Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Fredrik lever i sin egen boble hvor andre sine meninger ikke er gjeldene.

Greit at dette innlegget ikke er noe du vil ha i tråden din, det er ikke et saklig argument og det er heller ikke veldig høflig. Men det er dessverre slik det er lett for å ta deg om man tolker hovedandelen av dine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik og Robkil:... hvis dere går etter ballen istedenfor spillerne så blir diskusjonen mye mer interessant. Det vi diskuterer er Porsche Panamera Turbo S vs. BMW F10 M5... :)

Ja men det nytter jo ikke, du har åpenbart bestemt deg for utfallet av diskusjonen. Vi hadde håpet på en liten forbedring ang ditt syn på andres meninger og argumenter ved å gå etter "spillerne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med min Mercedes en tur ned og opp(opp og ned egentlig, men i filmen er det denne veien) Trollstigen. Jeg tenkte jeg kunne dele den her, siden du Fredrik og [space] hadde(om jeg ikke tar helt feil) en tur der sammen i en Z4.

http://youtu.be/QitsdWUukdY

Litt tåkete og filmet med to "vinkler" én på vei opp og én på vei ned. Lyden måtte jeg skru ned på grunn av støy. Håper den passer inn her og den blir satt pris på :)

Kjører stilmessig fartøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke helt enig og jeg skal forklare hvorfor. Porsche Panamera Turbo S er vesentlig hurtigere i de aller fleste disiplinene enn mange av konkurrentene. Det er også BMW F10 M5. Porschen er hurtigere enn BMW´en 0-100 Km/t, men den holder også avstand til BMW´en etter 1 kilometer. Der må BMW´en etterhvert gi seg pga den elektroniske fartsbegrensningen. Altså... det Porschen vinner over BMW´en 0-100 Km/t (0,4 sekunder) klarer BMW´en aldri å innhente igjen (kun 0,1 sekunder).

Rullende start er noe annet og krever avansert elektronikk for å måle korrekt. At BMW´en er marginalt hurtigere kan f.eks skyldes bedre gearing og/eller mer fordelaktig effektutvikling. Hvem vet, men trolig er BMW´en litt hurtigere i denne disiplinen.

Porschen er kun raskere om begge starter fra stillestående fredrik, noe som vel ikke kan sies å være verken særlig realistisk eller nyttig i den virkelige verden. Hvis begge bilene er i bevegelse er F10 raskere.

Rullende start krever ikke noe som helst annet enn de to modellene side ved side i en gitt hastighet og flatt jern etter å ha telt til 3.

At BMW´en er marginalt hurtigere kan f.eks skyldes bedre gearing og/eller mer fordelaktig effektutvikling. Hvem vet, men trolig er BMW´en litt hurtigere i denne disiplinen.

Denne høres jo ut som det reneste politikerprat.

Det at bmwen er marginalt hurtigere kan skyldes mer fordelaktig effektutvikling? Er dette en annen måte å si at den er raskere på? :lol:

For hvis panamera Turbo S ikke evner å slå tilbake hele veien fra 50-250 må man kunne spørre seg hvor tilgjengelig effektutviklingen til Panamera Turbo S er? :roll:

Uansett er det godt å høre at du innrømmer at F10 M5 er kongen på haugen i realiteten. Har etterhvert blitt endel sider opp og sider ned om Panamera Turbo sin fortreffelighet :mrgreen:

Kongen er død, lenge leve kongen 8)

2012_bmw_m5_f10_1.6c8c1j3qghgcoswwgs484c8cg.a5fuq7lrqzkgc0ccw4ss08gso.th.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og med den siste kommentaren avslutter vi denne diskusjonen før vi blir uvenner. Jeg tror vi kan bli enige om at både Panamera Turbo S og F10 M5 er imponerende konstruksjoner. Jeg har ikke råd til noen av dem og hvis jeg hadde hatt råd ville jeg ikke ha brukt såpass mange penger på en bil.

Mitt mål når det gjelder bil er mer i tråd med den baktanken Marius hadde med å poste filmen fra Trollstigen. Den siste gangen jeg kjørte der var i moderator Space´s tidligere Z4 2.2. En fantastisk fin bil og en like fantastisk fin tur... 8)

viewtopic.php?f=9&t=123178

Marius: Er du stadig fornøyd med MB´en?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og med den siste kommentaren avslutter vi denne diskusjonen før vi blir uvenner.

Må si listen din ligger lavt for å beholde vennskap om du truer med å avslutte dem når noen arresterer deg litt på bilkunnskap fredrik.

Husk, vi er alle ignorante på forskjellige områder til forskjellige tider. Livets skole tar aldri slutt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke selve diskusjonen, men hvordan diskusjonen føres. Du er helt tydelig kun ute etter å provosere for å få litt liv her inne. Utfordringen med mange av de siste innleggene er at de ikke tilfører noe nytt utover å skape mer uenighet og personfokusering. Dette ønsker jeg ikke i denne tråden.

Jeg kan heller ikke se at jeg har blitt "arrestert" i faktafeil når det gjelder de to aktuelle bilene. Din film beviser intet... utover at den er en ren amatørfilm. Jeg stiller meg imidlertid ikke i veien for at F10 M5 kan være hurtigere på en rullende start. Stort mer kan jeg ikke gjøre i relasjon til at vi ikke har en mer seriøs test.

Jeg vil gjerne diskutere, men det skal skje på en annen måte enn du legger opp til Erebus. Bla tilbake i diskusjonen og finn frem til gamle takter... så snakkes vi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke selve diskusjonen, men hvordan diskusjonen føres. Du er helt tydelig kun ute etter å provosere for å få litt liv her inne. Utfordringen med mange av de siste innleggene er at de ikke tilfører noe nytt utover å skape mer uenighet og personfokusering. Dette ønsker jeg ikke i denne tråden.

Jeg kan heller ikke se at jeg har blitt "arrestert" i faktafeil når det gjelder de to aktuelle bilene. Din film beviser intet... utover at den er en ren amatørfilm. Jeg stiller meg imidlertid ikke i veien for at F10 M5 kan være hurtigere på en rullende start. Stort mer kan jeg ikke gjøre i relasjon til at vi ikke har en mer seriøs test.

Jeg vil gjerne diskutere, men det skal skje på en annen måte enn du legger opp til Erebus. Bla tilbake i diskusjonen og finn frem til gamle takter... så snakkes vi... :)

Det er ikke min feil at du blir provosert når noen konfronterer deg med fakta vedrørende en BILMODELL fredrik. :roll: At du tar det personlig tilsier vel at du muligens er noe i overkant følelsesmessig tilknyttet og sågar ikke spesiellt objektiv.

Du avskriver jo i fleng samt latterliggjør andre bilmodeller og merker jamnført med denne bilen og fremhever over 10-20 sider dens overlegenhet. Hvordan da et innlegg som tar til motmæle mot denne ensidige vinklingen for deg fremstår som "provoserende" er bortenfor min fatteevne. [-X

Du fremstiller deg jo selv ( og jeg liker også å tenke på deg som) en relativt fornuftig person som liker å rasjonellt sidestille modeller med hverandre, noe som står i skarp kontrast til akkurat din forkjærlighet for Porsche Panamera.

Det at du avfeier alle bevis som ikke støtter opp om ditt syn som "useriøse" blir latterlig Fredrik. [-X Videobevisene foreligger og er presentert og produsert på en profesjonell og objektiv måte. At du overser dem fordi du ikke liker utfallet blir som å putte fingrene i ørene og synge "la-la-la-la-la" når noe blir sagt som du ikke liker. Alle som er utstyrt med to par øyne ser resultatet av den videoen. Kan du kanskje utdype HVORFOR du anser videoen som useriøs istedenfor å sette deg på bakbeina og furte? Det er et bedre utgangspunkt.. :)

funny-pictures-beaver-cant-hear-you.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å blande meg, men jeg blander meg...

Litt av utfordringen med diskusjoner som det her, er at trådeier er meget godt teoretisk og vitenskaplig opplyst, og har en god evne til å spa opp fakta som støtter hans argumentasjon. Det er bra.

Problemet oppstår når meddabatanten vinkler ting litt mer praktisk, og argumenterer på en litt annen måte, da stopper det ofte opp som det gjør her nå. Og det er dumt. Det er derfor folk blir irritert. Jeg har vært der selv for flere år siden.

Da var det nok også teori mot mer praktisk vinkling.

Trådeier har uten tvil bil-kunnskap og -interesse, men den praktiske erfaringen er kanskje ikke så stor, og det er jo selvsagt ikke noe problem, men da må man være åpen for annen argumentasjon.

Min mening er at trådeier kanskje kan tilegne seg enda mer kunnskap med litt ydmkhet.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å blande meg, men jeg blander meg...

Litt av utfordringen med diskusjoner som det her, er at trådeier er meget godt teoretisk og vitenskaplig opplyst, og har en god evne til å spa opp fakta som støtter hans argumentasjon. Det er bra.

Problemet oppstår når meddabatanten vinkler ting litt mer praktisk, og argumenterer på en litt annen måte, da stopper det ofte opp som det gjør her nå. Og det er dumt. Det er derfor folk blir irritert. Jeg har vært der selv for flere år siden.

Da var det nok også teori mot mer praktisk vinkling.

Trådeier har uten tvil bil-kunnskap og -interesse, men den praktiske erfaringen er kanskje ikke så stor, og det er jo selvsagt ikke noe problem, men da må man være åpen for annen argumentasjon.

Min mening er at trådeier kanskje kan tilegne seg enda mer kunnskap med litt ydmkhet.

Takk.

Jeg er naturligvis ikke helt enig med deg i din analyse, men jeg synes allikevel at ditt innlegg tilfører diskusjonen en stor verdi. Det gjør innlegget fordi det tar opp et viktig poeng. Du etterlyser praktisk erfaring i tillegg til teoretisk kunnskap. Dette er alltid et godt utgangspunkt for en god diskusjon når det gjelder biler.

Jeg mener at jeg har betydelig mer erfaring med sportslige biler enn de aller fleste her inne (og helt sikkert i forhold til noen av forumtrollene Erebus har klart å lokke frem i denne diskusjonen). Jeg har i det minste over 150000 Km bak rattet i ulike Porscher i tillegg til ganske mange kilometer i div. andre relativt sportslige biler. Noen vil sikkert påpeke at dette begynner å bli noen år siden, men den grunnleggende erfaringen er etter min mening viktig å få med seg hvis man vil føre en diskusjon om nogenlunde sportslige biler på fornuftige prinsipper. Jeg har også over 400000 Km bak rattet i ulike 3-serier... noe som også er betydelig mer enn de aller fleste her inne har.

Jeg tør derfor påstå at forholdet er motsatt når det gjelder f.eks Erebus. Han har ingen vesentlig erfaring når det gjelder sportslige biler og han tilfører heller ikke diskusjonen nevnverdig verdi. Han bruker kun en amatørvideo (som vi har sett før) som støtte i et banalt forsøk på å provosere frem en dårligere diskusjon. Jeg vil imidlertid ikke virke påståelig og jeg erkjenner derfor at filmen kan være korrekt i sin fremstilling av ytelsesforholdet mellom bilene.

Dette er åpenbart ikke godt nok for enkelte og dermed tror jeg vi kan konstatere at diskusjonen ikke handler om hva jeg mener eller vet, men om å skape en diskusjon for diskusjonens skyld. Panamera Turbo S vs. F10 M5 er bare Erebu´s påskudd for å føre diskusjonen utover fakta og en nogenlunde fornuftig relevans. Slikt er en perfekt oppskrift for å ødelegge en diskusjon... noe Erebus dessverre også har en god erfaring med her inne (han har blitt utestengt for slikt tidligere).

Jeg ønsker ikke å bruke tid på en diskusjon som dette. Jeg har forklart hvorfor, men det er heller ikke godt nok for enkelte her inne og det tiltross for at jeg er trådeier. Urimelig?... absolutt, men hvis poenget er å ødelegge tråden og ellers skape en dårlig stemning her inne er alt åpenbart i skjønneste orden.

http://www.aftenposten.no/meninger/komm ... 5DVyNk2coY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt helt enig med deg ang folk som bare skal ødelegge en god diskusjon med usakligheter og denslags, men jeg oppfattet ikke dine meddebatanter som slike. Nå skal det sies at jeg bare har lest litt på de siste sidene her, og ikke kjenner til bla Erebus' historikk her inne.

Kjente bare igjen irritasjonen på den vitenskaplige og teoretiske påståeligheten jeg har vært borti før. :)

Du diskuterer og argumenterer selvsagt som du vil, men da må du også tåle reaksjoner, og de synes jeg holdt seg saklig i dette tilfellet. Iallefall relativt - sett bort ifra litt i overkant mange smileys samlet på ett sted til tider. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...