Gå til innhold

Det er vel påtide å nekte ungdommer å kjøre bil i helgene.

Dolk
 Share

Anbefalte innlegg

Har du ikke fått med deg det nye prikksystemet du eller??? Hvis ikke det rammer nok veit pokkern meg ikke jeg hva som rammer..

Jeg syns det er for vanskelig å miste førerkortet slik det er idag, stram det gjerne inn enda yttligere. Senk det fra 6 til maks 4, men akkurat det vil skje om noen år, og det er bare bra.

stramme det til 4 prikker ? ungdom under 20 år mister da lappen ved å krysse et sperreområde eller kjøre for nærme den foran!! Syns du ikke det er strengt nok?!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dolk har dolka hodet som liten tror jeg... det mest skada jeg har hørt, hahaha

Vis du leser igjennom det meste her så er det meninga å starte en debatt.. Men uansett så er jeg enig i noe av det. Men prikker er nok ikke løsningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikker mangen eller få,samme hva en strammer inn på så krasjer folk i alle aldre ÅÅÅ i alle biler.Sperre på km/hk/prikker/mer polti samme hva en finner på så vill alti noe skje .Om en ikke fikk lov til å ta lappen før en ble 30 år så VILL ULYKKER OPPSTÅ:-(

Eirik nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nifst å se E30 krasj..... fullbur og 4 punkt er eneste løsning for damage control.

Nå er det vel heller ikke sikkert at denne ulykken ikke hadde skjedd midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her skulle f.eks aldri hatt førerkortet, og hadde det vært forbud mot at atten åringer kjører etter 21:00 så hadde det ikke skjedd.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7753117

Lurer på hvor langt du tror du når med å holde denne diskusjonen på Bimmers??

Send nå det brevet til rette myndighet heller!

Å jeg tror di også ser disse ulykkene som der er lagt linker til,men i den etaten som må komme med slike forslag til regjeringen der er det ikke lett å få forandret på noe som helst

Eirik nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungdommer ikke får lov å kjøre etter klokken 21, så vil vi se en dramatisk økning i ulykker til andre tider av døgnet. Ufattelig naivt å tro at folk bare vil slutte å kjøre de aktuelle km..

I ca halvparten av dødsulykkene på østlandet (hedmark? husker ikke helt) brukte ikke personen sikkerhetsbelte. DET er et holdningsproblem! Som nok en gang ikke løses ved sinnsyke bøter og førerkortbeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fersk sjåfør på 18 år vil jo teste grenser.. Det er jo det livet handler om.. At de ikke klarer å sette ting i perspektiv forstår jeg. Det kommer med erfaring, og på en annen side er jeg enig i å gi dem kontrollert erfaring.

En annen ting man kan tenke på er motorsykkel. Når du er 16 år har du lov til å kjøre en lat 125 ccm motorsykkel, mellom 18 til 20 er det mellomtung sykkel som gjelder. Den er også plombert. Dette er for at de skal kunne lære seg å kjøre uten å kjøre seg i hjel med en 200hk yamaha r1 den første uka de har lappen..

Hva hjelper det å ta lappen på mellomtung sykkel også få automatisk tung sykkel,også har du aldri kjørt sykkel etter du tok lappen på mellomtung.

Jeg tok lappen på mellomtung (lånte sykkel noen dager) Fikk Automatisk Tunglappen når jeg ble 21 å kjøpte meg sykkel med 0 erfaring.Så det systeme fungerer ikke,å ja alle som kjører tungsykkel,har kjørt litt over fartsgrensa.Ingen er noe bedre en andre når det gjelder å bryte vei reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det blir feil å si at ungdomer som er probleme i trafikken,hadde foreldra vært litt oppegående hadde dem aldri hat guttungens forsikring på seg.Sier seg selv at man kjøper seg en sprek bil når forsikringa ikke koster noen ting.Så er nok flere enkle ting som kunne vært gjort uten å koste none ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...