Gå til innhold

Tråden om min E90 325d! Takk for alt.


Fredrik 90
 Share

Anbefalte innlegg

Kjekt å se at du holder bilen fin og strøken :D

Fine bilder også! Må si du kommer deg rundt. Hehehe. Globetrotteren på bimmers.

Likte veldig godt den minien på bildene også!

Har ikke sett så mange i sort, og hvert fall ikke så shiny.

Har veldig lyst til å gå på et BMW-treff, men sliter litt med sosial angst, så ender alltid opp med å se på bildene dere andre legger ut. Hehehe.

Jo takk for det, hyggelig å høre :D

Ja det har blitt noen kilometer med bilen, utrolig artig opplevelse å kjøre Europa rundt med egen bil. Storbyene var en prøvelse men det gikk greit og det var en artig erfaring, skal absolutt gjenntas om ikke alt for lenge :D Bildene fra BMW treffet over her er faktisk mitt første treff også, tok lang tid før jeg fikk somla meg til å delta. Nå som barieren er brutt så kommer jeg til å delta på flere treff, planen er iallfall Vårmønstringa og E30 Meet med E34en :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det! du får gjøre det :)

sorry for OT Fredrik, men ikke hver dag man får skryt sånn på den måten ;D

Det går helt fint Vegar :)

Minien din er jo utrolig strøken og tøff, dessuten så har tråden her godt av litt aktivitet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med en liten bildeuptade av bilen i vintermodus :D Jeg måtte ta til takke med mobilkamera dog så kvaliteten er deretter :roll: Nå nærmer det seg storservice også snart også har bilen fått nye Nokian Hakkapelitta R piggfrie vinterhjul, for en rå fremkommelighet man får med disse dekka her :D Selv om vi har hatt en kuldeperiode på ned i mot -16 så har likevel bilen fungert utmerket, starter like fint uansett hvor kaldt det er :)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Det slår meg at Sølv farge på bilen er en veldig fin farge om vintern, blir så fin opp i mot den hvite snøen :)

Du har mye finere hjul på vinter enn sommer :lol:[-X

En fin bil dette med riktig motor! Sikkert en genial bil å kjøre.. har ikke kjørt disse, men har kjørt f30 320D, og veit ikke hvordan din går i forhold til den, men den går nok en god del bedre, og da går den bra!

Jeg anbefaler deg å spandere på den noe saftigere sommerhjul, f.eks noe konkave hjul eller originale M-hjul, så har du en meget ryddig bil!

Hvordan er lyden i denne? Det kreves vel litt åpnere eksos for å få frem sekserlyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mye finere hjul på vinter enn sommer :lol:[-X

En fin bil dette med riktig motor! Sikkert en genial bil å kjøre.. har ikke kjørt disse, men har kjørt f30 320D, og veit ikke hvordan din går i forhold til den, men den går nok en god del bedre, og da går den bra!

Jeg anbefaler deg å spandere på den noe saftigere sommerhjul, f.eks noe konkave hjul eller originale M-hjul, så har du en meget ryddig bil!

Hvordan er lyden i denne? Det kreves vel litt åpnere eksos for å få frem sekserlyden?

Hehe, ja jeg har flere ganger vurdert å bytte over men felgene på vinterhjula flasser litt noen steder, sommerfelgene er mye kjedeligere men de er BBS og de er faktisk veldig strøkene :) Planen har hele tiden vært Zito WP111 men det blir stadig utsatt, men om jeg ikke kjøper F10 i løpet av neste år så blir det nye sommerfelger 8)

Ja jeg synes motoren passer bilen greit, må jo liksom ha sekser selv om mange mener det er feil drivstoff :D Standard med 197 hk så gjør denne 0-100 på 7,4 sekunder mens F30 320d med 184 hester fjør det på 7,6 sekunder så det er ganske nærme. Har selv kjørt F30 320d og merket ikke største forskjellen, men over 100 så merket jeg at 325en hadde langt flere strenger å spille på :wink: Min målte vi med sånn gps akslerasjonsap på Iponen (Dynopocket eller noe het det) til 6,3 sek til 100 km/t, måtte ha noen forsøk da det var litt vanskelig å få det til ordentlig med mht hjulspinn osv. Skulle hatt Quife diff vettu :wink:

Bilen er utrolig stillegående, både på tomgang og under kjøring. Skal man ha frem litt mer lyd så må man nok gjøre litt med eksos ja, hører jo bra lyd når man drar på men det er fortsatt veldig sivilisert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er deilig med komfort også ja! Kjørte den F30n ikke over 120, aksellerte skikkelig fra 30-90 bare.. så er vanskelig å si hva som skjedde etter det.

Du får holde oss oppdatert om hva som skjer med felger/bilbytte etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er deilig med komfort også ja! Kjørte den F30n ikke over 120, aksellerte skikkelig fra 30-90 bare.. så er vanskelig å si hva som skjedde etter det.

Du får holde oss oppdatert om hva som skjer med felger/bilbytte etc.

Ja F30 imponerte meg veldig, selv om interiøret skuffa meg litt.

Jeg oppdaterer tråden så fort det skjer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt helt sansen for originale e90, men denne var skikkelig fin! :)

Samme greia med e34en din og! Mindre pene som originale ,men din er rålekker! Hva er hemmeligheten? :P

E9X trenger litt størrelse på hjulene for å se bra ut. De fleste ruller rundt på 15/16", og da forsvinner de nærmest i de svære hjulhusene. I tillegg er det noe med sporvidden bak på disse bilene. Små felger kommer liksom altfor langt inn. Denne bilen er utstyrt med hjul som ser harmoniske ut, uten å være voldsomme. Sammen med små detaljer som angel eyes og krom ser bilen bra ut. Jeg tenker det samme som deg om E9X, men synes denne bilen er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fotos-hochladen.net/img0008desktopaueyutncif.jpg

dette må da vere litt inspirasjon til denne? trur lignende look hadde blitt helt kanon! :) står i stil med ytelsene også ;)

Ja den der så faktisk ikke så værst ut, i mangel på M-sport så jeg også lurt på om jeg skal sette på sånne Carbon splitters for syns skyld :-k Hadde stått i stil til ytelse ja, men det er jo litt gøy med en anonym bil også da :wink: Var en som kom og sa til meg "DET er iallfall ikke noen 320, ei heller vanlig 325" etter at jeg hadde gassa på etter E36 M3en hans, tok han ikke da :wink: Men han likte ikke å ha treeren hengende på såpass godt anonym som den var :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E9X trenger litt størrelse på hjulene for å se bra ut. De fleste ruller rundt på 15/16", og da forsvinner de nærmest i de svære hjulhusene. I tillegg er det noe med sporvidden bak på disse bilene. Små felger kommer liksom altfor langt inn. Denne bilen er utstyrt med hjul som ser harmoniske ut, uten å være voldsomme. Sammen med små detaljer som angel eyes og krom ser bilen bra ut. Jeg tenker det samme som deg om E9X, men synes denne bilen er fin.

Takk for det! :D

Jeg er forøvrig helt enig med deg i det du sier, man tenker ikke over det med når du sier det så ser jeg det med en gang. Utrolig hva ganske anonyme forandringer gjør med helhetsinntrykket av en bil, så enkle detaljer som Chromline, angleeyes og moderate dekk gjør mye. Eneste er at man må være litt forsiktig med stylinga av slike biler også, blir fort uproposjonert hvis felgene blir for store eller med sorte felger på sølv bil.

Sikkert mye smaken som styrer også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin E90 du har ;) Liker motoren din, skulle gjerne hatt det i min ;)

Hva blir det neste? :)

Takk for det :D Er veldig fornøyd med motoren selv, den er bjønnsterk og bruker overraskende lite diesel. Men jeg skal ikke stikke under en stol at lysten på F10 er sterk, har ikke helt siktet meg inn på hvilken motor og om jeg ska ha diesel eller bensin. Vet iallfall at det blir en med sekser under panseret 8) Men vi får se, med slike krav så får fort pengene ben å gå på så vi får se om det blir noe. Hvis ikke så skal jeg kose meg med bilen i ett år til, sitter langt inne å kvitte seg med den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin E90 du har ;) Liker motoren din, skulle gjerne hatt det i min ;)

Hva blir det neste? :)

Takk for det :D Er veldig fornøyd med motoren selv, den er bjønnsterk og bruker overraskende lite diesel. Men jeg skal ikke stikke under en stol at lysten på F10 er sterk, har ikke helt siktet meg inn på hvilken motor og om jeg ska ha diesel eller bensin. Vet iallfall at det blir en med sekser under panseret 8) Men vi får se, med slike krav så får fort pengene ben å gå på så vi får se om det blir noe. Hvis ikke så skal jeg kose meg med bilen i ett år til, sitter langt inne å kvitte seg med den :wink:

F10 er en flott bil, den er en helt annen klasse enn E90 er. :) Fattern har F10 525d med sekser og motoren i den er himmelsk god med en fantatstisk lyd ;) Jeg mener som deg at hvis man skal ha F10 MÅ det være med sekser. Men jeg er mer en 3 serie person, siden det er en mindre bil og jeg føler den er mer for meg. Men hva synes du om F31 egentlig? :) Driver å sikler på F31 med 328i med en del Performance snacks. :twisted: Men må vente noen år til de begynner å bli litt billigere og det er vondt å kvitte seg med en bil man er blitt glad i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 er en flott bil, den er en helt annen klasse enn E90 er. :) Fattern har F10 525d med sekser og motoren i den er himmelsk god med en fantatstisk lyd ;) Jeg mener som deg at hvis man skal ha F10 MÅ det være med sekser. Men jeg er mer en 3 serie person, siden det er en mindre bil og jeg føler den er mer for meg. Men hva synes du om F31 egentlig? :) Driver å sikler på F31 med 328i med en del Performance snacks. :twisted: Men må vente noen år til de begynner å bli litt billigere og det er vondt å kvitte seg med en bil man er blitt glad i :)

Ja jeg har likt F10 helt siden første gang jeg så den :) Noe annet enn sekser er uaktuelt i en slik bil for min del, motorene jeg vurderer er 525d, 528i (3,0 litern) og 530d. Jeg var faktisk å prøvde F30 da den ble lansert, var i ett svakt øyeblikk litt gira på en 328i. Men når prisen med det utstyret jeg ville ha steig mot de 800 000 så kom jeg fint ned på jorda igjen :lol:

Merker selv at det sitter langt inne å skulle kvitte seg med E90en, den har til nå vært en kjempe allrigth bil som har gått helt problemfritt. Den er også kjempe gøyal å kjøre, super på vinterføre og snill å drivstoff gjerrig i det daglige :) Også har vi jo fått mange fine opplevelser sammen i de straks to åra som har gått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...