Fredrik 90 Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Veldig artig og interessant reisebrev Til sommeren skal vi selv på en liknende langtur i europa, turen går fra Arandal-Munchen-Roma-Monaco-Paris-Nurbrurgring og hjem Vi har beregent 3-4 dager på hvert stoppsted, særlig i Monaco så vi kan få sett litt av Nice, St Tropez og resten av rivieraen! Gruer meg litt til å kjøre i travle storbyer som Roma og Paris men folk jeg har snakket med som har kjørt der sier at det går fint bare man ikke lar seg stresse Også er jo 325en både rask og snerten så det bør gå bra Eneste jeg er redd for et at det skal skje noe galt med bilen underveis, det er jo den vi er avhengige av! Kommer til å ta full storservice og NAF test før vi legger av gårde, bilen er jo ikke så gammel men best å være på sikre siden Ser fram til du får oppdatert tråden med flere bilder og informasjon fra resten av turen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Fredrik: er det ikke like greit å bare be verkstedet du setter bort storservicen til om å sjekke litt ekstra over bilen, utover det som inngår i servicen? Og så heller gi blaffen i NAF-test? Ser for meg at et bmw-verksted kan bmw bedre enn naf som er borti alt mulig, og kommer sikkert ikke til å koste så veldig mye mer heller. Og det er sikkert sant som du sier angående Roma og Paris og kjøring i disse byene, viktig å ikke stresse. Blir man usikker på hvor man er, så er det kanskje lurt å bare følge trafikken noen kvartaler til gps'en kan få deg på riktig rute igjen. Har besøkt begge byene til fots, og spesielt Paris så ut som en forferdelig by å ferdes med bil i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Fredrik: er det ikke like greit å bare be verkstedet du setter bort storservicen til om å sjekke litt ekstra over bilen, utover det som inngår i servicen? Og så heller gi blaffen i NAF-test? Ser for meg at et bmw-verksted kan bmw bedre enn naf som er borti alt mulig, og kommer sikkert ikke til å koste så veldig mye mer heller. Og det er sikkert sant som du sier angående Roma og Paris og kjøring i disse byene, viktig å ikke stresse. Blir man usikker på hvor man er, så er det kanskje lurt å bare følge trafikken noen kvartaler til gps'en kan få deg på riktig rute igjen. Har besøkt begge byene til fots, og spesielt Paris så ut som en forferdelig by å ferdes med bil i! Nja, nå skal servicen taes på Bavaria og blir sikker dyr nok bare den, kjenner jeg dem rett så skal de sikkert ha en halv million ekstra for å sjekke over bilen Også er jeg NAF medlem og får denslags veldig billig! Har forøvrig sittet på med min far i Paris, og han klarte seg bra selv om han ble litt oppkavet til tider Satt også på med min onkel som kjørte i Paris med en, ja av alle biler en Chevy Suburban Men det gikk greit det, XXL suv med utenlandske skilter (Norske altså, utenlandske for franskmenna) fikk små Renaulter og Peugeoter til å vike unna som bare rakkern! Dundra inn i enveiskjørte gater så småripsa på fire hjul spratt opp på fortaua på begge sider av veien, gal mann han her ser du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Ta servicen i Tyskland heller. En god del billigere, og du får somregel en bedre opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Ta servicen i Tyskland heller. En god del billigere, og du får somregel en bedre opplevelse. Har tenkt på det også, særlig siden vi skal ha 3 dager i Munchen! Men om service lampa begynner å lyse i god tid før turen så har jeg ikke lyst til å kjøre med den og i tillegg halveis ned i europa! Liker å være punklig med servicene, sikkert ikke farlig å gå over tiden men det tar seg dårlig ut i serviceheftet Får se hva det blir til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Ta det i Flensburg på vei ned. Er bare snakk om en dag ekstra som kan bruker på Scandinavian Park, Citti Park (handelsområder) e.l. Butikken/verkstedet heter Albert Bauer og de snakker dansk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Jeg titter stadig innom tråden for å se om det har kommet flere bilder I sommer har jeg også tenkt å reise langt. Det blir sannsynligvis Oslo - Amsterdam - Nürburgring - Paris - Millau - Nice - Monaco - Roma - Venezia - Wien - Praha - Berlin - Oslo. Jeg må også benytte anledningen til å få fikset en del småfeil med bilen. Før har jeg tatt det i Praha på et ikke-merkeverksted. De tok latterlige 80 kr timen. Men denne gangen må jeg kanskje på BMW-verksted. Er det noen som har noen gode tips til verksted på ruten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Ta det i Flensburg på vei ned. Er bare snakk om en dag ekstra som kan bruker på Scandinavian Park, Citti Park (handelsområder) e.l. Butikken/verkstedet heter Albert Bauer og de snakker dansk. Min far har pleid å dra til Albert Bauer med sin E60, er jo ikke lange turen heller så det kan jo eventuelt taes før turen også! Hver gang så har han fått førsteklasses service, enten leiebil eller drosje tilbake til hotellet og nyvaska bil tilbake Vil bli vurdert selv om det er uhyre lettvint å bare sette fra seg bilen på Bavaria på morran og hente den etter jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Veldig morsom lesing,dette inspirerer veldig til å ta en lignende tur selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Hørtes ut som en fin rute det der, men til opplysning: NurnBerg ligger lengre sør en Nurburg der Nurburgring er Vil tro Praha-Berlin-Nurburg er et bedre alternativ...Hvilken bil kjører dere? Okay Ja vi gleder oss såppas at planleggingen har samboeren startet allerede Hvilken bil vi kjører er noe usikkert enda. Enten E36 Touringen eller 535`n. Enda 6 måneder til så bil er ikke noe stress enda. Med tanke på at man skal ut på ringen å kjøre så hadde det vært greit å kjørt en bil med litt kjøreegenskaper. Blir båt fra Oslo til Kiel. Bare 990 med lugar. Return tar vi brua da hjemturen med kielbåten kostet rundt 3000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2012 Fredrik: er det ikke like greit å bare be verkstedet du setter bort storservicen til om å sjekke litt ekstra over bilen, utover det som inngår i servicen? Og så heller gi blaffen i NAF-test? Ser for meg at et bmw-verksted kan bmw bedre enn naf som er borti alt mulig, og kommer sikkert ikke til å koste så veldig mye mer heller. Og det er sikkert sant som du sier angående Roma og Paris og kjøring i disse byene, viktig å ikke stresse. Blir man usikker på hvor man er, så er det kanskje lurt å bare følge trafikken noen kvartaler til gps'en kan få deg på riktig rute igjen. Har besøkt begge byene til fots, og spesielt Paris så ut som en forferdelig by å ferdes med bil i! Paris var rene søndagskjøringa i forhold til Marseille, det som er viktig når man kjører i slik trafikk er at man er helt våken hele tiden og passer på og kjøre relativt aktivt for og ikke skape irritasjoner i trafikken, det generelle samarbeidet i trafikken i utlandet er langt bedre enn i Norden da det er så mye trafikk at folk må samarbeide for at trafikken skal gå rundt. Her i Norge står man på sine krav og gjør det man kan for at andre skal gjøre feil i trafikken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2012 Hørtes ut som en fin rute det der, men til opplysning: NurnBerg ligger lengre sør en Nurburg der Nurburgring er Vil tro Praha-Berlin-Nurburg er et bedre alternativ...Hvilken bil kjører dere? Okay Ja vi gleder oss såppas at planleggingen har samboeren startet allerede Hvilken bil vi kjører er noe usikkert enda. Enten E36 Touringen eller 535`n. Enda 6 måneder til så bil er ikke noe stress enda. Med tanke på at man skal ut på ringen å kjøre så hadde det vært greit å kjørt en bil med litt kjøreegenskaper. Blir båt fra Oslo til Kiel. Bare 990 med lugar. Return tar vi brua da hjemturen med kielbåten kostet rundt 3000,- "Stor" motor og høy utveksling er iværtfall stikkordet for og ta seg fort fram uten større slitasje på bil:) hold selv "masjfart" på 190-210 km/t med ca 3300-3700rpm på turtelleren over lange perioder i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet April 28, 2012 Share Skrevet April 28, 2012 fredrik90: har kjørt til st tropez/nice/monaco mange ganger.. veldig fin tur og rivieraen er en delig plass å være. skulle jeg anbefalt deg noe så må det være å kjøre litt fjeller på vei ned, det er en ordentlig opplevelse, høyeste jeg var oppi med bil var vel 2770 meter over havet, ganske morro. Kjør Grand Saint Bernard, og velg å kjør over fjellet og ikke gjennom tunnelen, veldig fin tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet April 29, 2012 Forfatter Share Skrevet April 29, 2012 For ikke og snakke om stelviopasset, kommer bilder derifra Skal laste opp resten av bildene en gang i Juni når jeg får tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 "Stor" motor og høy utveksling er iværtfall stikkordet for og ta seg fort fram uten større slitasje på bil:) hold selv "masjfart" på 190-210 km/t med ca 3300-3700rpm på turtelleren over lange perioder i Tyskland. Marshastigheter på 190-210 Km/t er det dessverre ikke så ofte man opplever på Autobahn lenger. Man kan være heldig om natten midt i uken, men selv på dette tidspunktet er det såpass mye trafikk i Tyskland at man ikke kan holde slike hastigheter i særlig lang tid av gangen. Vår E46 318d Touring har forøvrig ca. 3500 rpm i 170 Km/t. 150-160 Km/t er også den hastigheten som er lettest å holde lenge på Autobahn hvis man først skal kjøre hurtigere enn den øvrige trafikken (som typisk går i 120-130 Km/t). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå