Gå til innhold

Panser-BH - Kult, eller idiotisk?

Skilbert
 Share

Panser-BH - Kult eller idiotisk?  

131 stemmer

1. 1. Panser-BH - Kult eller idiotisk?

• Kult
      50
    • Idiotisk
      67
    • Bare til transport
      14

Anbefalte innlegg

hva er vitsen med dette? sånn som jeg ser det så samler deg seg bare skit mellom panser og denne så det sliter med på lakken enn om den ikke hadde vært der. stygt som f og

Du vet vel at vitsen er å beskytte mot steinsprut. Ja, det samler seg mye dritt i drittvær, så min er bare på i finvær. Tar 2 minutter å montere den så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og så tar vi med litt av bruksanvisningen: ;)

The first rule is to never leave the bra on the car when it’s wet. This will create an environment for condensation and steam to build up underneath the bra. This resulting water vapor can seriously damage the paint underneath, either by cracking the clear coat, or altering the shade of the paint. It’s a good idea to get in the habit of removing the bra immediately from the car whenever it gets wet. You would hate to have to put the bra on the car just to cover up damage that it was supposed to prevent!

[...] Body flex during routine driving may cause the chassis to flex enough to cause substantial rubbing damage, especially on the hood.

[...]

Finally, the most important thing to do is to keep the bra clean. It won’t help your car if there is dirt trapped between the bra and the paint. Routine driving with a dirty bra will result in scratches to your paint. It’s generally not a wise idea to purchase a used bra for use on your car, because it will probably be too dirty to amply protect your car from damage.

When installing the bra [...], make sure that it is tight and properly attached. Poorly installed bras can do more damage than the risks from rocks on the road.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, glimrende måte å beskytte mot steinsprut.

Men for å få maksimalt utbytte, bør man velge varianten som dekker hele fronten. :)

Jeg er enig i det praktiske, men jeg skjønner ikke hvorfor alle mener det passer fint på en E30, men ikke moderne biler? Det ser jo like jævlig ut på alle biler...

Gammel 911 er utsatt for steinsprut pga lav front - det kan jeg skrive under på. Har fått bra mange lakkskader ila sommeren pga småstein...

Men hva er vitsen med en BH for å skjule formene, når du kan kjøre uten og vise fram godsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hvorfor alle mener det passer fint på en E30, men ikke moderne biler?

Den skjønner ikke jeg heller.

Men hva er vitsen med en BH for å skjule formene, når du kan kjøre uten og vise fram godsakene.

Jeg mistenker at det bunner i at behovet for å gjøre forandringer som synes av andre ofte er større enn lysten til å gjøre forbedringer kun den som kjører bilen merker - f.eks. forbedret demperoppsett o.l. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panserbh er tøft på både eldre biler, og nye biler, men ikke alle biler.. jeg synes at bilen burde være litt piffa opp med senk, og noen tøffe hjul, i kombinasjon med kanskje lamin x film på fronntlykter og div.

Det beskytter også mot steinsprut og dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styggeste som er og få tak i til bil. heller steinsprut! jævla skinnfilla på panseret ødelegger jo hele bilen syns jeg.

har også sett en rød bil som har hatt på en sånn en stund, så tatt av. og da var det farge forskjell på panser pga resten av panseret/bilen var litt falmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...