Gå til innhold

Guide: AUX/iPod/USB til e38, e39, e46, e53, e85 osv.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Svært informativ tråd dette! Flott post fra awt! Tusen takk skal dere alle ha!

Jeg finner likevel ikke noe svar på akkurat min situasjon! Hvilke muligheter har man med tidlig E38 (1995-98) med tanke på USB/SD-adapter? Min 740iA, 1995-modell, har i likhet med alle E38 mellom '95-98 PI-Bus samt original C23 radio/kassettspiller med original Pioneer CD-veksler. Jeg har kjøpt den nyere og oppgraderte radio/CD-spilleren Blaupunkt CD43 (som ble levert fra og med 1999, bl.a. i Z3, og som er I-Bus). Min tanke var at med en I-Bus hovedenhet ville man kunne koble til et USB/SD-adapter så lenge koblingen gjøres ved hovedenheten i stedet for ved CD-veksleren. Det var imidlertid ikke så enkelt! Selve spilleren virker helt fint (utmerker seg med flott lyd!) uten noen som helst modifikasjoner, men får ikke USB/SD-adapter til å virke. Jeg prøvde med Eonon V0032. Det funker ikke! Andre har prøvd, og mislykkes, med Dension!

Er det ikke UTELUKKENDE gjennom CD-vekslerledningen all informasjon mellom original CD-spiller og original hovedenhet sendes? Må jeg "bygge om" bilens originale ledningsnett til I-Bus? Ser at CD43 har I-Bus fra pin 7 på hovedstikket/støpselet. Er det noen som har tips/løsninger å komme med her?

Har søkt etter løsninger "overalt" men ingen tilbyr USB/SD-løsning for BMW E38, 1995-98! Har jo ikke lyst til å bytte bil heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har en E38 med Kassetspiller forran, har dessverre ikke CD-veksler i bilen, bruker FM-sender når for tiden.. Så jeg lurte på, hvis jeg kjøper 16:9 skjerm, og kobler den opp uten CD veksler og Navi, får jeg brukt mediabridge på den da ? Eventuelt, hvor enkel vil koblinga være ?  Har ikke lyst til å sette inn uorginal spiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bare montere original nav skjerm. Den krever at du har en radiomodul(Radio og forsterker) også. Navi skjermen 16*9 eller 4*3 er kun en skjerm.

Det er fullt mulig å ettermontere dette, men litt mer jobb en bare å bytte enheten foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

 

Har noen spørsmål hær nå.

 

Har en e39 touring fra 99, har cd veksler bak,kasettspiller forran og den store kjørecomputeren i radiodisplayet.

skal nå bytte ut til dynavin navi. også tenkte jeg skulle bygge stereo siden jeg har ett rimelig stort mtx anlegg liggende.

 

når jeg bytter til dynavin navi, har jeg da phono utganger til sub og utgang til forsterker til frontsett? eller eventuelt utgang til forsterker til bakhøytalere?

eller må jeg benytte meg av det som er orginalt i bilen av forterkere osv?

 

for att jeg skal ha dynavin er for att jeg vil benytte meg av kjørecomputeren og att den er rimelig, eller finnes det noe alternativ til stereobygge meg skjerm og navi? og att man samtidig får brukt kjørecomputeren?

 

håper noen av dere har peiling på dette :)

 

Mvh Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Monterte i dag AUX-inngang på E46. Var i grunn ikke klar over at det gikk an en gang før jeg snubelt inn her for 2-3 uker siden. Veldig enkelt og greit. Tok vel 20 min kanskje.

Kjøpte kabel på ebay for ca 150.-  Bilen min er produsert 9/2002 og har orginal navi med ettermontert 16/9-skjerm og stikket lå klart i bak spilleren som forklart her i tråden. Tommel opp :)

 

 

Neste steger å innstallere nye høyttalere og sub samt en 4kanaler og en monoblokk. Kanskje jeg lager en egen tråd til dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ser at du har kasettspiller..., det fins jo "kasett" som gir overgang til ipod osv.., jeg fant på e-bay for så og si ingenting..., men jeg aner ingenting om kvaliteten hverken på "kasetten" eller på lyden...

 

bbvxwt4r7pf8bv4aivvm.jpg

Da spør eg for og være sikker her !! Slenger med ett bilde av navi modulen eg har i min bil , har ikkje cd veksler i bagasjerommet .. Har dokke linker til plasser eg kan kjøpe duppeditter som gjer att eg kan få usb / aux osv ?? Bilen er en 2000 mod ....

På forhond takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ein ombygd M5 20001mod som har stor navi professional og kasset framme men ikkje cd-veksler så er usikker på om det ligger kabel til den. Finner det ut i helga.

 

Tenkte å gå for ein Blaupunkt THA 475 pnp forsterkar også monoblokk til sub. Vil blaupunkt forsterkaren fungera med audiovox ambr 1500 eller vil adapteren til blaupunkt forsterkaren gjera det vanskelig å kobla til audiovoxen?

 

http://www.blaupunktdirect.co.uk/incar-amplifiers/tha-475-pnp-plug-and-play-amplifier.html

http://www.blaupunktdirect.co.uk/incar-amplifiers/tha-plug-and-play-amplifier-adaptor-cables.html 

 

Det eg ser etter er full pakke med bluetooth,radio,iphone 5 tilkopling osv, og eit bedre anlegg i bilen. 

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Prøvde å lese første post og litt igjennom tråden, men fant ikke helt svar på hva som trengs.

Jeg har en 1994 E38 med kasett foran og CD-veksler baki. Er det noe løsning for Bluetooth? Evt til nød kun AUX.

 

Ser at Mediabride osv må ha navi eller nyere enn 2002? 

Evt er det kanskje enklere å bare bytte til uorginal spiller? Vil så klart ha det orginalt vis det er mulig.

 

EDIT: Jeg ser jeg har BMW Business (BP8266)

http://www.carinterface.nl/image/data/BMW/original/bmw-business-bp8266.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kjøpe meg GROM audio http://www.ebay.com/itm/121152996618?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

å montere i e39, med følgende utstyr:

 

S602A  On-board monitor withTV
S625A  Telephone, D-Network mobile phone
P628A  Communication pack
S670A  Radio BMW Professional RDS
S672A  CD changer for 6 CDs
S677A  HiFi system Professional DSP

 

Skal passe utifra jeg har skjønt, koster ikke stort heller, også får jeg bluetooth, som er det viktigste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Skal montere aux i min 540i,

Bilen er 01/2000 mod med 16:9 navi. Om denne er den som kom originalt i bilen vet jeg ikke.

Men siden bilen min er så gammel skal jeg i følge 1.post ha noen ledninger ut fra cd veksler jeg kan koble aux ledning innpå.

Problemet er at fargene nevnt her ikke er de samme som i bilen min. Jeg har ikke hvit ledning med brunt på, hvit ledning med rødt på eller blå ledning.

Legger ved bilde av navi skjerm og ledninger :)

Godt mulig jeg har missforstått noe veldig her da :P

post-55690-0-18431300-1422537088_thumb.j

post-55690-0-57431600-1422537102_thumb.j

post-55690-0-53997500-1422537115_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...