Gå til innhold

Guide: AUX/iPod/USB til e38, e39, e46, e53, e85 osv.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha. Skriver en kort rapport i morgen vedr. hvordan det gikk... :)

Hmmm... jeg skulle nok ha lest hele tråden og ikke bare innledningen. Den nye kontakten er ferdig laget, men så oppdaget jeg at min spiller har runde kontakter og dermed har den ikke aux-inngang... og selvfølgelig virker det heller ikke. Jeg vil ikke betale 5-600 kroner for et aux-adapter så der ender prosjektet for min del... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det også korrekt oppfattet at kabelen med koblingspinnene skal kobles til på pinne 3 (venstre kanal), pinne 4 (høyre kanal) og pinne 10 (felles) på kontakten?... :)

Eller skal den røde og hvite ledningen fra AUX kabelen hhv. være på pinne nr. 9 (Rød) og 8 (hvit), mens jord skal være på pinne nr. 4?... :?

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=241709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om det stemmer bedre ja.

Skal endre førstposten med en gang.

Edit: lurer på om kanskje det som stod gjaldt biler med navigasjon og radiomodul bak. Må sjekke litt mer opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei!

Har en 316 e46 2001 som jeg har byttet ut den orginale radioen med en nyere bmw business radio fra 2003 (compact), og kjøpt orginal aux kabel fra bmw forhandler. Kjøpte også antenne ledningen som gjør at antenne ledningen passer.

Mitt problem er at det er dårligere lyd i den nye stereoen jeg har satt inn, mindre bass og generelt dårligere lyd enn den gamle. Uavhengig om det er igjennom aux kabelen eller radioen. (Har justert på Eq uten noe særlig forskjell)..

Er det noen som har vært borti lignende eller har et triks i ludo for å få fikset det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag monterte jeg en Yatour enhet på min 200 bmw e39. Spilleren som står i min bil er en CD53 med software versjon 50. Jeg måtte jukse litt da jeg også har en Blaupunkt overgang kobla på bak spilleren, men klarte mirakuløst nok å få på plass igjen spiller, klima og cd-spiller med den vasen av en ledningsklump det nå er bak.

Fikk bare testa aux kontakten med telefonen, men er fornøyd bare jeg fikk den muligheten.

Lyden er litt jalla med mye som "mangler" i midten av lydbildet og er veldig krass diskant og mye bass.

Jeg dro bare ledningen til enheten ned og ut ene koppeholderen så jeg har det lett tilgjengelig.

Info som står på spilleren min:

6on3qhvonuufs9u5z7pb_thumb.jpg

Hvordan enheten ser ut. ( mulighet for usb, sd kort og Aux ledning )

qzaesiuel2lxzcclvynn_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei, har en BMW 520i E39 fra 1998. Denne ønsker jeg nå å ordne aux-inngang i. Jeg har lest guiden, men får ikke ledningsfargene til å stemme. Jeg har Hifi System Professional DSP og Radio Professional RDS, kan dette ha noe med at ledningsfargene ikke stemmer??

Legger med bilde av ledningene/koblingene bak spilleren og cd-veksleren:

l1dh.jpg

crwp.jpg

gwts.jpg

wl7b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enheten du har plukket ut forran i dash'n heter for MID (Multi Information Display). Radioen din er enheten som sitter over den.

Siden du har DSP, så ville jeg ha montert en Audiovox (Dice) Mediabridge + en DSP adapter.

Får kjøpt komplette sett via ebay. Koster litt, men jeg er redd det er den eneste løsningen for din del siden du har en DSP forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gjennom denne youtube videoen fra bavaria sound werks, å får det ikkje helt til å stemme det de sier. Han sier at dersom du har alle tre kontaktene tilkoblet bak på cd-veksleren, så har du ikke DSP. Men jeg har jo både DSP og alle tre koblingene tilkoblet..

Men må han ha mediabrigde etter man han montert dsp adapter, eller går det ann å hente ut lydsignal med kabler fra den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...