Gå til innhold

stoppet en promillekjører, blir kanskje annmeldt

GeirAndre
 Share

Anbefalte innlegg

Du gjorde selvsagt rett i å stoppe en fyllekjører men hvorfor i rakkern lappa du til ham gjentatte ganger! Hvis du har så kort lunte i alkoholpåvirket tilstand så er du en fare for andre og burde ikke vært sluppet ut på prøve!

Men skjedd er skjedd, jeg ville nok som de andre anbefaler prøve å komme til en privat avtale! Om du skal betale for låsene er en annensak, litt både og ettersom det var du som kasta nøkklene hans bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til trådstarter: Et fellestrekk som går igjen blant mange som jobber hardt for å holde seg borte fra fengsel og kriminalitet, er at de har kamerater som gjør jobben vanskelig for dem. Det kan derfor være lurt at du velger andre å tilbringe tid sammen med i resten av prøvetiden din - kanskje særlig i helgene.

Hør hør!

Generelt vet jeg ikke om jeg hadde turt å gått på fest engang om jeg hadde vært prøveløslatt. Der kan alt skje.

Har stoppet to fyllekjørere i mine yngre dager ved å rappe nøkler. En kompis av meg stoppet en på liknende måte som trådstarter, bortsett fra at han kasta sjåføren med ansiktet ned i asfalten og satt på ham til politiet kom. Kan ikke minnes at han fikk noen problemer pga det. Vil tro det går under å "anholde en som er i ferd med å begå, eller begår en straffbar handling inntil poltiet kommer" osv.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det går under å "anholde en som er i ferd med å begå, eller begår en straffbar handling inntil poltiet kommer" osv.. ?

Ikke engang purken har lov til å anholde noe på den måten. Å er du på prøve så ryker du rett inn igjen.

Ta det med han privat, han ønsker nok egentlig ikke å blande politiet inn så blir nok enig med han.

Og neste gang vil jeg anbefale å la politiet ta seg av den typen "arrestasjoner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr i Elverum som ble slått ned av kameraten sin skulle anmelde han, men det ble ikke noe av da han hadde gått berserk på huset til vedkommende. Det hele løste seg når han fikk voldsskadeerstatning som betalte tannskaden hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. lurer på om alle her er like kloke som dem sier. er ingen som etterpåkloke.. når en tulling nesten kjører på venna deres i fylla. men samma det.

prøvde ikke å leke noe helt heller.

men tror dere virkelig at politiet vil støtte en fyllekjører?

Jeg tror det ikke - men det ser ut som om mange fester seg ved at du har prøvetid; dvs. at du er tidligere straffet.

Samtidig snakker du om en som driver med fyllekjøring gjentatte ganger:

en bekjent av meg har kjørt mye i fylla, sikkert hver gang jeg har sett han

Du sier ikke hvorvidt han er dømt for fyllekjøring, eller om han hittil har sluppet unna med det.

Akkurat dét har mye å si for hvem av dere to politiet ville feste mest lit til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til trådstarter: Et fellestrekk som går igjen blant mange som jobber hardt for å holde seg borte fra fengsel og kriminalitet, er at de har kamerater som gjør jobben vanskelig for dem. Det kan derfor være lurt at du velger andre å tilbringe tid sammen med i resten av prøvetiden din - kanskje særlig i helgene. :)

Du sier ikke hvorvidt han er dømt for fyllekjøring, eller om han hittil har sluppet unna med det.

Akkurat dét har mye å si for hvem av dere to politiet ville feste mest lit til.

Dette er de to mest sentrale og viktigste kommentarene i denne tråden så langt. Jeg har såvidt vært innom den siste i forbindelse med at man som tidligere straffet og på prøveløslatelse har en svært dårlig sak nesten uansett hvordan den utvikler seg. Bare det at man er involvert i bråk når man er prøveløslatt er en alvorlig sak.

Som Barock er inne på er den beste preventive løsningen for å unngå bråk og evt. tilbakefall til et kriminelt levemønster ganske enkelt å få noen nye venner. Dette gjør man best ved å revurdere hele livssituasjonen. Spesielt bør man unngå alkohol og stoffer, men det kan også være nødvendig å flytte til en annen landsdel , få en ny jobb... rett og slett bygge opp livet på nytt igjen under mer fornuftige rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. lurer på om alle her er like kloke som dem sier. er ingen som etterpåkloke.. når en tulling nesten kjører på venna deres i fylla. men samma det.

prøvde ikke å leke noe helt heller.

men tror dere virkelig at politiet vil støtte en fyllekjører?

Har vel ingenting å gjøre med etterpåklokskap å gjøre, men sunn fornuft og normal tankegang.

Jeg tror ikke politiet vil støtte en fyllekjører, og det er heller ikke det saken her går ut på.

Det er ingen tvil om at denne fyllekjøreren skulle vært straffet uansett, men når han ikke blir anmeldt fordi du er redd for straff selv, så tar det vel ikke lang tid før denne dusten setter seg inn i en bil igjen i beruset tilstand, og hvem vet kanskje han den gangen klarer å kjøre på noen og skade eller drepe andre.

Så til det du skriver:

[i]hvis han annmelder meg vil jeg motannmelde han for promillekjøring men er usikker på hvordan utfallet blir her siden jeg ga han en kilevink!

En annen ting er at jeg er ute på prøveløslatelse og vil nådig tilbake.

jeg har fyllekjørt mye selv men har lært og er fotgjenger en god stund fremover og tar sterkt avstand fra dette. snakker av erfaring.

Beklager at jeg skriver dette, men dette er for meg helt utrolig dumt, og skikkelig barnehagementalitet, hvis han anmelder meg så motanmelder jeg han, da håper jeg virkelig at han anmelder deg, for han burde vært anmeldt fra første sekund, og det samme gjelder deg, for er dere voksne nok til å utføre disse handlingene som her er gjort, så får dere stå for dem også.

At du er ute på prøveløslatelse og nådig vil inn igjen, ja det forteller meg bare hvor manglende sunn fornuft og normal tankegang du har, når du velger å heller skade en person med grov vold, enn å løse saken på en mer normal måte.

Men selvfølgelig når du da også kommer med den opplysningen at du faktisk har vært, (og for alt hva vi vet kan være), en som titt og ofte kjørte i fylla selv, så sier det meg ganske mye om deg.

Beklager at jeg er så krass mot deg, men du har like liten sympati fra meg som den dusten du har ødelagt tenna på.

Vold er også en ting som dreper på lik linje som fyllekjøring, man behøver kun å gjøre det en gang for å drepe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar i mot kritikk.. ellers hadde jeg ikke skrevet det her:) jeg veit veldig godt hvor tulling jeg har vært i sammenheng med uaktsom kjøring og fyllekjøring. noe jeg også prøver å legge bak meg

grunnen til at jeg sier at jeg mot annmelder han er for å prøve å få han til å trekke sin annmeldelse så jeg slipper stress med prøveløslatelsen min!

jeg veit også at min handling var over streken men da får vi vri det til en hard ørefik for å understreke at jeg mente alvor?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til trådstarter: Et fellestrekk som går igjen blant mange som jobber hardt for å holde seg borte fra fengsel og kriminalitet, er at de har kamerater som gjør jobben vanskelig for dem. Det kan derfor være lurt at du velger andre å tilbringe tid sammen med i resten av prøvetiden din - kanskje særlig i helgene. :)

Akkurat dét har mye å si for hvem av dere to politiet ville feste mest lit til.

Dette er de to mest sentrale og viktigste kommentarene i denne tråden så langt. Jeg har såvidt vært innom den siste i forbindelse med at man som tidligere straffet og på prøveløslatelse har en svært dårlig sak nesten uansett hvordan den utvikler seg. Bare det at man er involvert i bråk når man er prøveløslatt er en alvorlig sak.

Som Barock er inne på er den beste preventive løsningen for å unngå bråk og evt. tilbakefall til et kriminelt levemønster ganske enkelt å få noen nye venner. Dette gjør man best ved å revurdere hele livssituasjonen. Spesielt bør man unngå alkohol og stoffer, men det kan også være nødvendig å flytte til en annen landsdel , få en ny jobb... rett og slett bygge opp livet på nytt igjen under mer fornuftige rammer.

Altså for å understreke litt her.

jeg har aldri hengt i noe miljø der det er snakk om tungt kriminelle karer med masse knark og krim.

jeg har driti meg ut med mye grisekjøring.. jeg har fagbrev som mekaniker men er snart ferdig med fagskole for å få en bedre og annen jobb (der man ikke trenger førerkort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med han å bli "venner". Betal litt for at han ikke gjør det vanskeligere for deg med tanke på prøveløslatelse. Om det så er å betale for nøkler og tannlege så tror jeg det på langsikt lønner seg. Ja det er kjip, dyrt og litt stolthet må svelges, men av og til er letteste utvei det smarteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med han å bli "venner". Betal litt for at han ikke gjør det vanskeligere for deg med tanke på prøveløslatelse. Om det så er å betale for nøkler og tannlege så tror jeg det på langsikt lønner seg. Ja det er kjip, dyrt og litt stolthet må svelges, men av og til er letteste utvei det smarteste.

Høres lurt ut, og skulle dette ende med anmeldelser så er det jo uansett heller ikke politiet som er dømmende makt i Norge. Er nok en advokat som best kan svare på evt. utfall av dette? Er det noen klare bevis mot deg bortsett fra din innrømmelse her?

Bra du prøver å stoppe en fyllekjører, men uten vold er nok en bedre løsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut, og skulle dette ende med anmeldelser så er det jo uansett heller ikke politiet som er dømmende makt i Norge. Er nok en advokat som best kan svare på evt. utfall av dette? Er det noen klare bevis mot deg bortsett fra din innrømmelse her?

Bra du prøver å stoppe en fyllekjører, men uten vold er nok en bedre løsning..

jeg har innrømt en hard ørefik for å understreke at jeg mente alvor.

siden han ikke ringte politiet eller dro rett til legevakt så er det ikke noe dokumentasjon på det.

Advokaten min regna med det ble henlagt siden det ikke var noe dokumentasjon rett etter hendelsen også. Da ble det også vanskelig å reise noe krav mot meg å betale (tann)lege regning mm.

Snakket i går med en bekjent førstebetjent i oslo som også trodde saken ville bli henlagt.

ordner seg vel.. jeg har lært, han har lært(eller tror egentlig ikke det men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg sier at jeg mot annmelder han er for å prøve å få han til å trekke sin annmeldelse så jeg slipper stress med prøveløslatelsen min!

jeg veit også at min handling var over streken men da får vi vri det til en hard ørefik for å understreke at jeg mente alvor?!

Sorry meg men:

Hvilken verden lever du i, siden du må gi folk en kraftig "ørefik" for å understreke at du mener alvor??

Når du her nå gang på gang prøver å rettferdiggjøre dette, så blir jeg forundret over din tankegang.

Det som kan leses mellom linjene her i dine innlegg, er at det er helt ok og ødelegge tenna til folk som er dumme nok til å kjøre i fylla.

Missforstå meg ikke, jeg mener fyllekjøring er så ille at selv 21 dager inne og fratatt førerkort ikke er strengt nok.

At hverken DU og eller andre har anmeldt denne idioten for fyllekjøring, både den nevnte gang og alle de tidligere gangene er helt hår-reisende, og det vitner bare om idioti fra deg og dere, dette blir rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...