Gå til innhold

Klistremerker i bakruta

Erebus
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bare følte jeg måtte kommentere her.

Jeg kjører selv med barn i bilen skilt bak på vår barnevogn frakter.

Og av en eller annen grunn føler jeg folk respekterer dette mer en om jeg ikke hadde hatt det.

selv sagt skal en holde avstand uannsett hvem som sitter i bilen foran, men nå er ikke denne verden så perfekt man kanskje skulle ønske. Så det finnes mange traffikanter som ikke overholder avstanden til bilen foran.

Jeg antar at dere som sier dette er dumt/unødvendig/egoistisk etc. ikke har barn!

Se det på som ett varsel, ingenting er så farlig som en stresset husmor. Hold av den grunn ekstra avstand og helst en - 4 biler i mellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det blir off-topic, men det diskuteres her så.. Angående "barn i bilen". Jeg vet selv at jeg ikke er god til å holde 2-3 sekunder (vet 3 er riktig, men hvis dere teller når dere har det de fleste anser som normalt, så er det 2 sekunder, 3 sekunder er nok til at alle legger seg inn i mellom..), hvertfall når folk holder seg på 45 i 50-sona fordi de er mer opptatt av andre ting. F.eks telefon, snakke med barn som sitter i baksetet osv. Jeg legger meg da litt nærme ofte, men om jeg ser at det står barn i bilen, så er vil jeg tro at jeg legger meg noen meter bakover. Men jeg blir jo like oppgitt når de kjører kunstig sakte. Noen er jo helt ekstreme til å ligge under fartsgrensa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn i bil er jo ett veldig omdiskutert tema, bilen og barneseter kan jo ikke være sikkre nok! Jeg merker jo selv at jeg kjører ekstra forsiktig når jeg har min niese på 1,5 år i barnesete bak i BMWen, ikke en ting i verden kan få meg til å kjøre "galematias" da!

Når jeg selv får barn så har fruen og jeg bestemt oss for at vi skal ha en så sikker familiebil som overhode mulig, i tillegg til BMWen selvsagt! Mulig vi overdriver men jeg kommer nok til å handle inn en Chevy Tahoe(har allerede begynnt å planlegge årsmodell og utsyr :wink: ), da sitter barna trygt og godt i en stor og sikker bil! Mange vil da kalle meg egoistisk fordi jeg velger en tanks av en familiebil med tanke på miljø og særlig hvis jeg skulle kollidere med en annen vanlig familiebil med barn i! Men det blir vanskelig å gjøre alle fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn i bil er jo ett veldig omdiskutert tema, bilen og barneseter kan jo ikke være sikkre nok! Jeg merker jo selv at jeg kjører ekstra forsiktig når jeg har min niese på 1,5 år i barnesete bak i BMWen, ikke en ting i verden kan få meg til å kjøre "galematias" da!

Når jeg selv får barn så har fruen og jeg bestemt oss for at vi skal ha en så sikker familiebil som overhode mulig, i tillegg til BMWen selvsagt! Mulig vi overdriver men jeg kommer nok til å handle inn en Chevy Tahoe(har allerede begynnt å planlegge årsmodell og utsyr :wink: ), da sitter barna trygt og godt i en stor og sikker bil! Mange vil da kalle meg egoistisk fordi jeg velger en tanks av en familiebil med tanke på miljø og særlig hvis jeg skulle kollidere med en annen vanlig familiebil med barn i! Men det blir vanskelig å gjøre alle fornøyde!

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Leadfoot skrev:

ZhilleN skrev:

Behind this ass of my car, laying my shotgun!

Im fuck in my car, you cant see it because my car got Stanced!

Øøh. Hæ?

Fant teksten på nett..

Hva er det han som la ut denne hadde fått i seg? På nett der du fant mener jeg ja :D

"Bak dette rasshullet av min bil, ligger min hagle.

Jeg er knulle i min bil, du kan se det fordi min bil har fått holdning."

Mulig skole-engelsken er noe rusten men fikk liksom ikke helt meninga :D

På min første bil hadde jeg: Beskyttet av mafiaen, kjør på meg og vi kjører over deg!

Til dere med barne-skiltene!

Hva gjør dere når barna er på fotballkamp med andre barn?

Henger på de skilt med "elsket av far og mor, vær forsiktig" for så å forvente at de stygge taklingene uteblir #-o

Om du synes det ble dumt, nei ikke mindre enn mor med fire barn som forventer ekstra hensyn, det finnes også et krav om at vi alle skal følge det samme kjøremønstret så jeg synes ærlig talt dette strekker seg mot en diskusjon på sandkasse-nivå!

Fra Blues Brothers: Its 100miles to Chicago. We have half a pack of sigarettes, full tank of gas. Its dark and were wearing sunglasses. Lets Go!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leadfoot skrev:

ZhilleN skrev:

Behind this ass of my car, laying my shotgun!

Im fuck in my car, you cant see it because my car got Stanced!

Øøh. Hæ?

Fant teksten på nett..

Hva er det han som la ut denne hadde fått i seg? På nett der du fant mener jeg ja :D

"Bak dette rasshullet av min bil, ligger min hagle.

Jeg er knulle i min bil, du kan se det fordi min bil har fått holdning."

Mulig skole-engelsken er noe rusten men fikk liksom ikke helt meninga :D

På min første bil hadde jeg: Beskyttet av mafiaen, kjør på meg og vi kjører over deg!

Til dere med barne-skiltene!

Hva gjør dere når barna er på fotballkamp med andre barn?

Henger på de skilt med "elsket av far og mor, vær forsiktig" for så å forvente at de stygge taklingene uteblir #-o

Om du synes det ble dumt, nei ikke mindre enn mor med fire barn som forventer ekstra hensyn, det finnes også et krav om at vi alle skal følge det samme kjøremønstret så jeg synes ærlig talt dette strekker seg mot en diskusjon på sandkasse-nivå!

Fra Blues Brothers: Its 100miles to Chicago. We have half a pack of sigarettes, full tank of gas. Its dark and were wearing sunglasses. Lets Go!!!

Samenligner fotball med bil,sier bare litt om hvor dum det går an å bli...Så klart skal man ta hensyn til alle som er i trafikken,ingen som har prata om noe annet. Hvis et klistremerke kan få en til å tenke seg litt om i trafikken,så er det vel vert det eller...men så klart er jo ikke alle så gammle å skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samenligner fotball med bil,sier bare litt om hvor dum det går an å bli...Så klart skal man ta hensyn til alle som er i trafikken,ingen som har prata om noe annet. Hvis et klistremerke kan få en til å tenke seg litt om i trafikken,så er det vel vert det eller...men så klart er jo ikke alle så gammle å skjønner det.

Så du må ha se ett klistremerke i ruta på bilen foran for å kjøre pent og hensynsfullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det på et forum, mener det var en side fra Belgia :lol:

Lo en stund selv, vi behøver ikke skamme oss for engelsk-kunnskapene her på berget :lol:

Samenligner fotball med bil,sier bare litt om hvor dum det går an å bli..

Flobben tok poenget mitt :D

Så du må ha se ett klistremerke i ruta på bilen foran for å kjøre pent og hensynsfullt?

Babjorn! En av grunnreglene sier det flobben nevner. Du som fører skal kjøre hensynsfult, aktpågivende og varsomt. Jeg staver det for deg siden du er en av de som åpenlyst innrømmer å ikke huske trafikk-opplæringen men setter tilliten av oppdatering til barn i bilen og lignende skilt. Hvorfor gjør ikke du det samme hver gang du setter deg i bilen siden loven krever det? Hva menes egentlig med ekstra varsom når en ser barne-klistremerkene?

Stopper du en meter før rundkjøringen eller holder du ekstra avstand til bilen foran? Praktiserer du dette gjorde du tingene feil til å begynne med for en bil uten barn stopper like fort som en uten! Flobben, tank u :D

Av frykt for å være den som virkelig sporer av! Min neste "bumper-sticker" blir: DENNE BILEN KJØRES AV EN VERDILØS IDIOT! Jeg er nemlig veldig spent på om folk da praktiserer å ligge for nærme, eventuelt bare skyve meg ut av veien siden mange legger opp kjøremønstret etter disse :mrgreen:

"Rust is not a crime" står det i hjørnet på frontruta på 520'en min :)

Burde vel hatt det på B-omegan å, ikke akkurat ukjent på modellen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel samme hva det er, bare det er noe som fanger oppmerksomheten og får en til å tenke på hvordan en kjører. Om det står Barn i bilen eller som det gjorde før, 1001, 1002, 1003 så vil det automatisk få deg til å tenke på avstand til foranliggende bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...