Fredrik Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Litt ardig at X1 forøvrig kan fås som varebil mens her i landet er det så vidt en Tahoe får være varebil Ikke bare X1, men også 1-serien kan kjøpes som varebil. 130i er veldig populær på papagøyeskilter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Det finner jeg merkelig at DSC er standard på alle facelift e39 har sett flere E39 facelift på finn med kun ASC, blant annet denne: http://cache.finn.no/mmo/2011/11/27/6/320/121/86_2129518266_xl.jpg . DSC III er den varianten som man finner på E39 facelift blant annet. Jeg mener at den første med ASC+T var BMW 850 Bildet viser en i såfall en importert Facelift iom at den mangler setevarmere, som også er standard i Norge. Er du sikker på at bildet er fra Faceliften, interiørlistene ser ikke ut som den man fikk i facelift men prefacelift! Har du ikke resten av bilen i linken også? Her er et annet eksempel, http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=31973796 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Nå har jeg vært på loftet merkelig at DSC er standard Nå er jeg bra spent for jeg fant også en del biler i sverige som det spesifiseres i annonsen på men jeg diskuterer ikke når folk har tatt seg bryderiet med en tur på loftet Sånn sett er det diffust hva folk angir i annonsen kontra hva de vet er på bilen! Tok også med et import- bilde. 03 530d skinn uten varme, skal ikke bryterne sitte ved siden av ASC-knappen?mindre effektfult varmeapparat, hvor det blant annet ikke kan justeres for varmluft i spjeldet til baksetene. Godt poeng der Bjørner, stadig irritasjon på min venns 523 med bare kaldluft mot baksete hehe var en del lesestoff her gitt Ja det florerer en sykdom her som staves BMW Men ukens ti-tusen spmål retter jeg til fredrik uten 90 Jeg stjeler tråden litt ls44mm men vi nærmer oss 530 på slutten Dette fenomenet forteller flere ting Pussig nok leste jeg en artikkel fra US for en tid tilbake og der sto det at gjennomsnitt-pickup'en hadde 245hk mens den sjelden brukte over 75 av de. Jeg har jo tiden på min side så jeg ble sittende og fundere på det helt til du kom med løsningen. For uten å komme med kritikk, se heller på det som at jeg øyner en sjanse til å selv lære litt så regner jeg med at du bare har glemt litt småtteri.Følg meg på denne: 530i til 250km = 231hk. Men kun under aks, når bilen når 250 bruker du ikke så mye av kreftene. Enklere å illustrere på halve farten. Så som du sier: En lineær bevegelse opp til 125 vil bruke 115hk. Så langt er vi enig men du glemte: Når bilen flater ut ved 125km vil den ikke bruke mer enn, nå har jeg ikke regnet på det men neppe over 10% av kreftene. Fordi når du akser henger vekta etter deg, massetreghet. Og når du utligner farten utligner du også massebevegelsen og du får vekten på bilen i samme bevegelse som farten. Altså har du nå 1600kg egenvekt som triller av seg selv, det eneste du gjør er å vedlikeholde bevegelsen. Så din bil i daglig kjøring tipper jeg ikke bruker mer enn 50hk ved aks inn på påkjøringsrampe. det var de pickup'en kom inn for det sto faktisk i artiklen at ved normal daglig kjøring brukte de fleste sjelden over 75hk. Håper du suplerer så godt du kan Fredrik, det var det jeg håpa på Tilbake til ls44mm:D tenke på ang det Siden det i utgangspunktet er en stv vil alt være der som det skal men vær sikker på at du får med baksete-sitteputa for jeg mener den taes ut for så å bare legge ned baksete-ryggene permanent, jeg tror ikke det er plass til puten å da er den kanskje tatt ut, andre e39T som kan bidra her.......???? Se også etter beltene, hender de forsvinner. Pakningen i bakluka bekymerer du deg ikke om men bytt den, virker som dette er en av utsyret på e39 som ikke er nevnt i option-listen men pussig nok har de fleste Touringer det Ta samtidig av dekslet på innsiden av luken og la det lufte noen dager. BMW glemte lufting på både bakluker og koffertlokk på denne mod og jeg mener det er derfor de ruster friskt i baken. JEG RETTER MEG SELV. Jeg så nå at det var hvite skilt men se allikevel etter innfestinger til setet og at seterygg kan slåes ned, sjekk enkelt alle endringer du kommer på med tanke på forskjell vare/personbilsugemotor om dere skjønner hva jeg mener) Skjønner godt Også en av grunnen til at jeg liker motorene, samme lyd uansett og drar likt innnefor kurven sin.Jeg er ikke snæuere enn at jeg legger med en lykkeønsking men samtidig også en lurende tanke rundt hvorfor du kjøper "handikap-giring". Neida greide ikke dy meg, vi er forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2011 Hm.. ang bakluka så hadde jeg missforstått eieren. Det var ingen lekasje. Så glemm det. Han sa også at for å få hvite skilter måtte biltrangsyne godkjenne bilen, og det har blitt gjort. Det var heller ingne slitasje i bagga. Så det som gjenstår er å se på den i real life, så tar jeg det derfra. Eneste grunnen til automat er pga jeg har blitt lat, og orker ikke å gire Ønker også å legge ess sin software på kassa så jeg kan låse den i gira. At den ikke girer opp om jeg treffer sperra. Sånn incase jeg føler for no sideways action på glatta... Og desuten så blir det her family bil, med barnestol baki Helt ok med automat. Madammen skal kjøre den å, og hun gidder heller ikke å gire Er jo bare latskap vett ^^ Men om du skal kjøre aktivt/sport så er det manuel som gjelder. Helt klart! Så jeg har par biler med manuel på lur også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Her er et annet eksempel, http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=31973796 Hvis du tar en titt på Finn så har nesten alle Facelift E39 520d ASC knapp, norske eller importerte! Dette fant jeg meget rart og blar opp i brosjyren igjen og kan da se at nederst i på siden med bittesmå bokstaver står det: * DSC er standard på alle modeller i Norge bortsett i fra 520d (Ekstrautstyr) Så da fant vi ut av det, standard på alle unntatt 520d! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 biltrangsyne incase jeg føler for no sideways action på glatta par biler med manuel Kjøreglad selv serru men for tia bare råd med en bil! Så da fant vi ut av det, standard på alle unntatt 520d Da kan du komme ned fra loftet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Da kan du komme ned fra loftet Hehe! Nei nå ligger hele bunken med BMW brosjyrer fra 90 og tidlig 2000 tall på stuebordet, men jeg får vel gå opp på loftet med dem igjen så ikke madammen får horn i panna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2011 Vell.. Får fyre den tråden opp igjen... Jeg er nærmere enn noen gang, men ble litt usikker. Står nå mellom 2 biler. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 871134.jpg + Sportseter med memory Ell justerbar ratt Nydelig interiør Original 2001 mod regga 03.2001 med facelift - Gått mere enn den andre bilen jeg ser på. Også var det den andre... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32137473 + Gått mindre enn første Webasto - Har ikke ell seter og ell ratt Kjedelig og anonym interiør Original facelift ifølge eieren. Bilen regga 04.12.2000 (men har preface baklykter?) kan det stemme? Så hva mener dere? Begge bila er fine, og har god historikk og vedlikeholdt. Ell seter osv er små dill dall, er vell kanskje ikke så big deal. Sikkert greit å ha, men også mere som kan gå galt? Ellers så tenker jeg ang km stand. Jeg synes jeg ser for meg en presse fra ess om et/to års tid framover, og er vell best med motor som har gått minst (seff vedlikeholdt) Men som sagt, må se ann hvor jeg står hen da... Hva mener dere? Synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 7, 2011 Share Skrevet Desember 7, 2011 Baklyktene på den siste er uoriginale og ettermonterte. Og så er det kanskje bare meg, men når en 11 år gammel "bruksbil" ikke har rullet mer enn rundt 10000km i året ville jeg gjort et forsøk på å dobbelsjekke om kilometerstanden stemmer. For all del, det stemmer nok og det er mange som ikke kjører mer enn dette (mine foreldre klarer knapt halvparten i løpet av et år), samt at jeg har fått inntrykk av at biler oftere blir skrudd ned fra f.eks. 300 til 200, enn biler blir skrudd ned fra 200 til 100, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2011 Jeg skal være mere obs på service intervaler og dato i servicehefte, men er det noe mer jeg kan gjøre for å sjekke km stand? Evnt se etter unormal slitasje... Noen fler som har innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet Desember 7, 2011 Share Skrevet Desember 7, 2011 Lang tråd med mange innspill dette Jeg tar derfor utgangspunkt i de to bilene du har plukket ut. Når det gjelder seter i E39, mener jeg sportssetene er veldig mye bedre enn standardsetene. Jeg la i alle fall vekt på det selv når jeg jaktet etter facelift m-sport E39 525iT/530iT for 5 år siden. Endte selv opp med en 2003 525iT (uten utvendig m-optikk men ellers alt på plass), og har vært superfornøyd med den bilen i de snart 5 årene jeg har hatt den. Suveren familiebil! God nok plass til en familie på fire, og etter min mening meget gode kjøreegenskaper til å være en relativt tung bil. Funker flott på vinteren med DSC III, stabil og fin. Hadde selv veldig lyst på 530iT. men fant ingen passende kandidater da jeg skulle handle. Men vil nok anbefale deg å gå for en slik, da den motoren er som skapt for en E39. Kommer til å beholde min egen til F11 har ramlet til et prisnivå som er akseptabelt. Den eneste heftige reparasjonen jeg har hatt på min er bytte av tannstang. Det koster skjorta, men jeg tror ikke det er vanlig at de ryker tidlig. Min tok kvelden på rundt 70'km. En liten detalj, som jeg hever inntrykket og opplevelsen betraktelig, er m-sport rattet som sitter i facelift utgavene. Det er så mye bedre å holde i enn standardrattet Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2011 Bør jeg tenke på hvor langt de har gått? over 15 000 km i forskjell på de... Som sagt, det høres ut som begge er godt vedlikeholdt... Men av en eller ann grunn så tenker jeg at det er "bedre" med en som har gått mindre selvom jeg må gå litt ned på utstyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 7, 2011 Share Skrevet Desember 7, 2011 Jeg skal være mere obs på service intervaler og dato i servicehefte, men er det noe mer jeg kan gjøre for å sjekke km stand? Evnt se etter unormal slitasje... Du kan ringe Vegvesenet og få navn på tidligere eiere for og så kontakte disse. Om bilen er importert (noe mange av disse er) ville jeg vært spesielt påpasselig. I Tyskland går disse ofte denne lengden i løpet av noen få år. Når alt kommer til alt så er det bilens stand som teller, uavhengig om den har gått 100K km, 200K km eller 300K km for den saks skyld. Bilen blir ikke noe dårligere om den har gått 200K km, men det bør gjenspeiles i prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Så du startet tråden igjen så jeg legger ut noen tanker De fleste e39 ser ut til å by på påkost rundt 200km, forstillingsdetaljer og noe tilsvarende i bakstilling. (styrestag, link-stag bak og lign) Bytt også olje på automaten evt flush (gjennomspyling med olje) den! mener jeg sportssetene er veldig mye bedre enn standardsetene. Jeg la i alle fall vekt på det selv Jeg hadde ikke tenkt km men som fredrik Ke39, j...... med fredrik her og tatt fineste intreør. Enkelt! Her sitter du! Ellers tenker jeg kun smak. noe lunere med svart om vinteren men jeg er svak for det beige. Jeg synes du får det samme for pengene for på den med mer km følger det med hjul og disse er heller ikke gratis. Begge er blå, nesten bare utsyr og farve du lurer på.... Jeg skal være mere obs på service intervaler og dato i servicehefte, men er det noe mer jeg kan gjøre for å sjekke km stand? Evnt se etter unormal slitasje... Unormalt mye steinsprut tyder på lang km, blanke stoff seteputer, førerstolen er normalt slitt i kanten oppe på ryggen men jeg har inntrykket at det er godt skinn i de.Et unormalt støvete motorrom synes jeg indikerer km mens et oljemøkkete gir deg tillstanden. slappe dørklinker (dårlig på e39) og lekkasjen i bakluke får du vel før eller senere så sjekk at alt virker i forbindelse med luken, også elen da en kjent feil er ledningslissen inni luka. Moment-sterk motor! Truging på lavt turtall gir oljelekk så se om toppdekselpakn svetter, fremkant av motor og bak girkassen. Ja du må ned på knea Rust under dørblader og kanten på bakluke. Ifølge Autopower er e39 utsyrt med for tynne bremseskiver og bilen er unormalt følsom på dekk så rister det litt i den under prøveturen bør du ikke mistenke dommedag. e39 har også dårlige tettinger til bakhjuls-lagrene så rumler det bak er det en mulighet. Mener lagrene koster rundt 800stk og er ca2T verksted-jobb. Kjøp inn en 4-5 ABS-givere og lær deg og bytte de evt rengjøre de så går den en stund Og sjekk for G... skyld automaten, verste dr.... som er på markedet. BMW er den eneste jeg har sett som har fått egen side: http://www.noreverse.org/ Sett bilen normalt i R, rykker det nå kan automaten være slitt. Sjaltingen i kassen består av to plastkuler og når disse blir urunde tuller du til oljestrømmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Desember 9, 2011 Share Skrevet Desember 9, 2011 Jeg supplerer meg selv litt Du nevnte kompressor. Hør også litt rundt omprogramering av automaten! Normal ved presse på automat stiller de noe lavere "stall-speed" (slurrefunksjonen i converteren) og da selvfølgelig mer presise girshift. Håper ikke BMW-folket arrsterer her men jeg mener det er sånn noelunde forklart Automaten mener jeg tåler en presse. Jeg har en artikkel ett eller annet sted med 540 e39 med presse og omprogamert aut og det står i artiklen at eieren er imponert over automaten men har for sikkerhets skyld lagt håndpenger på en ny kasse:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå