Fredrik Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Morgan 3 Wheeler... Oh yes... Yes Please... Chris Harris har åpenbart også sett lyset... og jeg liker hans forklaring på hvorfor kjøreopplevelsen i en Morgan Three Wheeler er noe spesielt. Caterham trenger vel ingen nærmere introduksjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2013 Oldschool Porscher eller diverse hybrider med teknikk fra nyere Porscher er utvilsomt ganske kule, men dessverre ikke helt billige (og dette er et faktum som alt for ofte underdrives). Det å ha en seriøs interesse for oldschool BMW´er er signifikant billigere og ikke nødvendigvis så mye mindre kult. Spørsmålet er hva man gjør det til og her trenger vi noen forbilder som kan definere standarden... som f.eks Magnus Walker... http://www.reelhouse.org/mos/urbanoutlaw/urbanoutlaw Magnus Walker at the 2013 Pinehurst Concours d'Elegance... Jeg var faktisk ikke klar over at han er 45 år gammel (og allikevel kulere enn de fleste) og fra Sheffield i England. 911´ene han bygger er helt enkelt fantastiske... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2013 Jeg skjønner jo ikke helt hva det store problemet er. Utstyr som er godt nok til å lage dette er fremdeles relativt kostbart. Mer kostbart enn å kjøpe seg et våpen "svart", mer kostbart enn å dreie/frese seg et fungerende våpen. Man kan naturligvis bruke de samme materialene i en slik prosess (altså "usynlig") som i printeren. Ja, nå trenger man kun å laste ned fila og kjøpe en printer. Altså noe enklere enn før, men ikke mye. Disse printerne har en lang veg å gå før de blir et reelt alternativ til andre måter å fremstille varer på. Utviklingen med 3D-printere vil utvilsomt akselerere i kraft av det kommersielle potensialet. Et godt sammenligningsgrunnlag er datamaskiner og mobiltelefoner. Det var f.eks ikke mange som hadde en mobiltelefon da jeg hadde min Mobira Cityman 450 i 1988/89... En interessant artikkel om fenomenet som står i dagens Berlingske (pendant til Aftenposten)... http://www.b.dk/nationalt/i-fremtiden-k ... og-smykker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2013 BMW of North America allierer seg med Spotify i et forsøk på å produktplassere 3-serien mot yngre kjøpergrupper. Kanskje ikke så merkelig når F30 320i kan selges over dammen for små $32550 eller knapt 190000 NOK alt inklusive (fuck danske og norske bilavgifter)... http://www.luxurydaily.com/bmw-aims-for ... placement/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 31, 2013 Share Skrevet Mai 31, 2013 Hva med en pent brukt Jaguar XJS? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38919397 Bilen er dokumentert kun benyttet for transport til og fra golfklubben i 30 år på lørdager med pent vær. Den er derfor hyppig brukt selv om km. stand er lav, dette er en av årsakene til bilens fantastiske tilstand. I uken ellers har tidligere eier blitt kjørt av sjåfør i Rolls Royce. Han var 68 år da bilen ble kjøpt som ny, kjørte den helt frem til 2012 da han rundet 98 år og synet sviktet. Parkert i klima regulert garasje alltid, hjemme og på golfklubben. Nærmere ny gammel bil kommer en vel ikke. Ellers må jeg kjøre forbi, og bli fristet av, denne her hver dag! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41474256 En nabo rett nede i veien som selger den. Den står alene i garasjen, mens han har 2 andre biler stående ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2013 Jeg har sansen for Jaguar XJS og spesielt med V12 motor... eksentrisk og sofistikert som James May ville ha sagt det. Denne modellen viser på en god måte hvorfor vi måtte vente helt til 90-tallet før BMW var etablert blandt de store bilprodusentene. XJS med V12 motor kom på markedet allerede i 1975. Dette var på en tid da BMW fortsatt rotet rundt med rekkeseksere i deres fineste modeller. Biler med rekkeseksere var snikmodellene i Jaguars modellportefølje. Det intelligente valget når det gjelder en XJS fra 80-tallet er imidlertid nettopp modellen med en rekkesekser på 3,6 liter. Den er vesentlig mindre tørst, ikke mye svakere og en langt mindre kompleks motor. På den annen side er en stor V12 motor alltid noe særlig og spesielt. Jeg liker den aktuelle bilen og den virker mer fresh og moderne i hvit lakk enn mange andre farger. Det er bra at de europeiske lyktene følger med for de er langt finere enn USA utgaven. Felgene virker uoriginale, men sikker er jeg ikke. Jeg synes ikke 265K er mye for en bil som dette, men man får de langt billigere i GB og i USA... 911´en er jeg mer usikker på. Utstyret kan gi et inntrykk av at bilen har levet et hardere liv enn selgeren gir uttrykk for, men jeg kan ta feil og Porscher skal kjøres som de er bygget for. Det er uansett viktig å sjekke bilen skikkelig før et evt. kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2013 Dette har jeg drømt om å gjøre mange ganger... spesielt i Frankrike der det kryr av motorsykler og fine svingete landeveier. Fy flate så kult det hadde vært å ha en Caterham med litt motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2013 Hehehe... ganske harry, men helt sikkert veldig morsomt. Dette er også en form for bilinteresse jeg har sansen for. Bilinteresse handler definitivt ikke kun om premium merkevare og genuine kjøreegenskaper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Roadkill er det artigste fra Motortrend. Gode 20 minutter med herjing og to karer som tar seg selv meget lite høytidelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Hehehe... ganske harry, men helt sikkert veldig morsomt. Dette er også en form for bilinteresse jeg har sansen for. Du er visst en ennå større redneck enn det jeg er... Man lærer noe nytt hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 Hehehe... jeg forsøker iallefall å være åpen for nye impulser når det gjelder biler. Folk flest er ikke dumme og det er som regel en god årsak til hvorfor de har den bilinteressen de har. Ikke alt er like velfundert og gjennomtenkt, men du verden så morsomt biler kan være i den rette sammenhengen. Amcars har jeg alltid likt, men ikke "raggare" stilen som har vært mest populær i Norge og Sverige. Jeg har alltid mest hatt sansen for originale biler og stilen bl.a Chip Foose representerer... clean... keep it simple... less is more (forøvrig akkurat som med Porsche og BMW)... Jeg kom til å tenke på et av mine tidligste minner med amcars (sort of)... "Legs" med ZZ Top fra platen "Eliminator" anno 1983... fantastisk gitarriff fra Billy Gibbons. Playmaten i rødt (Kymberly Ellen Herrin) er en gammel forelskelse... så sexy... https://www.youtube.com/watch?v=5nZniMYCZp4 http://open.spotify.com/track/7t6CAWplijBj4sdl0q3z0e Jeg bør for ordens skyld nevne at det er forskjell på å like biler og ville ha bilene selv. Det er mange bilmodeller jeg liker og synes er interessante som jeg ikke vil ha selv (inkl. flere Porsche og BMW modeller). Amerikanske biler tilhører en annen kultur enn min egen, men som enkeltstående fenomener har mange av bilmodellene uten tvil stor historisk verdi for en som er interessert i biler. På det mer lavpraktiske nivået har jeg stor respekt for amerikanernes tradisjonelt enkle tilgang til tingene. Mye er gjort med en stor V8 motor og bakhjulstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Apropos Chris Hadfield så har han i den perioden han har vært astronaut, og nå sist sjef på International Space Station (ISS), laget en rekke interessante småfilmer som viser hvordan det er å være og jobbe på romstasjonen. I denne filmen viser han hvordan den såkalte Shuttle Remote Manipulator System (SRMS) eller bedre kjent som Canadaarm styres. Jeg synes at disse filmene er kjempeinteressante og selvfølgelig legger man merke til ting man kjenner igjen... som f.eks denne laptopen fra IBM/Lenovo (ikke noe billig Acer eller fancy pancy Apple der i gården)... [ Bilde ] I denne filmen blir vi av Commander Sunita Williams guidet rundt i de ulike modulene på ISS. Hun er en god guide og filmen er vel verdt å bruke litt tid på hvis man interesserer seg for romfart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2013 Jmf. videoen antar journalisten at den nye E63 vil klare 0-60 mph på 3,3 sekunder. Dette tilsvare 0-96 Km/t. Ergo må vi legge til 0,2-0,3 sekunder for å få 0-100 Km/t, men selv hvis E63 klarer disiplinen på 3,6 sekunder er dette temmelig imponerende. Det hjelper med 4x4... Jeg liker forøvrig journalisten i dette innslaget (Csaba Csere). Han kan sitt fag som utdannet ingeniør fra Massachusetts Institute of Technology (MIT). Han har bl.a jobbet for Ford i deres Advanced Engine Engineering Office, men også skrevet mange bilrelaterte artikler for respekterte nyhetsmagasiner som Car & Driver og New York Times. Vi trenger flere som ham i motorjournalistikken. Dette innlegget ble postet 29 desember 2012. Nå er den her... og Mercedes-Benz har åpenbart skjerpet sansene akkurat som Csaba Csere forutså... http://www.dinside.no/916501/mercedes-e ... provekjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2013 E28 M5 - Power & Speed in an Unassuming Frame... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Samme eier siden 1989. Tøft. Den amerikanske sansen for å kjøre uten nummer foran er kanskje ikke helt lovlig, men de fleste biler ser bedre ut på den måten. Synes nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå