Wacman Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Lar den stå i D, er jo hele poenget med ei automatkasse... Om det sliter unødvendig på kassa,ville det vært advart mot det. Verre synes jeg det er når fruen bruker clutchen fremfor bremsen når hun holder bilen i ro i oppoverbakke-kryss,enten lysregulert eller vanlig.
Boddiz Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Mange synspunkter her.. men er igrunn ikke noe klokere Hadde vært artig å vite hva som "sliter" mest fra en som har skikkelig peiling =)
Hpi Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Send en mail til www.rats.no og spør. Da får du svar fra noen som har peiling.
Werther Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Har lest at det anbefales å sette girkassa i Park hvis man skal stå lenger enn 30-45 sekunder pga varmgang...
inflames662 Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 inflames662: Hæ?? Funker dette kun på nye mercer, eller på såpass gamle som S210? Det funker på W211 og w212 vet jeg...
FredrikE24 Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Har lest at det anbefales å sette girkassa i Park hvis man skal stå lenger enn 30-45 sekunder pga varmgang... Blir det samme som å sette den i Neutral det, bare at man slipper all denne gyngingen
aigin Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Har lest at det anbefales å sette girkassa i Park hvis man skal stå lenger enn 30-45 sekunder pga varmgang... er jo litt komisk at noen tror girkassa kan gå varm i løpet av 1 minutt på tomgang i et lyskryss (stillestående).. samme folka kan finne på å grisekjøre opp trollstigen med full bil og campingvogn på slep med den samme bilen, uten å bekjymre seg for at det samme kan skje der
wicky124 Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 inflames662: Hæ?? Funker dette kun på nye mercer, eller på såpass gamle som S210? Det funker på W211 og w212 vet jeg... w211 preface funker det på (sbs).. og ja..girkassa ryker om bilen står for lenge på tomgang...noe jeg erfarte med e32 min som stod 2timer på tomgang med kassa i P og brente lammellene til reversen fordi oljekjølern ikke var god nok...
FredrikE24 Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Har lest at det anbefales å sette girkassa i Park hvis man skal stå lenger enn 30-45 sekunder pga varmgang... er jo litt komisk at noen tror girkassa kan gå varm i løpet av 1 minutt på tomgang i et lyskryss (stillestående).. samme folka kan finne på å grisekjøre opp trollstigen med full bil og campingvogn på slep med den samme bilen, uten å bekjymre seg for at det samme kan skje der Typisk påskeferie fenomen! Står biler med brente automatkasser opp stølsvegen som oftest hvert år på veien opp til hytta! Er vel greit å gire ned
aigin Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 inflames662: Hæ?? Funker dette kun på nye mercer, eller på såpass gamle som S210? Det funker på W211 og w212 vet jeg... w211 preface funker det på (sbs).. og ja..girkassa ryker om bilen står for lenge på tomgang...noe jeg erfarte med e32 min som stod 2timer på tomgang med kassa i P og brente lammellene til reversen fordi oljekjølern ikke var god nok... Min 7-serie diesel sto på tomgang i park i 11 døgn uten å stoppe motoren! kjørte på dagtid, og stod parkert utenfor huset om nettene på tomgang! (grunn: -30 til -40c i 2 uker i strekk). Girkassa ødelegges ikke av å stå i park ! Du kan jo spørre alle taxisjåførene som omtrent står i P hele døgnet de også..
Thomaz Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Kanskje vært en idè med motorvarmer ? Selv bruker jeg motorvarmer hele vinteren. Den som monteres på bunnpanne.
aigin Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Motorvarmer er udugelige greier i sånn kulde. Bilen har såklart Webasto, men den kan jo ikke stå på hele tiden heller.. Det skal svært lite til før man går strømtom i sånn kulde.. Og en diesel BMW kan stå leenge på tomgang, det liker dem faktisk
540is Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 inflames662: Hæ?? Funker dette kun på nye mercer, eller på såpass gamle som S210? Det funker på W211 og w212 vet jeg... w211 preface funker det på (sbs).. og ja..girkassa ryker om bilen står for lenge på tomgang...noe jeg erfarte med e32 min som stod 2timer på tomgang med kassa i P og brente lammellene til reversen fordi oljekjølern ikke var god nok... Den tok kvelden fordi den allerede var slitt, oljetrykket reiser til plasser det ikke skal og prøver å sette inn flere gir samtidig-lammellene jobber imot hverandre. Hadde den stått i drive, hadde den stått i ett bestemt gir, og levd enda. Derfor bør gamle automater stå i drive ved venting på grønt lys
aigin Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Den tok kvelden fordi den allerede var slitt, oljetrykket reiser til plasser det ikke skal og prøver å sette inn flere gir samtidig-lammellene jobber imot hverandre. Hadde den stått i drive, hadde den stått i ett bestemt gir, og levd enda. Derfor bør gamle automater stå i drive ved venting på grønt lys Litt av en teori du kommer med der he he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå