Gå til innhold

Min LeMansblå E91 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 436
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fy søren for en clean og tøff E91, denne likte jeg utrolig godt! :applause:

Det anlegget der var utrolig smart lagd til, dyktig og kreativ kar! :)

Tusen takk :D

Når du henter signal fra org. subbene får du vel neppe fulltone signal inn til forsterkeren? Vet ikke hva de orginale 6,5" er delt på men regner med det er det du får til forsterkeren også?

Nei, får ikke fulltone nå. Men det er jo litt av poenget siden jeg kun bruker forsterkeren på subben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, alle har disse subbene under setene. Både 1, 3 (E9x) og 5ere (E6x) har disse. Jeg har det aller kjipeste oppsettet i E91en min utenom spilleren som er Professional og jeg har subbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skjønner det, denne løsningen passet meg perfekt :) Regner med 6,5 " er delt myyye høyere enn jeg vil dele en 10" uansett. Takker for raske svar, tror jeg fått meg ett nytt prosjekt gitt :)

De er nok delt mye høyere ja, men det spiller egentlig ingen rolle hvis man har en monoforsterker eller en forsterker som er laget for sub. Da kan man som regel justere hvilken delefrekvens man vil ha.

Men det er mye vanskeligere å trekke ledningene ut i dørene kontra under setene. Men hadde jeg hatt sedan hadde jeg bare trekt ledningene til høyttalerene i hattehyllen.

Liker!! Sykt bra, som flere skriver - dyktig og kreativt!

Men, jeg har tenkt mye på dette selv, men jeg trur ikke jeg har sub under sete, har bare buisness.. Må jeg ta signal fra en annen plass da?:)

Joda, alle har disse subbene under setene. Både 1, 3 (E9x) og 5ere (E6x) har disse. Jeg har det aller kjipeste oppsettet i E91en min utenom spilleren som er Professional og jeg har subbene.

Takk!

Man kan hente ut signal fra hvilke som helst høyttalere, men ved å trekke signal fra subbene kan man styre hvor mye bass man vil ha via spilleren.

Genial måte å utnytte lagringsrommet på, dette blei bra :)
Ble bra det der ;)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, alle har disse subbene under setene. Både 1, 3 (E9x) og 5ere (E6x) har disse. Jeg har det aller kjipeste oppsettet i E91en min utenom spilleren som er Professional og jeg har subbene.

Takk!

Man kan hente ut signal fra hvilke som helst høyttalere, men ved å trekke signal fra subbene kan man styre hvor mye bass man vil ha via spilleren.

Ja det er nok mulig. Men alle høyttalerne framme får jo signal fra samme utgang på spilleren via et delefilter. Så har du ikke høypassfilter på de bassene som ligger under setene så vil de nok ryke fortere nå. For du vil jo kunne dra på litt mer nå enn før regner jeg med.

Jeg skal inn med en 4-kanaler for å få litt mer juice på frontsettet. Har ikke planer om å bytte ut frontsettet enda, men det kommer nok.

Planen er å kople ut høyttalerne som sitter i bakdørene. Så da tar jeg det signalet (fra bak spilleren) til de to kanalene som suben skal på. Så kan jeg bruke Så går frontsignalet til de to andre kanalene som skal til frotnsettet. Da kan jeg bruke faderfunksjonen til å justere bassen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, alle har disse subbene under setene. Både 1, 3 (E9x) og 5ere (E6x) har disse. Jeg har det aller kjipeste oppsettet i E91en min utenom spilleren som er Professional og jeg har subbene.

Slik jeg har forstått det fra BMW sin konfigurator så må man opp et hakk fra de enkleste høyttalerne for å få subber under setene?

For øvrig gir prof.-spilleren overraskende mye bedre lyd enn std.-spilleren siden den først blir nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor handlet du leppa du har?

Liker fargen din, kult stuk :)

Leppa er kjøpt på ebay. 3D style front lip.

Ja det er nok mulig. Men alle høyttalerne framme får jo signal fra samme utgang på spilleren via et delefilter. Så har du ikke høypassfilter på de bassene som ligger under setene så vil de nok ryke fortere nå. For du vil jo kunne dra på litt mer nå enn før regner jeg med.

Jeg skal inn med en 4-kanaler for å få litt mer juice på frontsettet. Har ikke planer om å bytte ut frontsettet enda, men det kommer nok.

Planen er å kople ut høyttalerne som sitter i bakdørene. Så da tar jeg det signalet (fra bak spilleren) til de to kanalene som suben skal på. Så kan jeg bruke Så går frontsignalet til de to andre kanalene som skal til frotnsettet. Da kan jeg bruke faderfunksjonen til å justere bassen :wink:

Hva mener du? Forsterkeren har jo høynivåinnganger som er laget for å hente signal fra høyttalerene. Skulle jo ikke bli noe særlig mer belastning på å kun hente ut signal? Jeg har bare gjort sånn de fortalte meg på Bilradiospesialisten.

Tviler egentlig på at de ryker, for før hadde jeg bassen skrudd opp to hakk i forhold til midten. Nå justerte jeg ned til midten før jeg stilte inn subben i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, alle har disse subbene under setene. Både 1, 3 (E9x) og 5ere (E6x) har disse. Jeg har det aller kjipeste oppsettet i E91en min utenom spilleren som er Professional og jeg har subbene.

Slik jeg har forstått det fra BMW sin konfigurator så må man opp et hakk fra de enkleste høyttalerne for å få subber under setene?

For øvrig gir prof.-spilleren overraskende mye bedre lyd enn std.-spilleren siden den først blir nevnt.

jeg er sikker på at min ikke har sub under setene.. lyden er så dårlig at den skulle fått premie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...