Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg jo sagtens litt ung til å huske noe av dette, da det skjedde før jeg i det heletatt var påtenkt. Likevel så har jeg alltid hatt sansen for slike små og morsomme biler. Jeg kunne gjerne hatt en 205gti, golf mk1/mk2 gti osv stående på tunet. Desse "hot hatches" som top gear forguder er et fantastisk fenomen igrunn. Små biler som går brukbart og har en god kjøreopplevelse, med en prislapp som er overkommelig.

Skrevet

Bilinteressen begynte med e30. Etter det har jeg holdt meg til bmw fordi det er de jeg kan best.

Vet ikke hvor jeg skal få tak i deler og info hvis jeg kjøper feks en Mercedes.

Skrevet

de "kule" når jeg vokste opp hadde e30 325.. og disse kjørte jo også fra abarthene våre..hehe...

Så en dag kjøpte jeg meg også en...

Skrevet

Nå er jo Abarthen strengt tatt en GTF da, siden den har gassere :P Har mine mil bak rattet i den jeg også, og dæven for en gromlyd det ble etter at staget til luftfilterboksen knakk og tratene sto i friluft :) Hatt både Golf GTI mk1 og Peugot 205 GTI men de heelt klart kuleste "TI" bilene jeg har hatt er BMW 2002 TI og TII.

TIIen tok en 17 år nyere 325i lett på 0-100, med 40hk mindre, så gode gamle lette biler kan fort bli undervurdert i lyskryssene :)

Skrevet

Har aldri hatt GTi, men eier den argeste utfordreren til GTi :) Focus ST (også kalt XR5 turbo eller ST225). Morsom liten bil med 225hk rekke5 under panseret. Bare lyden fra motoren er god nok grunn til å kjøpe ein ST...!

Skrevet
Har aldri hatt GTi, men eier den argeste utfordreren til GTi :) Focus ST (også kalt XR5 turbo eller ST225). Morsom liten bil med 225hk rekke5 under panseret. Bare lyden fra motoren er god nok grunn til å kjøpe ein ST...!

Og hvor mye veier den i forhold til feks en Golf mk1? Si hva du vil men en ny Ford kan ikke helt måle seg med kjøreopplevelsen/gleden i en bil på under et tonn som løfter det innerste bakhjulet, høyt, i krappe svinger :)

Skrevet

Har vært så nære, så nære..... Men det ble bare en 2.0i.GT fra -87 (Mazdarati)

Skrevet
Har vært så nære, så nære..... Men det ble bare en 2.0i.GT fra -87 (Mazdarati)

Ja, Mazda glemte jeg jammen av. Har hatt en -87 323 GT 1.6i også. Fesken hadde vel en 929 antar jeg.

Har btw en motor til 323en liggende enda som er kjørt 79k, får vel pælme den en dag snart.

Skrevet

Har hatt mitsubishi colt gti, og på februar i år kjøpte jeg den eneste mitsubishi lancer gti i norge :!:8)

men solgte den igjen når jeg skulle ha meg bmw.... #-o:evil:

Angrer.....

Skrevet

Jeg hadde en Porsche 924 samt en 944 på midten av 80-tallet (disse teller vel som über GTI´er). Superduper GTI´en over alle GTI´er har jeg også hatt (også på midten av 80-tallet).... Peugeot 205 1,9 GTi. En fantastisk kul bil som jeg mer enn gjerne skulle ha rattet en ekstra gang, men nå har de dessverre trolig rustet bort alle sammen... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...