Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Fredrik ditt synspunkt på den nye 911?

Top Gear kommenterte vel 911 i sitt siste program, selv 911 entusiast Richard Hammond innrømmet at Porsche hadde gjort en stor brøler. De har gitt bilen elektronisk servostyring. Jeg tror analogen de brukte var at dette var omtrent som å fjerne Basil Fawlty fra Fawlty towers, man kan få en bra serie, men det er ikke Fawlty towers lengre :)

Jeg mener ikke så mye om den nye 991 modellen ennå, men basert på visuelle inntrykk og hva jeg leser er jeg overveiende positiv. Minst liker jeg midtkonsollen a la Carrera GT. Mest liker jeg den nye taklinjen a la Cayman. Basert på de innovasjoner og forbedringer Porsche normalt gjør fra modell til modell når det gjelder 911 er 991 helt sikkert fantastisk effektiv som kjøremaskin. Selv den alminnelige Carrera S modellen holder jo 997 GT3 mrk. II nivå når det gjelder Nürburgring. Det skal derfor bli enormt spennende å se hva 991 GT3 klarer når den modellen kommer på markedet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik ditt synspunkt på den nye 911?

Top Gear kommenterte vel 911 i sitt siste program, selv 911 entusiast Richard Hammond innrømmet at Porsche hadde gjort en stor brøler. De har gitt bilen elektronisk servostyring. Jeg tror analogen de brukte var at dette var omtrent som å fjerne Basil Fawlty fra Fawlty towers, man kan få en bra serie, men det er ikke Fawlty towers lengre :)

Jeg mener ikke så mye om den nye 991 modellen ennå, men basert på visuelle inntrykk og hva jeg leser er jeg overveiende positiv. Minst liker jeg midtkonsollen a la Carrera GT. Mest liker jeg den nye taklinjen a la Cayman. Basert på de innovasjoner og forbedringer Porsche normalt gjør fra modell til modell når det gjelder 911 er 991 helt sikkert fantastisk effektiv som kjøremaskin. Selv den alminnelige Carrera S modellen holder jo 997 GT3 mrk. II nivå når det gjelder Nürburgring. Det skal derfor bli enormt spennende å se hva 991 GT3 klarer når den modellen kommer på markedet... :)

ser den, men elektroniske servostyringa, skal ha ødelagt noe/mye av kjøreopplevelsen som 911 porsche gir, hva tenker du om det utsagnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser den, men elektroniske servostyringa, skal ha ødelagt noe/mye av kjøreopplevelsen som 911 porsche gir, hva tenker du om det utsagnet?

Det vet jeg ikke iom. at jeg ikke har kjørt 991. Helt generelt er moderne biler etter min mening for godt dempet når det gjelder feedback fra forhjulene. Dagens Porscher er milevis fra hvordan Porsches eldre modeller var på dette området. På en eldre 911 har man følelsen av å mer eller mindre holde forstillingen med hendene... praktisk talt intet filter overhodet. Jeg tror imidlertid at Porsche har adressert denne utfordringen i 991 iom. at det handler om 911´ens DNA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser den, men elektroniske servostyringa, skal ha ødelagt noe/mye av kjøreopplevelsen som 911 porsche gir, hva tenker du om det utsagnet?

Det vet jeg ikke iom. at jeg ikke har kjørt 991. Helt generelt er moderne biler etter min mening for godt dempet når det gjelder feedback fra forhjulene. Dagens Porscher er milevis fra hvordan Porsches eldre modeller var på dette området. På en eldre 911 har man følelsen av å mer eller mindre holde forstillingen med hendene... praktisk talt intet filter overhodet. Jeg tror imidlertid at Porsche har adressert denne utfordringen i 991 iom. at det handler om 911´ens DNA.

sant. generelt i eldre biler så er alt mer ''manuellt'' hvis du skjønner hva jeg mener. ordet sikkerhet hat blitt stort i media og i bil industrien, slik at mye elektronikk og dill dall har kommet for å bli, derfor vi må beholde våre gamle bilern :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikler ukentlig på 993 på finn. Dessverre blir de ikke akkurat billigere... Til forskjell fra 996, som nesten nå i hovedsak dukker opp før 993 når en sorterer "Pris billigst-dyrest".

Nå tror jeg ikke det var en eneste 964 på finn, så folk flest venter nok nærmere sommeren før de legger ut slike biler. En ting er klart: Jeg MÅ til Autotuning i Son snart. De har utrolig mye snacks på finn nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nesten ikke om noe mer grusomt enn å kikke på fine Porscher hvis man ikke er i kjøpers marked (eller det er lange utsikter til at man kommer der). Det grenser til seriøs selvplaging. Spesielt hvis prisen på Porschene isolert sett egentlig er OK, men at man av forskjellige andre årsaker ikke kan slå til på tilbudene er grusomt... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at 959 begynner å se veldig gammeldags ut. Den klarer seg definitivt ikke like godt mot alderen som f.eks Ferrari 288 GTO og F40. Ytelsesmessig er det imidlertid en annen skål... 0-100 Km/t på rundt 3,5 sekunder og en topphastighet på 300 Km/t er stadig imponerende. Jeg har faktisk kjørt 959... om enn under temmelig siviliserte former... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

959 var vel neste utdatert i designet allerede ved lansering?F40 ser fremdeles "ny" ut den dag idag...

Ja... omtrent som med E65. E38 ser mer moderne ut idag. Bildesign kan være litt merkelig på den måten. Noen modeller er designmessig langt forut for sin tid, mens andre modeller allerede ved lanseringen er utdaterte. De beste eksemplene i denne sammenhengen er Citroën DS og BMW 501/502 "Barockengelen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der skilte vi mening igjen...jeg (og veldig veldig mange andre) synes e65 er mye mer moderne massiv og "sjuer" enn nye sjuern (som ligner på femmern på litt avstand)...

Det at vi ofte er uenige betyr ikke at vi ikke kan respektere hverandre. Jeg vet at du har hatt temmelig mange biler og egentlig kan mye om biler. Jeg vet også at du er interessert i eldre Mercedes-Benz modeller og det er en interesse vi faktisk deler... og trolig kan diskutere i all fordragelighet. Det jeg ikke forstår er hvorfor du her inne alt for ofte underslår den store kunnskapen du faktisk har når det gjelder biler. Slik det er nå blir det dessverre alt for mange "tulleinnlegg" istedenfor skikkelige innlegg... og det tiltross for at både du, jeg og de fleste andre vet at du kan mye, mye bedre. Hvorfor Wicky?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan få lov å komme med ett lite innspill så vil jeg mene at E65 ser mer moderene ut, MEN den er ikke like tidløs som E38 er! BMW bomma jo som kjent med designet til E65 og det må ta skylda for at den ikke har det tidløse og klassiske utrykket som E38 har. E60 er sånnsett en mer tidløs bil og ser den dag i dag ikke gammel ut synes jeg, selv om modellen er 10 år til neste år :) Audi A6 C5 og A4 B6 er biler som jeg synes er ganske tidløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...