Gå til innhold

Tråden om min E90 325d! Takk for alt.


Fredrik 90
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke tar helt feil, så må en vell opp i så høyt som 530/535 eller 330/335 før det er sekser nå. 2,5/2,8 er jo bare firer med turbo.

Det er helt riktig, i dag så er både 525d og 528i firesylindrede. Men de var seksylindrede fram til høsten 2011 da firerene ble introdusert, og hvis det blir slik bil på meg så blir det nok en 2010 modell hentet ifra Tyskland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har bilen din gått med trimchip nå? Noe problemer pga den økte effekten? Mener å huske at du har 272hk versjonen fra Hartge?

Du har vel også manuell?

Begynner å bli vant med de 197 originale hestene i min 325 ;)

Problemet er at automatkassa i min er god for opptil 450Nm så er litt nervøs for å knerte den :(

Godt nytt år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott E90 med fin motor. Utrolig hvor forskjellig E90 er med/uten det rette utstyret. Dessuten ser det ut som denne blir tatt godt vare på. :)

Godt nytt år Fredrik!

Takker for det :D Jeg er veldig fornøyd selv, uten tvil. Ja dette har jeg også lagt merke til, nå har jo ikke jeg M-sport men synes den ikke ser så værst ut likevel. Takket være litt originalt småtteri som Chrom line, xenonlykter, blackline og lyspakke :)

Godt nyttår til deg også ESveen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har bilen din gått med trimchip nå? Noe problemer pga den økte effekten? Mener å huske at du har 272hk versjonen fra Hartge?

Du har vel også manuell?

Begynner å bli vant med de 197 originale hestene i min 325 ;)

Problemet er at automatkassa i min er god for opptil 450Nm så er litt nervøs for å knerte den :(

Godt nytt år :D

Denne bilen har fått software oppgradering helt uten fysiske inngrep, trimchip er vel litt gammeldags :wink: Har forøvrig kjørt med bilen slik så lenge jeg har hatt den, i straks to år og 40 000 km og det har gått helt fint uten noen problemer av noe slag.

Noen sier 272 mens andre sier 260 til 265 hester, det går iallfall helt greit :) Den største forskjellen er i fart, fra 0-100 så blir gira litt korte og man får litt hjulspinn i starten. Men når man kjører på motor og landevei så røsker det helt greit, jo fortere man kjører nesten jo bedre drar den :) Mange er skeptiske til tuning på disse bilene med automat, men jeg har sett flere som har gjort det uten problemer selv om man får over 100 nm mer enn hva kassa tåler :)

Godt nyttår til det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Burde kanskje ta kontakt med Hartge og høre med dem hvilke erfaringer de har med denne omprogrammeringen ;)

Bavaria leverte jo dette til de som ønsket så det burde være ordentlige programeringer, videre så er jo Hartge i seg selv en meget seriøs aktør. Det eneste er som nevnt automatkassa da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge ac schnitzer osv, så skal jeg si at chippene dems absoulut ikke er det optimale, flere små selskap som kan gjøre det mye bedre tro meg driver med chip selv og vet hva jeg snakker om :) en x6 3.5i med hartge chip og 350 hester og x5'n vår 3.0sd med 330 hester og vi var flere bil lengder forran, har ikke no tro på hartge osv som eiern av bilen sa selv, bare dyrt og kan få bedre og biligere andre steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hartge ac schnitzer osv, så skal jeg si at chippene dems absoulut ikke er det optimale, flere små selskap som kan gjøre det mye bedre tro meg driver med chip selv og vet hva jeg snakker om :) en x6 3.5i med hartge chip og 350 hester og x5'n vår 3.0sd med 330 hester og vi var flere bil lengder forran, har ikke no tro på hartge osv som eiern av bilen sa selv, bare dyrt og kan få bedre og biligere andre steder :)

Kan til dels si meg enig, min driver å fusker rundt 1800-3000 rpm når det er litt kaldt ute og man ligger rolig på turtallet, men men.... går bedre en orginalt da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsatt strålende fornøyd jeg, ikke noe fusk i det hele tatt på min bil iallfall :) Skjer ikke så mye nå midtvinters annet enn at jeg forsøker å holde bilen ren selv om det på denne tiden av året er ganske umulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har gått meg hus forbi! Visste ikke at man fikk E90 325d med så lite utstyr i Norge :) Fin bil!

Den... haha...

Når man kjøper biler i Norge så er det enten utstyr, eller motor. Det er aldri begge deler, det blir for dyrt vettu. Snart får vi avgift på skinnseter pga kua ikke skal slaktes for premium-biler sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har gått meg hus forbi! Visste ikke at man fikk E90 325d med så lite utstyr i Norge :) Fin bil!

Takk for det :)

Synes den er godt utstyrt jeg, mangler kun koppholdere, sportstoler og M sport. Ellers er jeg ganske fornøyd :) Min bil er forøvrig Tyskimporter men jeg mener man får samme utstyr i Norge som i Tyskland, eneste er at Norske biler har litt mer standard utstyr enn Tyske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...