Erebus Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Vel til den prisen kan du kjøpe en F430 fredrik... eller en helt ny M5.. Galskap.. i 1969 kjøpte som kjent Fiat opp Ferrari, og fikk med det ansvaret for stål i alle modeller på tvers av konsernet, det være seg Ferrari, Alfa, Fiat eller Lancia. Valget falt på billig sovjetisk østblokk-stål, og de ferrarier fra denne epoken som omtales som rustfrie, vel da har rusten enda ikke nådd overflaten. Kvaliteten er sjokkerende dårlig, og gjør at jeg aldri kunne tenkt meg en gammel ferrari ( nyere enn 1968). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 Jeg tenkte mest på biler i den samme kategorien og fra den samme tiden som E30 M3. 90000 Pund er ca. 810000 Kroner idag og det kjøper bl.a en nyere Porsche 997. Man skal virkelig være hardcore E30 entusiast for å heller ville kjøpe BMW´en... galskap. Er den historien om sovjetisk stål verifiserbar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Ja, med mindre man allerede eier en E30 M3 - mener jeg det toget har gått. Særdeles liten valuta for pengene... E36 M3 mener jeg også er overpriset i norge. Dette er på mange måter den rødhårede stesønnen i europa og england, og de kastes etter deg for 20.000 NOK. I Norge vil man ha 200.000 eller mer for et eksemplar. Motoren og chassiset er fint, men jeg synes interiørkvaliteten er under enhver kritikk i denne modellen. Synes i det hele tatt at mye fra BMW er overpriset... 80-tallsbmwer sånn som 635 M CSI og E30 M3 råtner på rot.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Noen av de beste investeringene du kan gjøre i dag må jo være å kjøpe en 190 2.3/2.5 16v og en strøken 944 av beste årgang og bare stelle pent med dem. Sette de på en låve og bruke litt tid på vedlikehold, samtidig som du kjører de en sjelden gang. Så venter du 5-10 år og selger med grei profitt. Eneste problemet er vel kanskje å skrape sammen pengene til å kjøpe disse 3 bilene i strøken tilstand, men om man har pengene og er entusiast? Du får noen fantastisk år samtidig som du tjener penger, det samme kan ikke sies om aksjer i Apple.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 BMW er et populært bilmerke og har entusiastiske eiere. Dette ser man jo veldig godt når det gjelder aktiviteten på dette forumet. Stort sett er dette bare bra, men som du er inne på påvirker det også prisene på brukte BMW´er. Den siste idioten er ikke født ennå sier jeg, men kjærlighet gjør blind. Mercedes-Benz W201 og W124 har så langt vært veldig billige... tildels også de frontmotoriserte Porschene fra 80 og 90-tallet. Kanskje man burde handle før dette går opp for de fleste?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 Noen av de beste investeringene du kan gjøre i dag må jo være å kjøpe en 190 2.3/2.5 16v og en strøken 944 av beste årgang og bare stelle pent med dem. Sette de på en låve og bruke litt tid på vedlikehold, samtidig som du kjører de en sjelden gang. Så venter du 5-10 år og selger med grei profitt. Eneste problemet er vel kanskje å skrape sammen pengene til å kjøpe disse 3 bilene i strøken tilstand, men om man har pengene og er entusiast? Du får noen fantastisk år samtidig som du tjener penger, det samme kan ikke sies om aksjer i Apple.. Jeg tror at toget har gått når det gjelder fine eksemplarer av W201 190E 2,3/2,5-16. De er dyre allerede idag og har trolig ikke det helt store potensialet for en solid verdistigning lenger. Jeg ville heller ha satset på W201 190E 2,3/2,6 i mint condition. Disse er stadig relativt billige og finnes i et mye større antall. Svært gode bruksbiler er de også. Tilsvarende også med Porsche 944/968. Spesielt 944 Turbo/S og S2 er gjennomførte konstruksjoner med gode ytelser selv idag og prisene er stadig nogenlunde fornuftige. 968 er dyrere, men jeg tror at den stadig vil stige i pris. Spesielt som cabriolet er den interessant... kun 4389 stk. ble produsert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Du har vel kanskje et poeng angående w201-bilene. Husker vi hadde mye morro på en kollegas bekostning da han betalte 75.000,- for en strøken 2.3 16v for 3-4 år siden. "Tenk å bruke så mye penger på en gammel Mercedes med 4-sylindret motor og under 200hk". Han har fortsatt bilen. Den som ler sist ler vel best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Lekker.. men blinkerne foran skal være oransje.. 2.3-16 er på vei oppover allerede, i fornuftig stand vel å merke. Er bilen et vrak koster den en formue å fikse... og biler mye mye rust er det bare å høgge omtrent.. "For a 190E 2.3 8v, as I remember it advertised by the dealers at the time, its cruising speed is its top speed - which is 120 miles per hour. This means its cooling system, its suspension, its body shell and its power train are designed with that level of performance in mind. Even its spark plug wires are encapsulated at the valve cover to prevent flutter from the wind in the engine compartment." Fornuftig ingeniørkunst på sitt beste... Europa neste Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 Du har vel kanskje et poeng angående w201-bilene. Husker vi hadde mye morro på en kollegas bekostning da han betalte 75.000,- for en strøken 2.3 16v for 3-4 år siden. "Tenk å bruke så mye penger på en gammel Mercedes med 4-sylindret motor og under 200hk". Han har fortsatt bilen. Den som ler sist ler vel best Ja... jeg satt også for fire år siden i Oslo skikkelig frustrert over de generelt lave prisene på eldre Mercedes-Benz av dette kaliberet. Jeg var ikke i posisjon til å praktisk gjøre noe med saken den gangen, men jeg nevnte fenomenet for min bedre halvdel og sa at vi absolutt burde slå til. Hun sa imidlertid "been there, done that". Det er den samme saken med eldre Porscher også for hennes del... så jeg bør vel kanskje finne på noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 eller noen annen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 eller noen annen Nei... så viktig er biler ikke. Stort sett er hun lei av biler fra 80-tallet (les: vi hadde alt for mange)... med et stort unntak... Porsche 928. Den modellen husker hun som igår og er stadig forelsket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 Jeg fikk forøvrig for noen dager siden tilsendt et bilde av profilen Werther. Bildet er ca. 10 år gammelt og den røde 928 S´en er min gamle... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Kutt ut fredrik, jeg får ikke noe mindre lyst på 928 av slike bilder. Hvorfor elsket din utkårede denne bilen såpass mye mer enn mercedesene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Sensurert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 He he. Skal jeg ha 928 må det bli med manuell, og gjerne med en litt bedre eksos som frigjør mer luft så V8`eren puster fritt. Porsche brukte ikke så mye krefter på å hente ut krefter av denne motoren, så den er relativt ustresset. Motorene går for å være skuddsikre, og det er endel å hente på å optimalisere litt. Jeg synes den 83`en ser fornuftig priset ut. 310 hester, manuell kasse, bra vedlikehold, 135.000. S4`er til 350.000 er bare latterlig. Det er for mye penger for en 928. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå