Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det er den originale 928 modellen det er snakk om har den litt for lite effekt til å yte resten av bilen rettferdighet. Kun 240 HK var ikke nok til skikkelige ytelser på slutten av 70-tallet når bilen veier 1450 Kg. P

Stemmer, standard 928 med "beskjedne" 240 hk. Men det flytter greit på seg og bilen er morsom å kjøre. Langt billigere og kjappere enn alt BMW har å by på i denne prisklassen.

En kompis av meg har en standard 964 Carrera 2, som heller ikke har noe særlig effekt. Men det tatt i betraktning går den meget meget godt, synes jeg i allefall. Jeg skulle gjerne hatt en slik som bil nr. 3 og kosebil for far. En annen kompis har en godt påkostet og hissig 911 turbo (type 930?), egentlig mest rigget for banekjøring bl.a. med gromt understell og store RUF-bremser. Jeg har aldri sittet på i en mer responsiv og kontant bil. Den er imidlertid langt fra lettkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo så det knaker på å bytte ut MBen med en nyere 911 som bruksslede. Men har jo blitt bortskjemt med nybil, så overgangen blir kanskje hard.

Du er velkommen til å bli med på en ordentlig heisatur i en meget sprek og kompetent 3.2 neste gang du er i Norge, både i fører- og passasjersetet. Evt er jeg i Danmark på kjøretur flere ganger i året, så jeg kan alltids stikke innom :wink:

Takk for invitasjonen. Det hadde helt klart vært både hyggelig og morsomt å møtes med vår felles interesse for disse eldre tyske klassikerne som bakgrunn. Jeg har kjørt en klassisk G-serie etter at jeg solgte min egen, men det er over 20 år siden. Et nytt gjensyn med et velfungerende eksemplar sier jeg ikke nei takk til. Jeg er sikker på at vi kan få et hyggelig møte og en interessant samtale når først muligheten er der. Gi meg en PM neste gang du har planer om å besøke Jyllands hovedstad... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på bilzonen.dk fredrik, ganske friske priser på gamle W201`er der, ihvertfall de med nogenlunde fornuftig kilometer.. :shock:

Den danske pendanten til finn.no når det gjelder biler er bilbasen.dk. For andre ting gjelder dba.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...