Fredrik Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Takk skal du ha. Skriver en kort rapport i morgen vedr. hvordan det gikk... Hmmm... jeg skulle nok ha lest hele tråden og ikke bare innledningen. Den nye kontakten er ferdig laget, men så oppdaget jeg at min spiller har runde kontakter og dermed har den ikke aux-inngang... og selvfølgelig virker det heller ikke. Jeg vil ikke betale 5-600 kroner for et aux-adapter så der ender prosjektet for min del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 14, 2013 Share Skrevet April 14, 2013 Er det også korrekt oppfattet at kabelen med koblingspinnene skal kobles til på pinne 3 (venstre kanal), pinne 4 (høyre kanal) og pinne 10 (felles) på kontakten?... Eller skal den røde og hvite ledningen fra AUX kabelen hhv. være på pinne nr. 9 (Rød) og 8 (hvit), mens jord skal være på pinne nr. 4?... http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=241709 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 14, 2013 Forfatter Share Skrevet April 14, 2013 Det ser ut som om det stemmer bedre ja. Skal endre førstposten med en gang. Edit: lurer på om kanskje det som stod gjaldt biler med navigasjon og radiomodul bak. Må sjekke litt mer opp i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524 Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Hei! Har en 316 e46 2001 som jeg har byttet ut den orginale radioen med en nyere bmw business radio fra 2003 (compact), og kjøpt orginal aux kabel fra bmw forhandler. Kjøpte også antenne ledningen som gjør at antenne ledningen passer. Mitt problem er at det er dårligere lyd i den nye stereoen jeg har satt inn, mindre bass og generelt dårligere lyd enn den gamle. Uavhengig om det er igjennom aux kabelen eller radioen. (Har justert på Eq uten noe særlig forskjell).. Er det noen som har vært borti lignende eller har et triks i ludo for å få fikset det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 I dag monterte jeg en Yatour enhet på min 200 bmw e39. Spilleren som står i min bil er en CD53 med software versjon 50. Jeg måtte jukse litt da jeg også har en Blaupunkt overgang kobla på bak spilleren, men klarte mirakuløst nok å få på plass igjen spiller, klima og cd-spiller med den vasen av en ledningsklump det nå er bak. Fikk bare testa aux kontakten med telefonen, men er fornøyd bare jeg fikk den muligheten. Lyden er litt jalla med mye som "mangler" i midten av lydbildet og er veldig krass diskant og mye bass. Jeg dro bare ledningen til enheten ned og ut ene koppeholderen så jeg har det lett tilgjengelig. Info som står på spilleren min: Hvordan enheten ser ut. ( mulighet for usb, sd kort og Aux ledning ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Juli 16, 2013 Share Skrevet Juli 16, 2013 hei, har en BMW 520i E39 fra 1998. Denne ønsker jeg nå å ordne aux-inngang i. Jeg har lest guiden, men får ikke ledningsfargene til å stemme. Jeg har Hifi System Professional DSP og Radio Professional RDS, kan dette ha noe med at ledningsfargene ikke stemmer?? Legger med bilde av ledningene/koblingene bak spilleren og cd-veksleren: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Den enheten du har plukket ut forran i dash'n heter for MID (Multi Information Display). Radioen din er enheten som sitter over den. Siden du har DSP, så ville jeg ha montert en Audiovox (Dice) Mediabridge + en DSP adapter. Får kjøpt komplette sett via ebay. Koster litt, men jeg er redd det er den eneste løsningen for din del siden du har en DSP forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2013 Det bør gå greit å koble seg til 3-pins-kontakten på CD-veksleren om du vil gjøre det på billigmåten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Det bør gå greit å koble seg til 3-pins-kontakten på CD-veksleren om du vil gjøre det på billigmåten. tror det er strømledninger, for når jeg tok de ut skrudde både cd-veksleren og MID seg av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2013 Ja, godt mulig, men merkelig at det da er tre. Hvilke ledninger er det i den andre pluggen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Ja, godt mulig, men merkelig at det da er tre. Hvilke ledninger er det i den andre pluggen? det er jeg usikker på, må da nesten være signalledninger der da? den coax ledningen til venstre går rett på forsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 En er avhengig av å ha en DSP adapter for å få lyd. Hvis dette ikke er tilfelle, ville ikke da salget av DSP adaptere være unødvendig/bortkastet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2013 Jeg kjenner lite til hele DSP-systemet, er CD-veksleren også digital? Isåfall går det ikke, og jeg skal legge dette inn i førstetråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatso91 Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Har holdt på å prøve å fikse aux på min e39 med DSP også, må nok montere dice for og få det til å fungere. Dritt system bmw har laget her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 så gjennom denne youtube videoen fra bavaria sound werks, å får det ikkje helt til å stemme det de sier. Han sier at dersom du har alle tre kontaktene tilkoblet bak på cd-veksleren, så har du ikke DSP. Men jeg har jo både DSP og alle tre koblingene tilkoblet.. Men må han ha mediabrigde etter man han montert dsp adapter, eller går det ann å hente ut lydsignal med kabler fra den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå