Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Likte denne omtalen av E92 M3 (spesialutgaver som ble solgt ut på 22min!), men den var også litt trist mtp fremtidige motoriseringer.

Fortsatt drømmebilen, sammen med 458 Italia og et par andre snasne truserøskere. :) E92 M3 i Frozen Gray hadde vært prikken over i'en for meg.

Tror de vil holde seg bra i utseende, slik at de ikke føles eldgamle når man først har mulighet til å kjøpe en. Haha.

 

 

Imponerende den Porschen du la ut :) Likte faktisk designet også, selv om det er svært få Porscher jeg liker utseendemessig. Likte også 928, selv om de har fått mye pes for nettopp utseendet. Ble tatt med i Mythbusters osv. for å teste aerodynamikk på biler der hekken ser ut som fronten på en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte denne omtalen av E92 M3 (spesialutgaver som ble solgt ut på 22min!), men den var også litt trist mtp fremtidige motoriseringer.

Fortsatt drømmebilen, sammen med 458 Italia og et par andre snasne truserøskere. :) E92 M3 i Frozen Gray hadde vært prikken over i'en for meg.

Tror de vil holde seg bra i utseende, slik at de ikke føles eldgamle når man først har mulighet til å kjøpe en. Haha.

 

 

 

Må være en av de feteste bilene jeg har sett! :) Er lov å drømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... E92 M3 i Frozen Gray er tøff, men jeg vil faktisk heller ha en dønn original E46 M3 med manuelt gear i en individualfarge. På den måten skiller man seg ut på en litt diskret måte (kan ofte være en fordel når man kjører en M3). Jeg synes også at nettopp E46 M3 er en av BMW´s aller mest vellykkede modeller... :)

 

Jeg har alltid likt Porsche 928, men den er en veteranbil nå. Det er snart 20 år siden den gikk ut av produksjon og faktisk 36 år siden den kom på markedet. Designet er 2-3 år eldre og dermed snakker vi om former som er nesten 40 år gamle. Man hverken kan eller bør vurdere modellen med 2013 briller selv om den er en Porsche.

 

Pink Floyd "Wish You Where Here" og denne filmen fra ISS i fullt HD format... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde vært kjekt med E46 M3. Veldig lekre biler :) Men jeg ville også hatt en original. Kunne bygd om, men det stjeler litt av gnisten. Spesielt om folk søker på skiltnummer eller spør om den er ombygd. Hehe. Så da tenkte jeg det var like greit å slenge på kompressor, som gir en litt gøyere 330ci. Det koster med krefter i BMW.

Har veldig lyst til å eie en sportsbil, men vet ikke hva det skulle vært. Liker for mye. Tenker noe lite og lett, mellom 150-200hk og til maks 100-150k.

Men hadde vært deilig med en veldig komfortabel bruksbil også, så kan 330ci bli nummer 2. Kommer ikke til å kvitte meg med den på en stund. Alt for gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto Motor & Sport (AMS) melder idag at Volkswagen gjør et overraskende trekk med konseptbilen XL1 (omtalt tidligere i tråden) ved å overføre hele drivlinjen til Up!... omtalt som den såkalte Twin Up!. Dette medfører at den 800 cm3 store tosylindrede dieselmotoren får følge av en elektrisk motor (derav navnet "Twin"). Tilsammen vil drivlinjen yte 75 HK og 215 Nm i kombinasjon med en 7-trinns DSG gearkasse. Den helt store nyheten er imidlertid drivstofforbruket som gjennomsnitlig er... hold dere fast... 0,11 liter/mil jmf. gjeldende normer. Co2 utslippet er 27 gram/Km. 0-60 Km/t tar 8,8 sekunder, 0-100 Km/t tar 15,7 sekunder og topphastigheten er 140 Km/t. Vi snakker med andre ord om en ren by/pendlerbil, men du verden så økonomisk og ikke minst praktisk når den i tillegg har en drivstofftank på 33 liter... :)

 

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20131107/volkswagen-twin-up-blir-supersnal

 

Litt mer informasjon om VW Twin Up!. Vi snakker altså om en bil som har en teoretisk rekkevidde på rundt 3000 Km pr. tank med diesel... :)

 

http://bil.aftenposten.no/bil/100-km-pa-1_1-liter-diesel-56301.html#.Uo3Up-Jy1B4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tradisjon for store kontraster i tråden og min bilinteresse handler om store kontraster (alt fra Porsche 911 til Land Rover Series III). Etter VW Twin Up! er det derfor tid for Mercedes-Benz G63 AMG 6x6. Jeg kjørte forøvrig Geländewagen for første gang allerede i 1983. Dette var helt på begynnelsen av jappetiden og begrepet "børstraktor" var ennå ikke funnet opp. Bilen jeg kjørte tilhørte en av eierne av Schibstedkonsernet (bl.a Aftenposten og VG) og han trengte ikke den kommende børsbonanza´en for å kunne kjøpe en Geländewagen (som var svindyre med de bilavgiftene som var på den tiden). Geländewagen er uansett en av de aller fineste ekte 4x4 bilene som finnes på markedet idag og det har den vært i 35 år... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å så den videoen i går kveld, og jeg sitter med følelsen at dette er en bil eksklusivt laget for østen og kjøring i ørken.

Jeg kan ikke se for meg en eneste annen plass hvor folk ville valgt noe slikt fremfor en Unimog for tungt arbeid og røft terreng.

 

Men tøft at de faktisk lager den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... markedet for G63 AMG 6x6 er nok først og fremst gulfstatene, men noen vil nok også finne veien til Los Angeles og Las Vegas. Mercedes-Benz bygger en militær utgave av bilen også og den har de såvidt jeg forstår solgt et par hundre av til Australia. Jeg ser for meg at hvis de monterer belter på bakakslene kan den sikkert selges til det norske forsvaret også (det er en spøk)... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... markedet for G63 AMG 6x6 er nok først og fremst gulfstatene, men noen vil nok også finne veien til Los Angeles og Las Vegas. Mercedes-Benz bygger en militær utgave av bilen også og den har de såvidt jeg forstår solgt et par hundre av til Australia. Jeg ser for meg at hvis de monterer belter på bakakslene kan den sikkert selges til det norske forsvaret også (det er en spøk)... :-P

Ikke umulig å selge til forsvaret. Er bare å legge inn et latterlig lavt anbud, få tildelt kontrakt, og så komme med den faktiske prisen  :stupid:

 

Har sett litt av disse gamle G240 i Bergen i det siste i forbindelse med den store øvelsen som pågår. Er nok ikke alt for lenge til disse må skiftes ut. Lurer på hva som kommer som erstatninger  :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... staten (dvs. oss alle) har tapt alt for mye igjennom salgene som Skifte Eiendom har gjennomført på vegne av Forsvarsbygg. Dette er virkelig en skandale. Jeg stiller meg også fullstendig uforstående til hvorfor de fem fregattene i Fridtjof Nansen klassen ble bygget ved det spanske skipsverftet Navantia istedenfor ved et norsk skipsverft; som om vi ikke har den kompetansen i Norge. Den danske pendanten til de norske fregattene... den såkalte Iver Huitfeldt klassen ble alle bygget ved Odense Staalskibsværft. 

 

Iver Huitfeldt (1665-1710) var forøvrig en dansk-norsk kommandørkaptein som var født i Halden, men som tok sin militære utdannelse i København. Han er kjent for å ha reddet den dansk-norske flåten under et svensk angrep ved å ofre linjeskipet Dannebroge under slaget ved Køge bukt i 1710 (Køge uttales Kjøge på norsk). Selv om skipet var satt i brann fortsatte Huitfeldt kampen ved å la ankeret gå. Dette gjorde at resten av den dansk-norske flåten kunne trekke seg unna før skipet eksploderte. Flåten unngikk med dette et katastrofalt tap for svenskene. Reelt sett ville København og dermed Danmark-Norge ha blitt svensk hvis ikke Huitfeldt hadde handlet som han gjorde. Idag står det et monument over Iver Huitfeldt´s bragd på Langelinie i København. Bronsekanonene i monumentet er autentiske og stammer fra Dannebroge. 

 

Over til noe helt annet. Denne videoen er litt artig... :)

 

http://video.bobdylan.com/desktop.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kan man jo nevne de mye omtalte jagerflyene vi absolutt ikke kunne handle fra Sverige, da de var for dyr under anbud. Ser jo hvordan det gikk   ](*,)

Tror de må begynne å ta imot litt råd fra eksperter innenfor feltene istedenfor å bare se på anbuds-tilbudet. Mange eksperter mente det var umulig for amerikanerne å produsere flyene for den prisen, og det hadde de jammen rett i. Mye lettere å forholde seg til svenskene når det kommer til butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 944 og BMW E9 er iallefall to av mine klassiske favoritter. E9 er egentlig fra før min tid, men jeg husker modellen som ny da jeg var barn. En nabo og god venn av familien kjøpte en ny 3.0 CSi engang rundt 1974-75 da jeg var 6-7 år gammel. Det var alltid stor stas når vi barna fikk sitte på turer i nabolaget rundt Vinderen/Holmen i Oslo. Det var nok den bilen som formet min interesse for BMW.

 

Porsche 944 har jeg et mer personlig forhold til iom. at jeg har hatt både en 924 og en 944. Min inspirasjon til å kjøpe 924´en (som var den første) kom fra en venn som først hadde en 924 og senere oppgraderte til en 924 Turbo (931). Dette er veldig fine konstruksjoner og mitt tips er at spesielt 944 vil få en stor renessanse som klassiker.

 

Apropos Porsche. Macan er en helt ny modell fra Porsche som skal konkurrere med bl.a BMW X3. Jeg synes at designet er temmelig vellykket og uten tvil mer dynamisk enn Cayenne. Motoriseringen vil ved lansering kun være V6 motorer (2 stk. bensin og 1 stk. diesel) med hhv. 400, 340 og 258 hestekrefter. Senere vil en 2.0 liter dieselmotor med 204 HK også bli tilgjengelig. Den vil nok bli ganske populær i Norge... :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...