt å skille single stage ratt fra dual stage dersom man ser på baksiden av rattet. Se forøvrig følgende DIY for inspirasjon: http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html Jeg har ratt uten noen knapper , kan jeg montere et med multifunksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Kan lett bygge om til dualstage ratt, da er det bedre å bytte til facelift sportsratt med en gang. Enda litt mindre enn det gamle 3-eika og ser bedre ut. jakobm5 her hadde en god guide på dette tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet August 4, 2011 Forfatter Share Skrevet August 4, 2011 @Mikael-B: Fant ikke noe direkte, hadde hvert meget takknemlig og du kunne ha hjulpet meg å finne dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 28, 2016 Share Skrevet Desember 28, 2016 Hoster opp denne tråden litt... Er det slik å forstå at en e39 med singel stage kan få ettermontert dual stage, mens en e39 med dualstage ikke kan få imontert singelstage ratt? Jeg spør fordi jeg har en facelift som jo er levert med dualstage og vurderer å sette i et msport ratt med singelstage airbag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Desember 28, 2016 Share Skrevet Desember 28, 2016 2 timer siden, Evopower skrev: Jeg spør fordi jeg har en facelift som jo er levert med dualstage og vurderer å sette i et msport ratt med singelstage airbag. Hvis jeg var deg så ville jeg funnet et dual stage msport-ratt istedet. For å være ærlig så forstår jeg ikke at dere som har "tuklet" med single stage / dual stage tørr å gjøre det. Det er utrolig viktig at airbag-systemet fungerer slik det var ment å gjøre ved en eventuell kollisjon. Hvordan vil det fungere når man har montert en airbagtype som ikke var ment for systemet? Det at man faktisk klarer å koble til delene og få det til å passe sammen rent fysisk er ingen garanti for korrekt funksjon ved en ulykke. Håper ihvertfall dere som har gjort dette opplyser om det til potensielle kjøpere når dere selger bilen, det der hadde vært en klar deal braker for meg. Lurer også på hva forsikringsselskapene vil si dersom en sånn bil havner i en ulykke og det kommer fram at eier av bilen selv har utført ikke-standard endringer av airbag-systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 28, 2016 Share Skrevet Desember 28, 2016 3 timer siden, Evopower skrev: Begge M-rattene finnes i dualstage, så mye enklere og tryggere å bare lete litt lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 28, 2016 Share Skrevet Desember 28, 2016 3 timer siden, Evopower skrev: Hoster opp denne tråden litt... Er det slik å forstå at en e39 med singel stage kan få ettermontert dual stage, mens en e39 med dualstage ikke kan få imontert singelstage ratt? Jeg spør fordi jeg har en facelift som jo er levert med dualstage og vurderer å sette i et msport ratt med singelstage airbag. Dette du er ute etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 28, 2016 Share Skrevet Desember 28, 2016 Nå, DanielStance skrev: Dette du er ute etter? Jepp har ett på hånd. Men det er e1 stegs airbag. Vil sette det inn i min bil som har 2 stegs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå