Gå til innhold

Nye BMW 3-serie F30 - offisielle bilder.

noekult
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Noekult, hvorfor denne fasinasjonen med D3? Hva er rått med en firesylindret - 2 liters steinknuser med 200 hester liksom...

Jeg mener den ikke er en ekte alpina, dekaltrimming og lite annet...De har jo ikke gjort en dritt med bilen annet enn å bytte dempere og chippe motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult, hvorfor denne fasinasjonen med D3? Hva er rått med en firesylindret - 2 liters steinknuser med 200 hester liksom...

Jeg mener den ikke er en ekte alpina, dekaltrimming og lite annet...De har jo ikke gjort en dritt med bilen annet enn å bytte dempere og chippe motoren...

Eller fattigmanns Alpina som fattern kalte det! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, jeg glemte at man ikke kan ha fascinasjon for biler med små motorer og såkalte innstegsmodeller :)

Skjønner ikke hvorfor jeg skal forsvare min kjærlighet for denne modellen, men kan gi deg 3 grunner jeg:

1) Jeg snakker om og ser på den som en bruksbil, ikke en supersedan à la M3. Jeg tenker ikke på en bil å ta med på banen. Snakker man om å kun ha en bil, så ser jeg heller på en 330i i stedet...

2) Jeg bor midt i byen og kjører her i Oslo sentrum mer enn 90% av tiden - du får knapt strukket på 150 hk i en eldre 320D, trenger ikke mer enn ca. 200 hk i en slik bil. Det er også fornuftig med noe som sipper diesel og har automatgir da jeg ofte havner i køkjøring som kan vare to timer til sammen i løpet av en travel dag.

3) Den er rimelig og kun hakket dyrere enn vanlig 3-serie. Det gjør at den er realistisk å drømme om, da jeg faktisk kan ha råd til den en dag. Problemet med andre modeller med mye kraftigere motor er det at de er dyre så lenge i Norge at de gjerne blir "utdaterte" den dagen de sniker seg under 400.000 kr. grensa. Vil jeg ha en liksom-M3 Alpina fra 2004 eller vil jeg heller ha en nesten ny D3 til samme prisen? Gi meg heller D3en. Igjen, ser på D3 i bruksbil øyne.

Hva er dine kriterier for en ekte Alpina da? Må den ha en viss størrelse på motor, viss antall med hk og koster minster 1 million ny i Norge?

Jeg liker også Fiat Panda 100HP, Mazda MX-5 NA 1.6, Volkswagen Lupo 1.0, Fiat 500 F Nuova, Peugeot 106 Rallye og mange fler med bittesmå motorer. For min del handler det ikke om krefter så lenge det ikke gjelder en helt for jævlig lat motor som 518Ien min har eller så lenge det ikke er snakk om en separat sportsbil...

Ja, glemte jo at 325d er rikmannsrekkseksern i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glemte jo at 325d er rikmannsrekkseksern i Norge :)

Og hva feiler det deg! Sånne idiotkommentarer han du holde deg for god til. Hvorfor skal jeg og min bil angripes? Dette var et passende utsagn min far har kommet med og jeg deler ikke hans mening ang Alpina D3!

Jeg synes at Alpina D3 er et greit alternativ for dem som vil ha en nyere ekte Alpina men ikke er millionærer! Jeg selv ville jo hatt en E34 B10 4,0 hvis jeg skulle hatt en Alpina.

Og rikmannsrekkesekseren i 3-serien må jo være 335d, det burde du ha vist! Synes egentelig du burde ta deg en pause i fra bimmers hvis du skal fortsette å være så "hårsår" for alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...