Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

For et fantastisk opplegg...genialt... så utrolig tysk og nerdete... wunderbar... 8)

Det er sannelig litt av noen klenodier vi ser og hører her. Spesielt 917/30 B12 motoren på 5,4 liter som yter 1200 HK er jo rimelig interessant og den er selvfølgelig også nevnt tidligere i tråden. Det er også Porsche 953 (911 4x4) som vant ørkenløpet Paris-Dakar i 1984. For satan... RS Spyder motoren går igang brutalt... pang... så er den der... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, RS Spyder motoren var brutal i oppstarten. Tenk deg og startet opp noe slikt i garasjen hver morgen :)

Skjønte ikke argumentene til Ferdinan motor/Tesla ang. prisen. Jeg synes ikke de kan forsvare prispåslaget de snakker om på noen som helst måte. Det må i såfall kun være helt i starten, mens det fortsatt er venteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... idag besto BMW' en periodisk kontroll (ingen feil eller mangler)... 2 år til neste gang... :)

Apropos Ferdinand Motor... selvfølgelig tyner de markedet så lenge det er mulig. Frekkheten kjenner ingen grenser når det gjelder penger. Jeg ville nok ha stilt meg i annen rekke når det gjelder Model S. Bilen er jo like fin selv om man ikke er blandt de første til å kjøpe den. På den annen side er det i denne "støyen" man bør kikke etter en pent brukt Porsche... :-$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... idag besto BMW' en periodisk kontroll (ingen feil eller mangler)... 2 år til neste gang... :)

Apropos Ferdinand Motor... selvfølgelig tyner de markedet så lenge det er mulig. Frekkheten kjenner ingen grenser når det gjelder penger. Jeg ville nok ha stilt meg i annen rekke når det gjelder Model S. Bilen er jo like fin selv om man ikke er blandt de første til å kjøpe den. På den annen side er det i denne "støyen" man bør kikke etter en pent brukt Porsche... :-$

Grattis med Bmw'en! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[space]: Denne Corvetten gir mer enn et par konseptmessige assosiasjoner til din gamle E85 Z4 2.2... sånn bortsett fra at M54B22 rekkesekseren er byttet ut med en big block V8 motor på 7 liter, 400 HK og rundt 610 Nm... :P

Jeg liker disse filmene med gamle bilentusiaster. Det er lett å flire litt av gutta, men entusiasmen er det ingen ting å utsette på. Plutselig er man selv en eldre bilentusiast med egne gamle favorittmodeller... :)

hermanoo90: Takk skal du ha... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fin den Corvetten :)

Den Porschen må nok dessverre bare vente på at kontoen fyller seg opp her. Har endret planen litt nå for å kunne realisere tidligere.

Planen nå er å spare til en 964. Har sett et par nydelige eksemplarer til salgs, og de ligger ca 100.000 under 993 i pris. Fordelen er jo at ikke disse bilene synker i verdi lenger, så det betyr at jeg kan ha 964'en mens jeg fortsetter å spare til en 993, og så bytte når økonomien er der. Men først må det altså spares litt for å få realisert punkt 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2e1k6ar0]Ja, RS Spyder motoren var brutal i oppstarten. Tenk deg og startet opp noe slikt i garasjen hver morgen :)

Skjønte ikke argumentene til Ferdinan motor/Tesla ang. prisen. Jeg synes ikke de kan forsvare prispåslaget de snakker om på noen som helst måte. Det må i såfall kun være helt i starten, mens det fortsatt er venteliste.

Noe må de vel gjøre for å tjene litt penger. Om man sjekker regnskapet så er det ikke voldsomme salgstall de har å skryte med, og det veeeldig magre overskuddet dekker vel kanskje en mnds lønning til de ansatte.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...